  • 1. Data: 2004-10-25 19:24:02
    Temat: likwidacja Ksiazeczki Mieszkaniowej PKO a podatek ?
    Od: "m79" <m...@o...pl>

    Witam,
    2 tyg temu zlikwidowalem ksiazeczke mieszkaniowa zalozona jeszcze przez
    rodzicow w PKO, w latach 80tych.
    Wczoraj przyszedl przelew, wszystko gra, poza jedna sprawa...moja radosc
    zburzyla mysl, ze teraz bede musial od tego zaplacic podatek :(
    Stad moje pytanie, ile % musze oddac i jak to ew. rozegrac z US?
    Dodam jeszcze, ze likwidowalem ksiazeczke juz po zakupie mieszkania ktore
    kupilem w sierpniu (lokal w bloku -spoldzielcze wlasnosciowe prawo) .
    Regulamin PKO BP mowi ze do 90 dni od zakupu mozna skorzystac z premii
    gwarancyjnej, wiec sie zmiescilem i ze strony banku nie bylo zadnych
    problemow.

    pozdrawiam
    Mariush, BB

  • 2. Data: 2004-10-26 02:56:31
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "*m79*", używający adresu <m...@o...pl>
    napisał:
> [...]
    > prawo) . Regulamin PKO BP mowi ze do 90 dni od zakupu mozna
    > skorzystac z premii gwarancyjnej, wiec sie zmiescilem i ze strony

    Podatek? Mowisz o belkowym? Czy wplaty na ksiazeczke byly dokonywane w
    okresie kiedy ten podatek juz obowiazywal? Ja likwidowalem KM rok temu we
    wrzesniu i zadnego podatku nie placilem. Chyba, ze teraz powinienem sie
    zaczac obawiac US - nigdzie nie zadeklarowalem przychodu z tytulu likwidacji
    KM.

    BTW: jesli faktycznie podatek nalezy zaplacic to od odsetek, od premii
    gwarancyjnej, czy od tego i tego?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2004-10-26 06:13:17
    Od: "m79" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:clkecg$4v3$1@news.onet.pl...
    > Podatek? Mowisz o belkowym?
    Nie. Chodzilo mi o podatek od dochodow, zyskow czy wogole...jakikolwiek
    podatek to obejmuje ;)

    >Czy wplaty na ksiazeczke byly dokonywane w
    > okresie kiedy ten podatek juz obowiazywal?
    Nie, ostatnia wplata byla na poczatku lat 90-tych...

> [...]
    > wrzesniu i zadnego podatku nie placilem. Chyba, ze teraz powinienem sie
    > zaczac obawiac US - nigdzie nie zadeklarowalem przychodu z tytulu
    No wlasnie tez tak zamierzalem zrobic, ale kolega mi tylko wspomnial, iz nie
    wierzy by US odpuscil sobie opodatkowanie taaaaakiej kwoty...Niby jakbym nie
    wykazal tego w "picie" to sprawa prosta...ale niech mnie wybiora losowo do
    kontroli...i komus sie cos nie spodoba...malo to ludzi walczy slysznie lub
    nie z US...
    Tak sie zastanawiam zeby zapytac w jakims obcym US, tyle, ze co urzad to
    inna polityka :(
    A w swoim sie boje bo nadgorliwosc nie poplaca...
    > BTW: jesli faktycznie podatek nalezy zaplacic to od odsetek, od premii
    > gwarancyjnej, czy od tego i tego?
    Takze mnie to ciekawi, zwlaszcza, ze kapitalu mialem raptem 6zl, a do tego
    ponad 3tys premii...

    Pozdrawiam
    Mariush, BB

  • 4. Data: 2004-10-26 07:01:53
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    napisał:
    > Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:clkecg$4v3$1@news.onet.pl...
    > Nie. Chodzilo mi o podatek od dochodow, zyskow czy
    > wogole...jakikolwiek podatek to obejmuje ;)

    A o jakim tutaj dochodzie czy zysku mowisz? To co dostales to zwrot
    odlozonego kapitalu (z punktu prawa juz opodatkowanego wiec nie
    podlegajacego ponownemu opodatkowaniu), jakies tam zlodziejskie odsetki za
    wytrwalosc (do tego moglby sie doczepic Belka gdyby nie to, ze wplaty byly
    dokonywane kiedy jeszcze ten podatek nie obowiazywal) plus symboliczna
    rekompesata rzadu Najjasniejszej RP za to, ze kiedy Twoi rodzice postanowili
    zalozyc Ci ksiazeczke mieszkaniowa cena urzedowa metra kwadratowego byla
    nierealna (tez jakos nie widze podstaw do opodatkowania). Spij spokojnie :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2004-10-26 09:59:53
    Od: "m79" <m...@o...pl>

    hehehhe i TO wlasnie chcialem uslyszec...od razu mi lepiej:)
    pozdrowionka

    Mariush,BB