  • 1. Data: 2009-02-22 12:54:06
    Temat: kupfranki.pl
    Od: Paweł O. <p...@o...pl>

    www.kupfranki.pl
    widzieliście cos takiego ?
    co myślicie ?

  • 2. Data: 2009-02-22 13:17:12
    Temat: Re: kupfranki.pl
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł O." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gnrhum$2qc9$1@news.mm.pl...
    > www.kupfranki.pl
    > widzieliście cos takiego ?
    > co myślicie ?

    No coz, ci, ktorzy kupili te franki pare meisiecy temu po 1,90 zl musza je
    teraz jakos w miare dobrze sprzedac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-22 14:18:52
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > www.kupfranki.pl
    > widzieliście cos takiego ?
    > co myślicie ?

    Ma to charakter zbliżony do idiotyzmu.

    marekz

  • 4. Data: 2009-02-22 14:30:23
    Od: sorden <s...@w...pl>

    MarekZ wrote:

    > Ma to charakter zbliżony do idiotyzmu.

    Hmm, czemu tak sadzisz ?

    --
    in

  • 5. Data: 2009-02-22 14:45:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, czemu tak sadzisz ?

    Z tego co zrozumiałem grupa osób dąży do tego aby w jakiś sposób banki
    każdej z nich oferowały franki na aukcjach czy też w jakichś promocjach i to
    chyba z fizyczną dostawą tej waluty (na rachunek) w jakichś śmiesznych
    ilościach typu rata kredytu hipotecznego na 300k. zł. Z punktu widzenia
    banku to jest ileś tam odrębnych transakcji w wysokości po max kilka tysięcy
    złotych, które to transakcje mają jeszcze negocjować albo co najmniej
    traktować na odrębnych zasadach od innych drobnych transakcji. Utopia.
    Dodatkowo z tego co rozumiem banki mają prowadzić rachunki na jakichś
    odrębnych warunkach, na których te promocyjne ffranki mają się znajdować.

    Nie sądzę aby ktoś w to w ogóle wierzył w realizację deklarowanego celu. Imo
    stronka powstała w jakichś innych celach. Tragedii dopełnia fakt, że to mają
    być różne (wszystkie?) banki, bo przecież te kredyty będą w różnych bankach.

    marekz

  • 6. Data: 2009-02-22 15:03:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co zrozumiałem grupa osób dąży do tego aby w jakiś sposób banki
    > każdej z nich oferowały franki na aukcjach czy też w jakichś promocjach

    Chyba nie o to chodzi.
    Duża grupa ludzi za bardzo dużą *łączną* kwotę PLN kupi pewną kwotę CHF.
    Ponieważ kurs jest negocjowalny w zależności od kwoty kupowanej waluty, to
    mają szanse kupić łączną ilość CHF nie po 3.4 ale np. po 3.1. A potem się
    będą tym między sobą dzielić tymi frankami, a każdy pojedynczo spłacać
    swoją ratę w CHF.
    Dla wielu różnica na tyle atrakcyjna w przeliczeniu na ratę kredytu, że
    zdecydują się w to wejść. Jest tu jakiś sens i logika, problem natomiast
    widzę od strony technicznej i ... etycznej ;-) Obawiam się, że ktoś, kto
    tym zarządza, po drodze też chciałby na tym zarobić (np. kupić te wszystkie
    CHF od banku za 3.1, ale powiedzieć, że kupił po 3.2 ;-)

    Ale CHF można kupić w jednym.

  • 7. Data: 2009-02-22 15:09:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Chyba nie o to chodzi.
    > Duża grupa ludzi za bardzo dużą *łączną* kwotę PLN kupi pewną kwotę CHF.

    Stroną transakcji nie bardzo możebyć duża ggrupa ludzi. Mam rozumieć, że
    ktoś weźmie od wszystkich środki i sobie kupi te CHF a potem im odda?
    Przelewami?

> [...]
    > mają szanse kupić łączną ilość CHF nie po 3.4 ale np. po 3.1. A potem się
    > będą tym między sobą dzielić tymi frankami, a każdy pojedynczo spłacać

    10% w dół kurs? :-) Robiłes coś kiedyś na rynku walutowym?

> [...]
    > tym zarządza, po drodze też chciałby na tym zarobić (np. kupić te
    > wszystkie CHF od banku za 3.1, ale powiedzieć, że kupił po 3.2 ;-)

    Pomysł jest po prostu wirtualny. Podtrzymuję, że to idiotyzm. Ale naturalnie
    to tylko moja opinia.

    marekz

  • 8. Data: 2009-02-22 15:11:30
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Chyba nie o to chodzi.
    > Duża grupa ludzi za bardzo dużą *łączną* kwotę PLN kupi pewną kwotę CHF.

    Stroną transakcji nie bardzo może być duża grupa ludzi. Mam rozumieć, że
    ktoś weźmie od wszystkich środki i sobie kupi te CHF a potem im odda?
    Przelewami? Dobra, to ja mogę być tym kimś. :DDD

  • 9. Data: 2009-02-22 15:16:13
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Stroną transakcji nie bardzo może być duża grupa ludzi. Mam rozumieć, że
    > ktoś weźmie od wszystkich środki i sobie kupi te CHF a potem im odda?

    Tak to zrozumiałem.

    > Przelewami? Dobra, to ja mogę być tym kimś. :DDD

    No więc właśnie tu pojawia się ten problem natury etycznej, jeśli można to
    tak nazwać :)

    > 10% w dół kurs? :-) Robiłes coś kiedyś na rynku walutowym?

    Podaję ceny z głowy, dla zobrazowania procesu.
    Natomiast ile faktycznie bank jest w stanie zjechać z kursu, tego nie wiem.

    > Pomysł jest po prostu wirtualny. Podtrzymuję, że to idiotyzm.

    Dla mnie to raczej utopia.

  • 10. Data: 2009-02-22 15:35:40
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Podaję ceny z głowy, dla zobrazowania procesu.
    > Natomiast ile faktycznie bank jest w stanie zjechać z kursu, tego nie
    > wiem.

    Może z półtora procenta max.

    > Dla mnie to raczej utopia.

    Kolejny problem jest taki: kto będzie decydował w którym momencie dokonać
    transakcji (kurs co chwilę jest inny). Co się stanie jak wybierze moment
    wysoce nieoptymalny i w jaki sposób udokumentuje kiedy to się rzeczywiście
    stało? "Zrzutem ekranu"? :-)

    marekz