  • 11. Data: 2009-02-23 10:08:07
    Temat: Re: kupfranki.pl
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Teoretycznie mogłaby to być jakaś fundacja typu non-profit albo kasa typu
    SKOK, która zbierałaby kwoty zapotrzebowania od swoich udziałowców i
    negocjowała hurtowy zakup franka z pominięciem jak największej ilości
    pośredników w normalnym łańcuszku. Czyli np. mogłaby kupować od brokera
    walutowego, który handluje na foreksie albo od jakiegoś banku
    szwajcarskiego. Problem tylko w odpowiednim rozeznaniu przepisów, żeby nie
    wpaść w jakąś pułapkę prawną. No i w biznesplanie, żeby nie okazało się, że
    skórka niewarta wyprawki. Gdybym był kredytobiorcą frankowym, to na pewno
    byłbym zainteresowany kupnem franków po cenie foreks + koszty, zamiast
    tego, co oferuje mi mój detaliczny bank-kredytodawca (specjalne kursy na
    datę liczenia rat, spread). Nie wiem, jaka mogłaby to być różnica, ale dla
    indywidualnych kredytobiorców każde 50zł miesięcznie może być warte
    zachodu. Zresztą, Baloo jako "frankista" może łatwo policzyć kurs, po jakim
    spłaca swoją ratę i zajrzeć po ile frank tego dnia chodził na foreksie -
    możliwe, że ktoś to już sprawdził i stąd cały pomysł.

    Oczywiście, możliwe, że pomysłodawca chce dobrze na tym zarobić - ale jeśli
    jego klienci też zyskają, to łajnot?

    T.

  • 12. Data: 2009-02-23 13:13:35
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    Czy nie jest tak, że większość umów kredytowych stanowi, że spłata ma
    następować w PLN? Po co wtedy kredytobiorcom te Franki? Zaniosą do kantoru?

    Piotr Hołda

  • 13. Data: 2009-02-23 13:34:48
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Piotr Hołda" <p...@w...pl> napisał

    > Czy nie jest tak, że większość umów kredytowych stanowi, że spłata ma
    > następować w PLN?

    Od lipca ma to być zmienione przez KNF.

    Pozdrawiam
    Emka