    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Date: Mon, 3 May 2010 13:47:03 +0200

    Użytkownik "Tolko" <t...@u...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hrm838$km0$...@n...news.atman.pl...

    > Swoje twierdzenia poprzyj faktami. W innym razie będzie to tylko
    > pisowsko-rydzykowska propaganda.

    Kompletnie nie rozumiem czemu tak przebierasz nogami. Trzeci post i trzeci
    nick. Weź się może jakoś ogarnij.

    > W dobrze funkcjonujacej organizacji tak jest - zyskują wszyscy.
    > Weź pod uwagę, że UE jest młodą organizacją i ciągle na etapie budowy.

    UE nie wygląda na dobrze funkcjonującą organizację. Prawie 20 lat istnienia
    formalnego oraz około 40 lat w poprzedniej formie (jako EWG) to jest młoda
    organizacja? Toż to dłużej niż RWPG istniało.

    > Czysta pisowsko-rydzykowska propaganda. Ale na tej grupie nie ma
    > moherow,
    > albo jest ich b. mało, więc daruj sobie.
    > No tak : zamknąć granice, otoczyć się krzyżami i rowami z święconą wodą
    > :)))))
    > Co za bzdury wypisujesz ? To źle, że Polacy mogą wyjeżdżać do pracy ?
    > Transfer składek emerytalnych ? Coś bredzisz.

    Po powyższych cytatach, nie oczekuję, że zrozumiesz co to jest transfer
    składek emerytalnych. Nie, to nie jest źle, że Polacy mogą wyjeżdżać do
    pracy. Napisałem tylko, że jest to nieopłacalne w dłuższym dystansie
    czasowym dla kraju, z którego wyjeżdżają, a opłacalne dla kraju, do którego
    przyjeżdżają. :>

> [...]
    > typu ?
    > A czy ktoś Polakom zabrania kupować za granicą ?
    > Kupuje się tyle na ile stać.
    > Polacy też inwestują za granicą.
    > A co ? Należało nadal utrzymywać własność państwową, a może należało
    > oddać to w ręce rodzimych biznesmenów za darmo (bo pieniędzy to oni nie
    > mieli).
    > Taka firma nie mialaby szans, aby konkurować na rynkach.
    > Czyli chciałbyś aby nadal istniała komuna trochę przefarbowana.
    > Nie bądź śmieszny. Zejdź na ziemię i ochłódź rozgorączkowane czoło.

    Masz do tego wybitnie emocjonalne podejście. Po co?

    > Członkowstwo w UE wpływa pozytywnie na wszystkie powyższe czynniki.
    > Tylko w jedności siła.
    > Czy USA byłyby mocarstwem, gdyby składały się z niezależnych państw ?
    > Weź pod uwagę, że UE jest organizmem b. młodym z mnóstwem wewnętrznych
    > problemów do rozwiązania.

    Te problemy wynikają z niejednorodności w poziomie rozwoju oraz różnic w
    fazach cyklu gospodarczego. Jak zatem będą rozwiązywane? Metodą darowizn od
    bogatszych dla biedniejszych oraz metodą synchronizowania cykli przy użyciu
    dyrektyw?

    > chyba lepiej będzie jak przestaniesz sluchać tego Rydzyka
    > Kazda organizacja, każde państwo ma redystrybucję środków
    > i nie ma w tym nic zlego pod warunkiem, ze godzą sie na to ci którzy
    > na to płacą.
    > I jeszcze tak ogólnie. Zapoznaj się szczegółowo z organizacją
    > pt Unia Europejska bo masz powierzchowny pogląd.

    To może lepiej wymień w skrócie moje najbardziej podstawowe braki, bo fajnie
    mi się rozmawia. :)