  • 1. Data: 2010-05-01 19:44:21
    Temat: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Od: zenek <z...@o...pl>

    http://biznes.onet.pl/grecja-protestujacy-zaatakowal
    i-banki,18491,3218456,1,news-detal

  • 2. Data: 2010-05-01 20:17:49
    Temat: Re: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Od: z...@o...pl

    kolega zapewne zdziwiony bo przeczytał

    http://biznes.onet.pl/grecja-protestujacy-zaatakowal
    i-banki,18491,3218456,1,news-detal

    pierwsze zdanie: "Grecka policja starła się z demonstrantami,
    którzy zaatakowali banki, sklepy i instytucje finansowe w Salonikach."

    sens: grecja w kryzysie, możliwa niewypłacalność

    a potencjalny nabywca obligacji greckich zapewne
    doczytał także drugie zdanie o treści:

    Tymczasem Unia Europejska i Międzynarodowy Fundusz Walutowy zdecydowały o
    wsparciu tego kraju pożyczkami w wysokości od 100 do 120 miliardów euro.

    sens: zaoferują duży procent (pierwszy plus) i zapłacą (drugi plus),
    a to że nie swoimi tylko europejskimi czy światowymi pieniędzmi jest
    dla posiadacza obligacji bez znaczenia.

  • 3. Data: 2010-05-01 20:59:20
    Od: zenek <z...@o...pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    >
    > sens: zaoferują duży procent (pierwszy plus) i zapłacą (drugi plus),
    > a to że nie swoimi tylko europejskimi czy światowymi pieniędzmi jest

    Moze ty nie pamietasz ale ja pamietam bo uwazalem na lekcjach historii o
    czyms takim jak denominacja i inflacja. Ludzie z dnia na dzien zostawali
    z walizka papieru toaletowego. Dlaczego teraz mialo by sie to nie powtorzyc?

  • 4. Data: 2010-05-01 21:02:16
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-01 22:59, zenek pisze:
> [...]
    > czyms takim jak denominacja i inflacja. Ludzie z dnia na dzien zostawali
    > z walizka papieru toaletowego. Dlaczego teraz mialo by sie to nie

    Strefa euro jest zbyt duża żeby upaść.
    Bankructwo Grecji to byłoby domino, które położyłoby całą UE, a na to
    nikt nie pozwoli.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2010-05-01 21:05:38
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Mithos pisze:

    > Strefa euro jest zbyt duża żeby upaść.
    > Bankructwo Grecji to byłoby domino, które położyłoby całą UE, a na to
    > nikt nie pozwoli.

    :):):):):)

    Dawno temu ktos tak mowil o Zwiazku radzieckim o Rzymie i Egipcie nie
    wspomne a juz o Aleksandrze Macedonskim w ogole.

  • 6. Data: 2010-05-01 21:55:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 01.05.2010 22:59, zenek wrote:
> [...]
    > czyms takim jak denominacja i inflacja. Ludzie z dnia na dzien zostawali
    > z walizka papieru toaletowego. Dlaczego teraz mialo by sie to nie

    Tzn. co lekcje historii mowily o denominacji, i w jakim kraju po
    denominacji ludzie zostali z przyslowiowa walizka papieru toaletowego?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2010-05-01 22:11:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 1 Maj, 23:05, zenek <z...@o...pl> wrote:

    > Dawno temu ktos tak mowil o Zwiazku radzieckim o Rzymie i Egipcie nie
    > wspomne a juz o Aleksandrze Macedonskim w ogole.

    W takim wypadku nie byloby znaczenia czy ktos miał obligacje greckie
    czy powiedzmy niemieckie....

  • 8. Data: 2010-05-02 01:11:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 8...@m...uni-berlin.de

    > Tzn. co lekcje historii mowily o denominacji, i w jakim kraju po denominacji ludzie
    zostali z przyslowiowa walizka papieru
    > toaletowego?

    A, był taki kraj... Ponoć gdzieś na wschód od Odry i Nysy Łużyckiej, lecz
    na zachód od Bugu dzielącego straszliwie boleśnie ludzi tak, że gdy byłem
    małym dzieckiem, śpiewano o tym podziale niemal wszędzie... Drohiczyn od
    zawsze jawił się dla mnie jako graniczna twierdzą wołająca o pomstę do Nieba...

    Denominacja, której nie pamiętam obcięła ludziom pieniądze.
    Jak? Ano tak, że nierówno przeliczono -- więcej dostali ci,
    którzy mieli w banku niż ci, którzy mieli w skarpetach
    i w pończochach, z tym że ci ostatni i przedostatni nie
    byli już różnicowani w związku z denominacją...

    -=-

    Bug podzielił po tym, jak przeklinano podział ryski z ,,przełomu''
    lat 1920/1921, kiedy to Tuchaczewski zbierał (bezskutecznie)
    bolszewickie wojska, a Polacy opijali swoje zwycięstwo, ciesząc
    się klęską swoich sojuszników -- Białorusinów i Ukaraińców... :)

    -=-

    Ale znam kobietę, która nieźle zarobiła na tej denominacji. :)
    Pożyczyła (jako małe dziecko) pieniądze i otrzymała zwrot
    tej samej kwoty, ale już po denominacji. Dłużniczce ponoć
    trzęsły się ręce, gdy oddawała ,,to'', co pożyczyła. Po
    latach wyjaśniono wierzycielce, że dziecko nie mogłoby
    zrozumieć zawiłości denominacyjnych, więc dla tak zwanego
    błogosławionego spokoju oddano jej w stosunku 1:1...

    Nie wiem, jak duży był tamten dług.

    -=-

    IMO czasy okradania ,,obywateli'' minęły, ale być może się mylę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-05-02 06:15:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-01 23:05, zenek pisze:
    > Dawno temu ktos tak mowil o Zwiazku radzieckim o Rzymie i Egipcie nie
    > wspomne a juz o Aleksandrze Macedonskim w ogole.

    ZSRR to od zawsze był kolos na glinianych nogach, w dodatku poszczególne
    państwa przynależały tam z przymusu. UE opłaca się wszystkim, poza tym
    to jednak twór "trochę" większy i silniejszy od ZSRR.
    Rzym, Egipt itp. to zupełnie co innego. Teraz jedyny problem jaki
    istnieje można załatać dodrukiem pieniądza i korektą księgową. W
    starożytności dodrukować złota się po prosu nie dało.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2010-05-02 07:11:46
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > IMO czasy okradania ,,obywateli'' minęły, ale być może się mylę. :)

    Mylisz się i to bardzo. (Tak, zauważyłem smiley'a.) Czasy okradania
    obywateli, to właśnie nasze czasy. I to w skali świata. Samo okradanie
    rozwija się w najlepsze, staje się ważną dziedziną gospodarki, nauczaną
    na studiach, wspieraną przez potężne korporacje i mocarstwa. Zmierzamy
    do systemu niewolniczego - wtedy nie będzie okradania. Będzie eksploatacja.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek