  • 61. Data: 2011-07-31 23:39:46
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 00:02:36 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Zresztą na bankowe przekręty ja też jestem cięty. Ale nie na czepianie się
    > umów. Znasz na przykład historię jak BOŚ przekręcił do spółki z deweloperem
    > setki klientów, przy użyciu rachunku powierniczego?

    Jak to dokładnie było? Bo chyba wstrzymał wypłaty, jak się dowiedział o
    kondycji dewelopera?

    > Wiesz jakie numery odchodzą od lat na rynku NC - dumie WGPW?
    > Prawdopodobnie byś nie uwierzył. :)

    Mógłbyś coś zdradzić?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 62. Data: 2011-08-01 05:28:06
    Od: z <z...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > Dlaczego chore? Wyobrażam sobie hurtownika który ma 2 ceny, jedna dla
    > płacących przedpłatą/gotówką, druga dla przelewów z odroczoną

    Nie 2 ceny każdy musi zapłacić. Ceny hurtowe, dla stałych klientów swoją
    drogą. Detalista też będzie chciał się tak ubezpieczyć...
    Zamiast leczyć chorobę ubezpieczamy się od niej.
    To jest chore a lemingi łykają że tak trzeba i to jest ich wina że nie
    dotrzymują obietnic nie spłacają w terminie.

    PS. Jak wiadomo najlepszym towarem jest obowiązkowe ubezpieczenie.
    Tutaj akurat wymuszone przez banki a nie wprost przez państwo.

  • 63. Data: 2011-08-01 05:32:46
    Od: z <z...@g...pl>

    MarekZ pisze:
    > Masz jakiś przykład zapisu w umowie czy czegoś, co podciągnąłbyś w swoim
    > odczuciu pod art. 286 kk?

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nieuczciwy-tak
    sowkarz-z-krakowa-uslyszal-wyrok,nId,345344
    Ten "taksówkarz" też miał wszystko w papierach w porządku i działał legalnie

  • 64. Data: 2011-08-01 05:38:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <z...@g...pl> writes:

    > http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nieuczciwy-tak
    sowkarz-z-krakowa-uslyszal-wyrok,nId,345344
    > Ten "taksówkarz" też miał wszystko w papierach w porządku i działał legalnie

    JEDEN przykład na ileś milionów działalności w Polsce. To raz.
    Dwa. Z tym wszystko legalne to też tak nie do końca było.

    Bo o ile dobrze pamiętam to miał np. tablicę gdzie mikroskopijnymi
    literkami było napisane "To nie jest postój", a nasteępnie wielkimi na
    całą tablicę "TAXI" :)

    No i on był sądzony z 286? Bo mam wrażenie, że z innego, ale nie
    śledziłem zbyt mocno.

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 65. Data: 2011-08-01 05:59:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.08.2011 07:28), z wrote:

    > Nie 2 ceny każdy musi zapłacić. Ceny hurtowe, dla stałych klientów swoją
    > drogą. Detalista też będzie chciał się tak ubezpieczyć...
    > Zamiast leczyć chorobę ubezpieczamy się od niej.

    Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?

> [...]
    >
    > PS. Jak wiadomo najlepszym towarem jest obowiązkowe ubezpieczenie.
    > Tutaj akurat wymuszone przez banki a nie wprost przez państwo.

    Ale przecież nikt nie każe ci z tego "ubezpieczenia" korzystać, nie jest
    obowiązkowe.

    Nikt nie każe ci brać kredytu na 13%. Weź pożyczkę hipoteczną, która
    będzie np. na 8%, lub kredyt hipoteczny na 6%.

    p. m.

  • 66. Data: 2011-08-01 06:57:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?

    Właściwie to skuteczna długoterminowo terapia istnieje: należałoby ich
    zabijać. W końcu wymrą.

  • 67. Data: 2011-08-01 07:06:07
    Od: z <z...@g...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Bo o ile dobrze pamiętam to miał np. tablicę gdzie mikroskopijnymi
    > literkami było napisane "To nie jest postój", a nasteępnie wielkimi na
    > całą tablicę "TAXI" :)

    A jest gdzieś napisane jakie proporcje muszą mieć informacje? :-)
    A drobne druczki na pińcetnej stronie umowy nie działają tak jak ten
    "manewr z napisem TAXI?
    Zasada ta sama.

  • 68. Data: 2011-08-01 07:07:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.08.2011 08:57), MarekZ wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Właściwie to skuteczna długoterminowo terapia istnieje: należałoby ich
    > zabijać. W końcu wymrą.

    Ile byś ich nie zabił, to zawsze będą tacy którzy nie płacą w terminie.
    W skrajnym przypadku - zostaną tylko tacy którzy nie robią tego z
    nieuczciwości tylko z tego że im się interes nie udał.

    p. m.

  • 69. Data: 2011-08-01 07:21:40
    Od: z <z...@g...pl>

    mvoicem pisze:
    > Jak chcesz leczyć chorobę pod tytułem "niektórzy nie płacą w terminie"?
    Jedyny możliwy sposób. Sąd i skuteczna, szybka, nieunikniona egzekucja
    długu.

    > Ale przecież nikt nie każe ci z tego "ubezpieczenia" korzystać, nie jest
    > obowiązkowe.
    Jest ukryte w oprocentowaniu.

    > Nikt nie każe ci brać kredytu na 13%. Weź pożyczkę hipoteczną, która
    > będzie np. na 8%, lub kredyt hipoteczny na 6%.

    Wtedy mój majątek przechodzi na własność banku. To jest jeszcze wyższy
    poziom ubezpieczenia :-)
    "Sprzedamy Panu te meble kuchenne ale musi Pan w zastaw oddać nam
    samochód którym Pan przyjechał.
    Ale przecież podpisałem fakturę na przelew i zapłacę.
    Może Pan zapłaci a może nie. Kluczyki poproszę" :-)

  • 70. Data: 2011-08-01 07:32:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.08.2011 09:21), z wrote:
    > Jedyny możliwy sposób. Sąd i skuteczna, szybka, nieunikniona egzekucja
    > długu.

    Egzekucja może być szybka i nieunikniona (wymaga to duużych reform
    sądownictwa, ale powiedzmy że już minęło 10 lat i tak u nas jest), ale
    nie masz 100% gwarancji że będzie skuteczna.

    Dłużnik nie ma po prostu majątku i tyle. Kto pokryje taką stratę?

    > Jest ukryte w oprocentowaniu.

    Nikt nie każe Ci brać akurat takiego kredytu który ma to "ubezpieczenie"
    w sobie.

    > Wtedy mój majątek przechodzi na własność banku. To jest jeszcze wyższy
    > poziom ubezpieczenia :-)

    Pierwsze słyszę żeby w przypadku kredytów/pożyczek hipotecznych własność
    majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

    p. m.