  • 1. Data: 2011-07-27 10:30:13
    Temat: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Promocyjne oferty kredytów często warunkowane są wykupieniem
    obowiązkowego konta w danym banku. W momencie podpisywania umowy konto
    może nawet jest darmowe, ale cóż broni bankowi np za rok drastycznie
    podnieść opłaty za to konto? Dla zwykłych klientów utworzy się nowe
    oferty kont darmowych, ale klienci z hipoteką nie będą mogli zmienić bo
    w umowie mają zawarte konkretne nazwy, a rezygnacja oznaczałaby złamanie
    warunków oferty promocyjnej.
    Widziałem też że jest bank, który wymaga "ruchu" na karcie czyli ilości
    lub kwoty zapłaconej daną kartą. W perspektywie 30 letniej pilnowanie
    tego wydaje się być dosyć kłopotliwe...
    I pytanie dodatkowe - jeśli któregoś miesiąca w przyszłości nie spełni
    się tych warunków, to jaka jest "kara"? Czy np. trzeba zwrócić różnicę
    między marżą promocyjną a zwykłą, zapłacić za aneks...?
    Marx

  • 2. Data: 2011-07-27 13:22:45
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tych warunków, to jaka jest "kara"? Czy np. trzeba zwrócić różnicę między
    > marżą promocyjną a zwykłą, zapłacić za aneks...?

    to zależy od umowy. ja mam przymus że wypłata musi spływać na ten ROR a jak
    przestanie spływać to marża zmienia sie chyba o 1,5pp bez możliwości
    obniżenia

  • 3. Data: 2011-07-27 13:27:43
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > to zależy od umowy. ja mam przymus że wypłata musi spływać na ten ROR a
    > jak przestanie spływać to marża zmienia sie chyba o 1,5pp bez możliwości

    A co bedzie jak zaczniesz dzialanosc gospodarcza i tylko ja bedziesz
    prowadzil?

  • 4. Data: 2011-07-27 15:50:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 15:27:43 +0200, Przemek napisał(a):

    > A co bedzie jak zaczniesz dzialanosc gospodarcza i tylko ja bedziesz
    > prowadzil?

    Sprawdź co masz w umowie. Jeśli "z tytułu wynagrodzenia" to sorry
    Winnetou, widziałeś, co podpisujesz. Jeśli po prostu "wplyw na konto", to
    żadna różnica (choć też zależy czy sumarycznie czy jednorazowo).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-07-27 18:26:29
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> [...]
    > Winnetou, widziałeś, co podpisujesz. Jeśli po prostu "wplyw na konto", to
    > żadna różnica (choć też zależy czy sumarycznie czy jednorazowo).

    Masz racje- ja tylko zwracam uwage watkotworcy na taki detal....

  • 6. Data: 2011-07-27 19:00:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    witam

    1. klient nie musi się godzić na konto lub kartę = nie jest zobowiązany
    do korzystania z promocji,
    2. niektóre banki NIE sprawdzają czy na konto wpływa wynagrodzenie lub
    czy klient wykonał operacje kartą na określoną kwotę

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2011-07-27 20:34:03
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:
> [...]
    > 2. niektóre banki NIE sprawdzają czy na konto wpływa wynagrodzenie lub
    > czy klient wykonał operacje kartą na określoną kwotę

    Jak to się wszystko ma do zakazu sprzedaży wiązanej. Chyba jeszcze PO
    tego nie zniosło ;-)

  • 8. Data: 2011-07-27 20:41:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 21:00:24 +0200, RobertS napisał(a):

    > 2. niektóre banki NIE sprawdzają czy na konto wpływa wynagrodzenie lub
    > czy klient wykonał operacje kartą na określoną kwotę

    Jeśli to się odbywa na zasadzie "przymykam oko", to można się pewnego dnia
    mocno zdziwić, gdy bank poszuka nowych wpływów :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-07-27 21:05:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak to się wszystko ma do zakazu sprzedaży wiązanej. Chyba jeszcze PO
    > tego nie zniosło ;-)

    nijak, zakaz sprzedaży wiązanej dotyczy sytuacji kiedy kredytobiorca
    musiałby założyć konto (wziąć kartę itp.) w przypadku brania kredytu

    a tak nie jest, to klient decyduje czy chce konto/kartę w zamian za
    niższą marżę, jak nie chcesz to dostajesz standardowe warunki i płacisz
    "normalne" raty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2011-07-28 06:06:38
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dużo napisaliście, ale nie dostałem odpowiedzi na żadne z pytań...
    Marx