  • 1. Data: 2011-07-27 07:22:50
    Temat: Przelew Polbank > Mille czasami trzeba uważać
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Od około roku spłacam kk w Mille przelewami z Polbanku. Zawsze wysyłam
    dwa dni prędzej aby nie było jakiś zgrzytów a mimo to i tak mnie w końcu
    załapali a raczej padłem ofiarom niedoróbek, któregoś z systemów. Termin
    spłaty kk miałem na 25.06 więc przelew ustawiłem na 23.06 z Polbanku. Na
    moje nieszczęście nie zwróciłem uwagi, że 23.06 to było święto i wpadłem
    klasycznie między młot a kowadło, bo Polbank twierdzi, że wysłał przelew
    24.06 a Mille, że otrzymał 27.06 he he. Ja za to zapłaciłem za ten
    przedłużony przelew 22 pln dodatkowo a nie oni ;)
    Mając na uwadze swoje doświadczenia a raczej przeboje oraz lekturę grupy,
    to zdecydowanie obstawiam Półbank jako winnego. Jak było jednak naprawdę
    to ciężko ustalić, no i ja na pewno nie mam jak.
    Na przyszłość po prostu spłacam od razu kk po wygenerowaniu wyciągu z
    racji tego, że kwoty jakie na niej generują są zazwyczaj bardzo
    niewielkie (do kilkuset pln), więc czekanie do końca GP ni jak się nie
    kalkuluje, bo to co ewentualnie się zarobi przez te kilkanaście m-c można
    oddać z nawiązką później w jeden dzień hi hi.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2011-07-27 07:51:19
    Temat: Re: Przelew Polbank > Mille czasami trzeba uważać
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > to zdecydowanie obstawiam Półbank jako winnego. Jak było jednak naprawdę
    > to ciężko ustalić, no i ja na pewno nie mam jak.

    Ależ to bardzo proste, składasz reklamacje w obu bankach. W jednym na
    wykonanie usługi niezgodnie z dyspozycją, a drugim na zaksięgowanie środków z
    opóźnieniem, w obu przypadkach domagaj się strat, których poniosłeś, któryś z
    banków powinien reklamację uwzględnić. Jeśli obstawiasz Półbank to na odmową
    reklamację zażądaj by udowodnili dokładnie na którą sesję Elixiru i którego
    dnia skierowali pieniądze.

  • 3. Data: 2011-07-27 13:45:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    k...@N...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > reklamację zażądaj by udowodnili dokładnie na którą sesję Elixiru i którego

    No ale przecież bank nie ma obowiązku wykonywania przelewu natychmiast -
    ma na to bodajże 2 (3?) dni robocze. Zatem Półbank zmieścił się w terminie.

    Niestety Mille również ma rację - skoro termin spłaty wypadał 25.06, a
    nie była to ani niedziela ani święto, to środki powinny były się znaleźć
    na rachunku do tego właśnie dnia. Oczywiście nie zaszkodziłoby zgłosić
    się do banku i poprosić, aby anulowali opłatę, uwzględniając fakt, że
    termin wypadał w sobotę, a faktycznej spłaty dokonano w poniedziałek -
    czyli w najbliższym możliwym terminie. Jak bankowi zależy na dobrej
    opinii klienta, to są szanse że z opłaty zrezygnuje. Śmiem twierdzić, że
    Citi by tak zrobiło. A co zrobi Mille, to nie mam pojęcia...

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2011-07-27 15:20:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > No ale przecież bank nie ma obowiązku wykonywania przelewu natychmiast
    > -
    > ma na to bodajże 2 (3?) dni robocze. Zatem Półbank zmieścił się w
    > terminie.

    Nie wiemy kiedy przelew byl zlecony, rozumiem ze byl zlecony wczesniej
    ("przelew ustawiłem na 23.06"). Kwestia tego ile wczesniej.

    Wykonanie przelewu w pierwszym dniu roboczym po podanym terminie moze
    byc zgodne z np. regulaminem Polbanku.

    Jesli Polbank wyslal przelew 24.06, to Mille go wlasnie wtedy otrzymal.
    Problem w tym, ze karty Mille sa splacane zwykle nie bezposrednio, ale
    za posrednictwem konta "zwyklego", i opoznione ksiegowanie przeszkadza
    w splacie. Nalezaloby przyjrzec sie terminom ksiegowania eliksirow
    w Mille. Dobrze byloby oczywiscie wiedziec o ktora sesje chodzi.

    > Niestety Mille również ma rację - skoro termin spłaty wypadał 25.06, a
    > nie była to ani niedziela ani święto, to środki powinny były się
    > znaleźć na rachunku do tego właśnie dnia.

    I zapewne sie znalazly nawet wczesniej. Tyle ze nie zostaly jeszcze
    zaksiegowane. Tak to chyba w Millennium jest z ostatnia sesja. Mam tez
    wrazenie, ze w takim przypadku takze data operacji (nie tylko
    ksiegowania) jest pozniejsza, co jest IMHO lekka zdrada.

    Aczkolwiek ksiegowanie piatkowych przelewow w poniedzialek (gdy bank
    pracuje normalnie w sobote) to by byla chyba przesada.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2011-07-27 19:30:33
    Od: Radex <r...@n...pl>

    W dniu 2011-07-27 15:45, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > No ale przecież bank nie ma obowiązku wykonywania przelewu natychmiast -
    > ma na to bodajże 2 (3?) dni robocze.
    Nieprawda - bank jest zobowiązany wykonać przelew w dniu, na który
    został zlecony.

    Ponadto z czego wynika te 22 zł? Jeśli to opłata za obsługę tzw.
    nieterminowej płatności to trzeba złożyć reklamację w Mille - została
    uznana przez SOKiK za niezgodną z prawem.

  • 6. Data: 2011-07-27 21:35:49
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 21:30:33 +0200, Radex napisał(a):

    > Ponadto z czego wynika te 22 zł? Jeśli to opłata za obsługę tzw.
    > nieterminowej płatności to trzeba złożyć reklamację w Mille - została
    > uznana przez SOKiK za niezgodną z prawem.

    Te 22 złote z groszami od odsetki od niespłaconej kwoty w terminie.

    Xenocide

  • 7. Data: 2011-07-27 21:43:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 17:20:57 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie wiemy kiedy przelew byl zlecony, rozumiem ze byl zlecony wczesniej
    > ("przelew ustawiłem na 23.06"). Kwestia tego ile wczesniej.

    Przelew ustawiłem jakoś na początku czerwca powiedzmy 3-7 jakoś tak.

> [...]
    > splacie. Nalezaloby przyjrzec sie terminom ksiegowania eliksirow w
    > Mille. Dobrze byloby oczywiscie wiedziec o ktora sesje chodzi.

    Ja podejrzewam dlatego Polbank, ponieważ często mi się zdarza, że loguje
    się do banku, powiedzmy o godzinie 11 albo i 12 a przelew z datą przyszłą
    jeszcze nie został zrealizowany i widzę na koncie do przelewów pieniądze.
    23.06 to było święto, więc przetwarzanie w środę ustawiało przelew na
    piątek - być może się mylę i winię nie tego co powinienem. Cóż, półbank
    swoim postępowaniem, przynajmniej u mnie sobie na to w pełni zasłużył.

> [...]
    > wrazenie, ze w takim przypadku takze data operacji (nie tylko
    > ksiegowania) jest pozniejsza, co jest IMHO lekka zdrada.

    Kilka raz jak zalogowałem się do Mille, to w blokadach widziałem już
    przelew, który był spłatą zadłużenia karty a opcje "kwota minimalnej/
    całkowitej spłaty" były już wyzerowane, mimo że na rachunku jeszcze tej
    wpłaty odnośnie spłaty zadłużenia nie było.

    > Aczkolwiek ksiegowanie piatkowych przelewow w poniedzialek (gdy bank
    > pracuje normalnie w sobote) to by byla chyba przesada.

    Wydaję mi się że trzecią sesję zaksięgują normalnie na rachunku kk w
    Mille jeszcze tego samego dnia. No ale na 100% nie jestem pewien, także
    sprawdzę to jutro jak mi się uda.

    Xenocide

  • 8. Data: 2011-07-28 08:16:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 27 Jul 2011 17:20:57 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >za posrednictwem konta "zwyklego", i opoznione ksiegowanie przeszkadza
    >w splacie. Nalezaloby przyjrzec sie terminom ksiegowania eliksirow

    IMHO to jest problem Mille. Jeśli pieniądze do nich trafiły w
    terminie, to nie mogą obciążać klienta z powodu _swoich_ procedur (na
    które klient nie ma żadnego wpływu).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2011-07-28 14:34:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

> [...]
    > się do banku, powiedzmy o godzinie 11 albo i 12 a przelew z datą przyszłą
    > jeszcze nie został zrealizowany i widzę na koncie do przelewów

    Ale to jest przelew z data przyszla ale wypadajaca wlasnie tego dnia
    (czyli zlecony wczesniej)?

    > 23.06 to było święto, więc przetwarzanie w środę ustawiało przelew na
    > piątek - być może się mylę i winię nie tego co powinienem.

    No ale to, tak jak juz napisalem, samo w sobie nie jest niczym zlym,
    moze tak ma byc. Nalezaloby sprawdzic w regulaminach.

    Teoretycznie wyslanie przelewu ostatnia sesja takze nie jest niezgodne
    z niczym, choc banki normalnie tego nie robia.

    > Wydaję mi się że trzecią sesję zaksięgują normalnie na rachunku kk w
    > Mille jeszcze tego samego dnia. No ale na 100% nie jestem pewien, także
    > sprawdzę to jutro jak mi się uda.

    Mam wrazenie ze przynajmniej pare lat temu tak nie bylo. Ale chyba
    ksiegowali to takze w soboty(?).

    W kazdym razie jesli Polbank wyslal przelew 24.06, a Millennium ksieguje
    wszystkie sesje tego samego dnia, i 25.06 na koncie nie bylo pieniedzy,
    to cos tu sie nie zgadza.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2011-07-28 14:35:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > IMHO to jest problem Mille. Jeśli pieniądze do nich trafiły w
    > terminie, to nie mogą obciążać klienta z powodu _swoich_ procedur (na
    > które klient nie ma żadnego wpływu).

    Tak by normalnie bylo. Problem w tym, ze u nich nie chodzi o moment
    trafienia pieniedzy do nich, a o saldo na koncie, z ktorego dokonuje sie
    splaty. Przypuszczalnie to material dla jakiegos urzedu.
    --
    Krzysztof Halasa