  • 1. Data: 2005-04-20 11:13:47
    Temat: kredyt hipoteczny - dawno nie bylo co :) - pomocy
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    pd 2 dni gugluje po grupie. Im wiecej czytam tym bardziej kwadratowy leb
    :( jak kiedys dawno temu Klaus Mittwoch spiewal - wiedza daje strach)
    no ale do ad remu
    kredyt w CHF suma 270 000 pln. Wkladu wlasnego 0 :( SPlacamy poprzedni
    kredyt, rata miesieczna wychodzi teraz ok 300 pln. Kredyt stary brany na
    dotychczasowe mieszkanko. Nowe bedzie gotowe (teoretycznie ) III kw
    Ktory bank byscie polecali?
    Jak napisalem teraz mamy 0 wkladu wlasnego ale mamy mieszkanie (co
    prawda obciazona hipoteka) - czy to ma jakies znaczenie dla banku?

    PanTalon

  • 2. Data: 2005-04-20 14:09:05
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - dawno nie bylo co :) - pomocy
    Od: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 13:13:47 +0200, m[...] napisał(a):

    > pd 2 dni gugluje po grupie. Im wiecej czytam tym bardziej kwadratowy leb
    > :( jak kiedys dawno temu Klaus Mittwoch spiewal - wiedza daje strach)
    > no ale do ad remu

    [ciach]

    Ubiegłeś mnie ;-) Właśnie szykowałem się do zadania identycznego
    pytania na grupie.

    Na targach mieszkaniowych rozmawiałem z przedstawicielem PKO BP (tam
    obecnie spłacam kredyt) i po bardzo pobieżnych ustaleniach stwierdził,
    że prawdopodobnie mamy szansę z żoną na zaciągnięcie kolejnego kredytu
    na 100% wartości nowej inwestycji. Banku nie interesuje, że masz
    obecnie mieszkanie, z którego środki po sprzedaży przeznaczysz na
    spłatę nowego kredytu. Po prostu sprawdzają Twoją zdolność kredytową i
    stwierdzają czy "udźwigniesz" kolejny kredyt. Chciałbym jednak aby
    ktoś to potwierdził. Może ktoś brał już taki kredyt?

    --
    Pozdrowienia śle nie kto inny jak
    P.I.T.E.R.: Person Intended for Troubleshooting and Efficient Repair

  • 3. Data: 2005-04-20 15:42:57
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    Piotr Miller wrote:

    > [ciach]
    >
    > Ubiegłeś mnie ;-) Właśnie szykowałem się do zadania identycznego
    > pytania na grupie.
    [tez ciach]

    wlasnie wrocilem z rozmowy z PKO BP. Absolutnie nie ma problemow z
    zaciagnieciem 100% kredytu. Chodzi o wklad nie o % odsetek :).
    Jakby co ti pisz na priv.
    Wczesniej zonka rozmawial z kobitka z expandera i ta jakos nie za
    specjalnie namawiala nas no pko. Ratuje nas troche ze mamy tam konto

    pan talon

  • 4. Data: 2005-04-20 20:17:31
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 17:42:57 +0200, m[...] <p...@g...pl>
    napisał:

> [...]
    > Wczesniej zonka rozmawial z kobitka z expandera i ta jakos nie za
    > specjalnie namawiala nas no pko. Ratuje nas troche ze mamy tam konto

    I dobrze kobitka z expandera mówi. Można szybciej i taniej z mniejszymi
    problemami i bez ratowania
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 5. Data: 2005-04-21 00:02:40
    Od: "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Miller" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stwierdzają czy "udźwigniesz" kolejny kredyt. Chciałbym jednak aby
    > ktoś to potwierdził. Może ktoś brał już taki kredyt?
    Można, potwierdzam. U mnie wygladalo to tak, że miałem jeden w Pekao SA.
    100% wartości dostałem w PKO BP na kolejne mieszkane. Nie miało znaczenia
    (czy spłacę stary lub nowy częsciowo po sprzedaży starego mieszkania, jak i
    to czy w ogóle je sprzedam).

    Wejdz na strone:
    http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/zdolnosc.php
    podaj odpowiednie dane i dostaniesz info na jaki kredyt maxymalnie możesz
    liczyć. Pewnie inne banki też coś podobnego mają.

    Michał M

  • 6. Data: 2005-04-21 08:28:31
    Od: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 02:02:40 +0200, MrMrooz napisał(a):

    > Wejdz na strone:
    > http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/zdolnosc.php
    > podaj odpowiednie dane i dostaniesz info na jaki kredyt maxymalnie możesz
    > liczyć. Pewnie inne banki też coś podobnego mają.

    W sobotę idziemy z żoną na targi na Torwar. Postaramy się oblecieć jak
    najwięcej banków. Dodatkowo na przyszły tydzień umówię się jeszcze do
    Open Finance z doradcą. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać w
    poniedziałek co udało mi się ustalić na targach.

  • 7. Data: 2005-04-25 09:06:45
    Od: Piotr Miller <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 10:28:31 +0200, Piotr Miller napisał(a):

> [...]
    > Open Finance z doradcą. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać w
    > poniedziałek co udało mi się ustalić na targach.

    Na targach byłem, rozmawiałem z następującymi bankami: PKO BP, Kredyt
    Bank, Fortis. W moim przypadku wnioskowana kwota kredytu to ok. 250
    tys zł. Kredyt chciałem zaciągnąć na maksymalny okres, tj. 30 lat (w
    przypadku Fortisu maksymalny okres wynosi 27 lat), w walucie CHF.
    Ponieważ na żadnym stanowisku nie działały drukarki wszystko podaję z
    pamięci.

    PKO BP
    Pomimo, że obecny kredyt mam w tym banku, to tym razem musiałem sobie
    dać z nimi spokój. Powód - otóż ja prowadzę działalność gospodarczą
    (żona ma umowę na czas nieokreślony), a w takim wypadku ten bank do
    wyliczenia zdolności kredytowej uwzględnia tylko 40% moich dochodów.
    To niestety znacznie obniżyło naszą zdolność kredytową, bo okazało
    się, że możemy zaciągnąć kredyt na maksymalnie jakieś 170 tys. zł., co
    nas nie urządza.

    Kredyt Bank
    Najpierw powiem, że zostaliśmy najmilej potraktowani. Widać, że Pani
    zależało na udzieleniu nam wszystkich informacji. Zwróciła nam nawet
    uwagę na ukryte koszty i inne drobne niuanse, na które zapewne zwrócił
    bym uwagę znacznie później. W każdym bądź razie sprawiała wrażenie, że
    rzeczywiście chce nam pomóc ;-) Mają za to u mnie dużego plusa. Ale
    wrócmy do sedna sprawy. Warunki takie same jak w wyżej. Kredyt
    dostajemy bez problemu. Najwyższa rata wynosi: - przy ratach stałych
    poniżej 1200 zł; - przy ratach malejących poniżej 1.500 zł.
    Powiedziałem, że po sprzedaży obecnego mieszkania środki pieniężne
    chcę przeznaczyć na spłatę tego kredytu i okazało się, że jest
    możliwość renegocjacji wysokości oprocentowania (co nie było możliwe w
    PKO BP). Na szczegółowe spotkanie jestem umówiony w środę.

    Fortis
    Warunki jak wyżej. Raty wychodzą mniej więcej tak jak w przypadku KB,
    ale niestety po wpłaceniu pieniędzy ze sprzedaży obecnego mieszkania,
    nie ma możliwości renegocjacji oprocentowania.

    Jestem umówiony na spotkanie z pracownikiem OpenFinance i doradcą
    kredytowym z Millenium. Będę na bieżąco relacjonował, co udało mi się
    ustalić.