  • 1. Data: 2005-04-20 10:22:02
    Temat: Potwierdzenie Przelewu
    Od: "@@@@@" <t...@t...pl>

    Sytuacja wygląda tak:
    Mam 2 konta "A" (w mbanku) i "B" (w banku tradycyjnym). Ostatnio dosyć
    często robię przelewy z konta "B" na konto "A". Na druku przelewu muszę
    złożyć podpis zgodny z bankową kartą wzorów i podpisów. Niestety nie
    otrzymuję potwierdzenia zlecenia przelewu, bo podobno podpis wystarcza.

    Czy mam się domagać wystawienia potwierdzenia?
    Czy sam mój podpis w archiwach banku wystarczy, jeżeli zaszła by kiedyś
    jakaś pomyłka?
    Jak to jest w praktyce?

    Za okazaną pomoc - dziękuję.

    T.

  • 2. Data: 2005-04-20 10:28:24
    Temat: Re: Potwierdzenie Przelewu
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    @@@@@ napisał(a):
> [...]
    > złożyć podpis zgodny z bankową kartą wzorów i podpisów. Niestety nie
    > otrzymuję potwierdzenia zlecenia przelewu, bo podobno podpis wystarcza.

    Wpłacasz pieniądze w kasie i nie dostajesz żadnego kwitka, że wpłaciłeś?
    Jaki to bank?

    Piotr Hołda

  • 3. Data: 2005-04-20 10:33:19
    Od: "@@@@@" <t...@t...pl>

    Potwierdzenie wpłaty pieniędzy w kasie dostaję.
    Nie dostaję tylko potwierdzenia zlecenia przelewu.

    Oczywiście wszystkie operacje na moim koncie są wyszczególnione w
    miesięcznym zestawieniu.

  • 4. Data: 2005-04-20 10:33:46
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-20 12:22, @@@@@ wrote:

    > Czy mam się domagać wystawienia potwierdzenia?
    > Czy sam mój podpis w archiwach banku wystarczy, jeżeli zaszła by kiedyś
    > jakaś pomyłka?
    > Jak to jest w praktyce?

    Chyba kwitek który dostajesz z kasy jest potwierdzeniem.
    O jakiej pomyłce mówisz? Numery kont są teraz tak zbudowane że nie można
    pomylić się w numerze konta bo inaczej przelew nie pójdzie.

    --
    Peet

  • 5. Data: 2005-04-20 10:36:13
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-20 12:33, @@@@@ wrote:

    > Potwierdzenie wpłaty pieniędzy w kasie dostaję.
    > Nie dostaję tylko potwierdzenia zlecenia przelewu.

    Czegoś nie rozumiem, zlecasz przelew czy wpłacasz pieniądze na konto?

    --
    Peet

  • 6. Data: 2005-04-20 10:38:45
    Od: "@@@@@" <t...@t...pl>

    > Chyba kwitek który dostajesz z kasy jest potwierdzeniem.
    > O jakiej pomyłce mówisz? Numery kont są teraz tak zbudowane że nie można
    > pomylić się w numerze konta bo inaczej przelew nie pójdzie.

    Nie znam się na systemach bankowych, dlatego pytam.
    Otrzymuję tylko potwierdzenie wpłaty. Nie otrzymuję potwierdzenia zlecenia
    przelewu.
    Przelewam stosunkowo duże kwoty, więc wolałbym mieć pewność, że postępowanie
    banku jest prawidłowe.

  • 7. Data: 2005-04-20 10:40:59
    Od: "@@@@@" <t...@t...pl>

    > Czegoś nie rozumiem, zlecasz przelew czy wpłacasz pieniądze na konto?

    Obie te czynności robię równocześnie np.wpłacam 10X, przelewam 8X.
    Potwierdzenie mam tylko na wpłate 10X

  • 8. Data: 2005-04-20 10:50:12
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 12:33:46 +0200, Peet napisał(a):

    > O jakiej pomyłce mówisz? Numery kont są teraz tak zbudowane że nie można
    > pomylić się w numerze konta bo inaczej przelew nie pójdzie.

    no wlasnie, jak to jest? kiedys mi sie wydawalo, jak wprowadzali nowe
    numery kont, ze dwie pierwsze cyfry to suma kontrolna CALEGO numeru
    rachunku. Ale wplacalem kiedys na konto w inteligo w okienku PKO BP i
    powiedzialem, ze to na nteligo, a pani z okienka powiedziala:

    50 1020 5558 i jak dalej? (a moze tylko 50 1020, ale co najwazniejsze
    powiedziala te dwie pierwsze cyfry, ktore niby maja byc suma kontrolna)

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl

  • 9. Data: 2005-04-20 10:52:19
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > 50 1020 5558 i jak dalej? (a moze tylko 50 1020, ale co najwazniejsze
    > powiedziala te dwie pierwsze cyfry, ktore niby maja byc suma kontrolna)

    Mam wrażenie, że w Inteligo wszystkie numery rachunku mają sumę
    kontrolną równą 50, dlatego pomyłka jakiejś cyfry w środku
    dyskfalifikuje numer konta. Ale to tylko przypuszczenia.

  • 10. Data: 2005-04-20 11:05:42
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    W koło Macieju. Oczywiście można się pomylić, tylko jest o to trochę
    trudniej. Jeśli rąbniesz się w jednej cyfrze, błąd zostanie
    złapany. Jeśli w dwóch lub więcej, już może się zdarzyć że suma
    kontrolna się zgodzi. Był już nagłaśniany przypadek,w którym kobiecie
    udało się rąbnąć w IBANowym rachunku tak, że trafiła w rachunek kogoś
    innego.

    > no wlasnie, jak to jest? kiedys mi sie wydawalo, jak wprowadzali nowe
    > numery kont, ze dwie pierwsze cyfry to suma kontrolna CALEGO numeru
    > rachunku.

    Zgadza się.

> [...]
    >
    > 50 1020 5558 i jak dalej? (a moze tylko 50 1020, ale co najwazniejsze
    > powiedziala te dwie pierwsze cyfry, ktore niby maja byc suma kontrolna)

    Bo są. Inteligo generuje celowo numery kont tak, by sumą kontrolną
    zawsze było 50. W sumie fajny pomysł, numery inteligo zawsze zaczynają
    się tak samo i łatwo je rozpoznać.

    Oczywiście konsekwencją tego jest, że mogą używać tylko 1% z puli
    możliwych numerów w ich zakresie. Ale że tych numerów jest
    10000000000000000, to nie jest to szczególnie bolesne.