  • 21. Data: 2003-04-18 12:05:57
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "RobertS" <r...@g...pl> napisał:

    > co? kk do kredytu hipotecznego? po co?

    Moze dla wygody. Ale juz linia w tym samym banku, co hipoteczny to sie oplaca,
    bo np. Multi masz wtedy b.korzystne oprocentowanie linii.

  • 22. Data: 2003-04-18 12:08:07
    Od: t...@p...onet.pl

    > Problem 2.
    > Kiedy 2 będzie większe niż 1 przy oprocentowaniu w PLN na poziomoie 6%; takie
    > jest możliwe pod koniec tego roku albo na początku następnego.
    > Odpowiedz: Jeżeli kurs sprzedaży osiągnie wartość .... dalej policz sam.

    Żebyś nie uważał, że jestem złośliwy to odpowiedz jest następująca:

    Odpowiedz: Jeżeli kurs sprzedaży osiągnie wartość 3,21, co stanowi wzrost o
    10,7% (moim zdaniem bardzo prawdopodobny). Oczywiście wtedy kwota 1. się
    zmniejszy i będzie wynosić 400 600 PLN.

    Zauważ także, że Euro w Polsce najwcześniej 2007-2009.

    PS. Tak naprawdę to trzeba by te obliczenia zrobić dokładniej uwzględniając np.
    prognozę MIESIĘCZNEGO wzrostu lub spadku kursu sprzedaży. Mozna by wtedy
    również uwzglednić przejście na Euro za te 4 - 6 lat.

  • 23. Data: 2003-04-18 12:08:11
    Od: t...@p...onet.pl

  • 24. Data: 2003-04-18 12:12:26
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Albo jesteś jasnowidzem (tudzież fusowidzem) albo faktycznie masz całkiem
    > niezłe powiązania z KB, skoro _wiesz_ co będzie w maju (nie przypuszczasz)
    wystarczy toip przeczytac
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 25. Data: 2003-04-18 12:42:57
    Od: t...@p...onet.pl

    > I nie ma jednego najlepszego kredytu tak jak sugeruje to Tensor ( KB w PLN).

    Nie tak. Ja mówię:

    Jeżeli w PLN to w KB, PKOBP lub innych gdzie oprocentowanie jest rzędu WIBOR3M
    + marza; od 1,0 do 1,5%. Dalej też twierdzę, że nigdy w banku, w którym
    oprocentowanie jest ustalane przez Prezesa: patrz ostatnia oferta mBanku.

    > Licza sie oczekiwania klienta dotyczace tez innych uslug banku. Np. linia
    > kredytowa, konto, karty kredytowe.

    Te produkty trzeba mieć z reguły w innych bankach; np w mBanku. Pozdrowienia
    Tensor1.

    PS. Nie wkładaj mi w usta słów, które nigdy nie wypowiedziałem.

  • 26. Data: 2003-04-18 13:17:45
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    U mnie jest to zupelnie inaczej
    Biore kredyt na 20 lat ale zamierzam splacic go w ciagu lat 10, poprzez
    wczesniejsze splaty. Biore dlatego na 20 lat zeby nie miec na poczatku zbyt
    duzych obciazen. Sukcesywnie w miare oszczednosci ( a zarobki z zona mamy
    dosc spore) bedziemy splacac wczesniej tak zeby to zrobic w max. 10 lat.
    Oczywiscie ze raty malejace w sumie wychodza taniej, ale na poczatku trzeba
    splacac dosc pokazne raty. A tak sie sklada ze na poczatku te pieniadze sa
    bardzo potrzebne zeby wykonczyc mieszkanie. Mieszkanie kupujemy spore (103
    m) wiec na wykonczenie i meble na poczatku pojdzie na pewno minimum 100 tys.
    Czesc z tego z oszczednosci a reszte z linii kredytowej (a w multi bedziemy
    miec linie bez prowizji i na 7,95%). I trzeba bedzie na poczatku splacic
    linie. Wiec pewnie pierwsza splata wczesniejsza bedzie po ok. 2 latach.
    A co do kursow ktore podales to na szczescie Multi ma te kursy o wiele
    lepsze niz PKO BP (widelki wezsze o ok. 3 gr dla CHF)

> [...]
    7,61%.

    > Co do 1. się zgadzam ale ja analizowałem tylko przeszłość (ponad rok) a
    nie
    > przyszłość. Dodanie odsetek za rok niewiele zmienia - możesz sprawdzić -
    bo ten
    > plus likwiduje różnica pomiędzy kursem kupna i sprzedaży.
    >
    > Pobawmy się jednak w przyszłość na Twoim przykładzie. Kredyt 250 000 PLN
    na 20
    > lat. Proponuje rozważyć stałe raty kapitału (w tym wypadku łączna kasa dla
    > banku jest ZAWSZE MNIEJSZA; chyba o tym wiesz). Załózmy oprocentowanie w
    PLN

  • 27. Data: 2003-04-18 13:20:22
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    a jak jest marza banku???

  • 28. Data: 2003-04-18 13:23:36
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A moim bardzo malo prawdopodobny.
    Nic na to nie wskazuje a wrecz Euro a CHF zachowuje sie jak Euro spadnie po
    wejsciu do UE i naplywem srodkow z Unii oraz po przyspieszeniu gosp. USA.
    Ja nie licze zupelnie na Euro. Gdzies po 3 latach splacania kredytu
    zamierzam go przewalutowac na PLN i bedzie to jedyne przewalutowanie.

  • 29. Data: 2003-04-18 13:29:12
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Wlasnie nie trzeba miec ich w innych bankach.
    Zaznaczam ze mam konto Aquarius.
    Majac kredyt w Multi masz bardzo nisko oprocentowana linie ( w moim
    przypadku bedzie to 7,95%) i nie place co roku prowizji za linie 0,8%. Mbank
    ma drozsza troche linie. Linia bez kredytu hipotecznego bylaby oprocentowana
    w moim przypadku na 11,2%. Roznica jest znaczaca zwazywszy ze bede mial
    spora linie i wykorzystam ja byc moze w calosci przez jakis czas.

    A poza tym mnie juz meczy zonglowanie kontami ( mam ich teraz chyba ze 3
    albo 4 i zona jedno). Szukamy oferty kompleksowej. Oczywiscie wiadomo ze nie
    bede sie wiazal z tym bankiem do konca zycia.

  • 30. Data: 2003-04-18 14:19:37
    Od: qubacz <q...@2...pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > w moim przypadku na 11,2%. Roznica jest znaczaca zwazywszy ze bede mial
    > spora linie i wykorzystam ja byc moze w calosci przez jakis czas.

    Nie zapomnij ze to jest kredyt hipoteczny a co za tym idzie bedziesz
    mial doczynienia z notariuszem, ktory dosc slono kaze sobie placic.

    --
    Pozdrowienia,