  • 41. Data: 2003-04-24 14:52:06
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: "Simon" <s...@n...pl>

    > Przyszedłem do multi pierwszy raz i dostałem 4.0 %.

    gratuluję:)
    ja dostalem 4,3 mimo negocjacji:(
    głównie z powodu faktu pracowania w prywatnej firmie(nic to ze 8 lat)
    i stanu cywilnego -kawaler; gdybym miał nieco wieksze zarobki komputer
    kwalifikowałby mnie najwyzej na 4,2

  • 42. Data: 2003-04-24 14:56:38
    Od: "Simon" <s...@n...pl>

    > Widze ze nie rozumiesz problemu. to ze przewalutowanie jest free to
    ok. Ale
    > chodzi o to ze jesli kurs wzrosnie o marne ponad 5% to juz dupa
    mokra.

    alez my sie dobrze rozumiemy:)
    cały czas podkreslam ze ryzyko walutowe jest duże jednak nie bede sie
    upierał za długo przy walucie o ile CHF znacznie wzrośnie i jesli
    przewalutuje na pln to raz i do widzenia (koszt w banku jest 0 ale
    trzeba uwzględnić wtedy prowizje notariusza za zmiane wpisu do
    hipoteki)
    ratuje mnie jeszcze inny fakt w razie czego- mam mozliwość
    zabezpieczenia kursu we własnym zakresie

    podpisałem cyrograf z multi ale zanim tam pojdziesz wpadnij do Fortisu
    (choćby na www)

    S.

  • 43. Data: 2003-04-25 06:25:30
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    a na ile % dostales ten kredyt w Multi???

  • 44. Data: 2003-04-25 06:40:01
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jesli CHF znacznie wzrosnie to juz musztarda po obiedzie. Jestes w plecy i
    to kupe szmalu.
    nie tyle prowizje notariusza za zmiane hipoteki ile plate sadowa za zmiane
    wpisu w KW.

    Twoj wybor. Ja jednak zdecyduje sie chyba na PLN. W Kredyt Banku moge liczyc
    na 5,9%(sredni WIBOR 3M)+marza(1-1,5%). W moim przypadku w najgorszym razie
    5,9%+1,5%=7,4% ale mysle ze wynegocjuje 1% marzy bo wklad wlasny mam ok.
    35%. Nalezy odjac 0,25% po wczorajszej obnizce stop przez NBP. Podobna
    obnizka nastapi w maju. Czyli w czerwcu odpowiednie oprocentowanie moze
    wynosic w przyblizeniu lekko liczac 5,5%+marza czyli jak dla mnie od 6,5% do
    7,0%. W tym momencie biorac pod uwage widelki kursowe o raz minimalny wzrost
    kursu CHF kredyt w Multi na 4,3% w CHF przestaje byc w ogole atrakcyjny.

    Jeszcze jedna uwaga: Na poczatku roku WIBOR 3M wynosil 6,75% obecnie 5,88%.
    (trzeba doliczyc obnizke wczorajsza i majowa). Czyli w 3 okolicach polowy
    czerwca mamy 5,88% - 0,5% = 5,38% liczac w przyblizeniu.

  • 45. Data: 2003-04-25 08:59:01
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    > podpisałem cyrograf z multi ale zanim tam pojdziesz wpadnij do Fortisu

    Nawet nie ma sensu. Ja mam konto w Fortisie. Byłem na rozmowie w sprawie k.
    hip. i wielkość odsetek mnie poraziła :).
    Już nawet nie pamiętam co mi proponowali, bo miałem mroczki przed oczami :).
    Nawet na targach mieszkaniowych, jak zrobili promocję, to wyszło mi dużo
    drożej niż w multi, nawet dla klienta też.

    A te 4.0 % w multi, to może dlatego, że jestem pierwszym klientem multiplanu
    :)

    Janusz

  • 46. Data: 2003-04-25 11:29:06
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Zdecydowanie polecam PKO BP. Wzialem tam 7 miesiecy temu podobny kredyt i
    warunki sa na prawde bardzo dobre. Bardzo trzeba uwazac jedynie, w którym
    oddziale sie bierze ten kredyt. Zaleznie od oddzialu zalatwiaja to szybciej
    i wymagaja mniej swistków (i zabezpieczen) lub wiecej. A to trwa i kosztuje.

    Jak na razie, jest to chyba najlepsza oferta na rynku. Podobno dobrą ma
    jeszcze BOS (Bank Ochrony Srodowiska), ale nie wiem jak to wyglada w
    praktyce. Na pewno nalezy uwazac na BZ WBK, bo jak mi powiedziano w tym
    banku, oprocentowanie (po 1 roku promocji), tak na prawde ustala prezes a
    nie tak jak np. w PKO BP, jest ustalane wg. wskaznika (tutal wibor3M+1%). I
    to jest niebezpieczne.

    Pozdrawiam
    Andy

  • 47. Data: 2003-04-25 13:19:41
    Od: qubacz <q...@2...pl>

    Darek wrote:

    > A co to zmienia kolego bo nie rozumiem do czego zmierzasz.
    >
    > Użytkownik "qubacz" <q...@2...pl> napisał w wiadomości

    > Mbank
    > oprocentowana

    to ma do rzeczy ze jezeli wezmiesz koszty wpisu do ksiegi wieczystej to
    roznica pomiedzy linia z wwj a zwykla linia nie jest taka duza
    --
    Pozdrowienia,

  • 48. Data: 2003-04-25 13:40:47
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    sprawa nieaktualna.
    Po glebszej analizie jednak Multi odpadnie chyba. Wycofuje sie z kredytu w
    CHF. Zdecydowanie zbyt duze ryzyko. Poza tym bardzo niejasne jest
    oprocentowanie w umowach Multi. W kazdej chwili moga ci podniesc
    oprocentowanie. W umowie nie jestes przed tym nalezycie chroniony.
    Ale linie sobie u nich zaloze bo jest na razie najlepsza na rynku.

  • 49. Data: 2004-05-15 14:52:49
    Od: g...@o...pl

    Wejdź na stronkę: www.credits.prv.pl

    Masz tam obiektywne zestawienie najlepszych i najbardziej korzystnych kredytów
    hipotecznych (i nie tylko hipotecznych). Wniosek kredytowy możesz wysłać przez
    internet
    bezpośrednio z tej strony.