  • 51. Data: 2003-07-02 10:47:54
    Temat: Re: kradzież karty
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

    > Moga istniec takie bankomaty, ale obsluguja one tylko specjalne karty
    > (nazwijmy je bankomatowymi), ktore sa przygotowane do wyplat w takich
    > bankomatach. Bankomaty offlajnowe nigdy nie obslugiwaly kart
    > platniczych (bo nie ma jak zautoryzowac transakcji).

    Byl chyba taki okres, ze karty PKO Express robily za karte offlajnowa
    w bankomatach PKOBP i za karte VE wszedzie indziej.

    MJ

  • 52. Data: 2003-07-02 11:06:18
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Uz.ytkownik Michal Jankowski napisa?:

    > Byl chyba taki okres, ze karty PKO Express robily za karte offlajnowa
    > w bankomatach PKOBP i za karte VE wszedzie indziej.

    OK, ale to nie znaczy ze bankomaty te obslugiwaly inne (obce) karty.

    Bartol

  • 53. Data: 2003-07-02 11:23:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@w...pl (Wojciech Frabinski) writes:

    > A może jakas jakas dziwna awaria/blasd banomatu, w wyniku ktorej wyplata
    > nie była autoryzowana wogole (wersja prawdopodbna mniej wiecej tak jak
    > UfO, ale kto wie :D).

    Fakt, ze historia Citi zna takie przypadki.
    Ktos ostatnio probowal wyplacic pieniadze z takiej karty podajac zly
    PIN? Moze trzeba sprawdzic?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 54. Data: 2003-07-02 11:46:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

    > OK, ale to nie znaczy ze bankomaty te obslugiwaly inne (obce) karty.

    Oczywiscie. No i oczywiscie karta Citi Silver nie jest karta tego
    rodzaju.

    MJ

  • 55. Data: 2003-07-02 12:23:02
    Od: a...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Beniowa" <b...@p...wp.pl> napisał
    > w wiadomości news:bdqbdl$euc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Moze
    > >
    > A moze jest tak jak wlasnie Krzysiek sugerowal - wyplata w POSie banku lub
    > poczty gdzie nie potrzeba PINu tylko podpis wystarczy.

    w banku trzeba pokazać dowód osobisty, wiec tez odpada

  • 56. Data: 2003-07-02 13:32:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    a...@p...onet.pl writes:

    > w banku trzeba pokazać dowód osobisty, wiec tez odpada

    Czytajcie uwaznie. Primo, dowod tez skradziono. Secundo, bylo jednak w
    bankomacie.

    MJ

  • 57. Data: 2003-07-02 13:40:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Łukasz Stawicki"

    > Nie magia. Głupi traf.
    >
    > PIN wpisany przez Ciebie jest w bankomacie szyfrowany. (.........)

    Ogladalem tak z 7-8 lat temu program ktorejs niemieckiej TV na temat wpadki
    Citibanku
    - mieli jakies pare tygodni taki blad w oprogramowaniu że co byś jako PIN
    nie wpisał
    to po dojsciu do banku bylo akceptowane

    Pamietam jak reporter demonstrował na ludziach z ulicy z kartą citi wpisując
    jako PIN
    te same cyferki i pokazywali jak bankomat grzecznie wyplaca.
    Akurat zdążyli się tym zainteresować i nagrać program dla TV zanim cti blad
    poprawił

    Wniosek - jesli to był citi to niekoniecznie trzeba trafu lub cudu ;-))
    *** blad ***

  • 58. Data: 2003-07-02 13:53:33
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał:
    > Wniosek - jesli to był citi to niekoniecznie trzeba trafu lub cudu ;-))
    > *** blad ***

    Hehe dobre ;-))))

  • 59. Data: 2003-07-02 14:16:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Łukasz Stawicki <g...@i...pl> writes:

    > A jeżeli tam gdzieś po drodze się używa funkcji skrótu? Bo chyba się
    > używa. To wtedy różnowartościowość idzie sobie w krzaki.

    Nie. Zreszta przestrzen kluczy i tak jest bardzo niewielka (4 cyfry
    dziesietne), wiec jakiekolwiek jej dalsze zmniejszanie byloby juz
    szalenstwem.

    > No i po co ma być różnowartościowa? Wtedy byłaby bijekcją czyli byłaby
    > odwracalna. A to chyba za dobrze nie jest?

    Oczywiscie ze jest.
    Na takie numery to sobie mozna pozwolic przy dlugich kluczach.

    > Ale pewności nie mam - musiałbym sprawdzić w paru źródłach.

    Zrob to, przy okazji mozesz zamiescic podsumowanie tutaj.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 60. Data: 2003-07-02 19:31:28
    Temat: Odp: kradziez karty
    Od: "pedro" <s...@i...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@c...fuw.edu.pl...

    > Zaraz. Jezeli transakcja byla PO zastrzezeniu karty, to bank jest do
    > tylu, a nie ty.
    >
    > MJ

    Tez w to wierze ale bank na razie nie. Mówia ze jak z pinem to przed czy po
    zastrzezeniu - nie ma mowy o uznaniu.... Moze mamy inne regulaminy.?
    Niejasnosci trzeba wyjasnic a dla mnie BH to solidny partner (takze broker)
    dlatego na pewno sie dogadamy.

    pozdr
    pedro