  • 1. Data: 2003-06-28 14:50:42
    Temat: Błedy w naliczaniu odsetek w PKO BP SA
    Od: "dariusz zaremba" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Chciałbym ostrzec wszystkich o problemie, jaki wystąpił PKO
    BP w I oddziale w Krakowie. Posiadam w tym banku konto
    osobiste, a w nim Kredyt Odnawialny. Korzystałem z tego
    kredytu od ok. 2 lat. Odsetki od kredytu są naliczane co
    miesiąc od wykorzystanej sumy, automatycznie przez system.
    Ręczne naliczanie jest uciążliwe i dość skomplikowane.
    Nigdy nie weryfikowałem tych naliczeń, naiwnie ufając
    systemowi i ludziom.
    Ostatnio jednak naliczenia wydały mi się podejrzane,
    przeliczyłem je ręcznie i oniemiałem. W przeciągu ostatnich
    48 miesięcy nie było miesiąca bez pomyłek. Dwa razy bank
    pomylił się na moją korzyść, w pozostałych przypadkach na
    niekorzyść.Per saldo pomyłka sięga kilkuset złotych. Błędy
    są nieregularne, co miesiąc 15-30 zł, nigdy więcej, nie
    można jednak znaleźć żadnej zasady, według której system
    generuje bląd.

    Złożyłem reklamację i otrzymałem potwierdzenie moich
    wyliczeń oraz zwrot pieniędzy. Pracownicy banku nie są jednak wstanie
    wytłumaczyć, jak doszło do awarii.

    Podejrzewam błąd oprogramowania.
    Dlatego radzę posiadaczą konta w tym banku sprawdzić poprawność wyliczeń
    odsetek.
    Pozdrawiam

    Zadaro

  • 2. Data: 2003-06-28 17:01:02
    Temat: Re: Błedy w naliczaniu odsetek w PKO BP SA
    Od: "Grochu" <g...@g...nospam.pl>

    a jesteś w 100% przekonany o słuszności swoich obliczeń?
    może źle policzyłeś dni (czy liczą dni bankowe czy kalendarzowe?)

    pozdro
    gro

  • 3. Data: 2003-06-28 17:23:32
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Grochu wrote:
> [...]

    Przecież napisał, że bank potwierdził swój błąd.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-06-28 17:43:40
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "dariusz zaremba" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Złożyłem reklamację i otrzymałem potwierdzenie moich
    > wyliczeń oraz zwrot pieniędzy. Pracownicy banku nie są jednak wstanie
    > wytłumaczyć, jak doszło do awarii.

    Aż mi się nie chce wierzyć...
    Co prawda nie znam się na systemach bankowych, ale wydaje mi się, że nie ma
    możliwości, aby tylko jednej osobie źle liczyło, a innym dobrze. Czy to w
    związku z tym oznacza, że tysiące ludzi są robione w wała??

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2003-06-28 17:47:22
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdkiri$469$...@f...acn.pl,
    Piotr Grzegorz Skowronski <s...@S...PRECZgazeta.pl>:

    > Przecież napisał, że bank potwierdził swój błąd.

    Jedno nie wyklucza drugiego - bank mogl wyjsc z zasady "klient ma zawsze
    racje" ;)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-06-28 18:45:25
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Tomasz Waszczynski wrote:

> [...]
    > możliwości, aby tylko jednej osobie źle liczyło, a innym dobrze. Czy to w
    > związku z tym oznacza, że tysiące ludzi są robione w wała??

    Kolega miał linię kredytową w Żubrze (na jakieś 10k i zasadniczo
    wykorzystaną:-(), która przez rok była oprocentowana jak debet:-) Kiedyś
    przez przypadek pokazał mi wyciąg i coś mi się cyferki nie zgadzały.
    Zaczęliśmy liczyć i wyszło coś 900 zł różnicy. Dostał za to Shella za
    darmo i rok konto gratis.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2003-06-29 10:09:25
    Od: "dariusz zaremba" <z...@N...gazeta.pl>

    Grochu <g...@g...nospam.pl> napisał(a):

    > a jesteś w 100% przekonany o słuszności swoich obliczeń?
    > może źle policzyłeś dni (czy liczą dni bankowe czy kalendarzowe?)

    niestety, jestem pewien, zanim zaczełem oficjalną procedurę, dzwoniłem do
    banku kilka razy i liczyliśmy przez telefon. Zawsze wychodziło na moje.
    Liczenie szło łatwo, ponieważ nie musiałem być dokładny co do grosza, bowiem
    różnice były po 15- 30 zł co miesiąc. Przeraża mnie to, że teraz, kiedy
    zaczynają mi oddawać pieniądze, to też liczą na oko, a przecież bank jest
    chyba instytucją precyzyjną. Tymczasem pracownicy robią manipulację na
    kontach zupełnie dowolnie, wystarczy, że ma uprawnienia. Zwrócili mi
    pieniądze za 2002 i 2003, zaprotestowałem sumę za 2003 i na drugi dzień kaleś
    zmianił przelew, wycofując jeden i wrzucając drugi

  • 8. Data: 2003-06-29 10:12:46
    Od: "dariusz zaremba" <z...@N...gazeta.pl>