  • 1. Data: 2005-03-02 18:35:36
    Temat: konto inteligo?? pomozcie!
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    Witam mam kilka pytan, nie wiedzialem na jaka grupe napisac, wiec pisze tu
    mam nadzieje ze pomozecie.

    Chcialem zalozyc konto w banku, jestem studentem, nie pracuje, konto byloby
    mi potrzebne glownie
    do placenia przez internet i po to zeby ktos mi placil ( np allegro ) ,
    zastanawiam sie pomiedzy
    mBank i Inteligo, chce zalozyc konto indywidualne.
    Najwazniejsze dla mnie jest to zeby ponosic jak najmniejsze koszty za
    prowadzenie konta,
    przygladalem sie troche Inteligo, i tam pisza ze jak sie ma srednie saldo
    powyzej 100zl to nie placi sie
    za utrzymanie konta, i za karte ktedytowa dostaje sie za darmo na 2 lata,
    ale dalej w cenniku doczytalem
    ze co miesiac placi sie za jej uzywanie... czy jesli bym ja mial ale ani
    razu nie uzywal to tez bym placil?
    Najbardziej zalezy mi na tym aby dokonywac przelewow ( w tym samym banku
    chyba za darmo) i
    na konta innych bankow za mozliwie male pieniadze... , rowniez wplaty i
    wyplaty z mojego konta jesli
    to mozwliwe ( oczywiscie w moim banku ) zeby byly za darmo..
    Mam takie pytanie.. ile w sumie placi sie za otworzenie takiego konta? tzn
    za kuriera ktory przywiezie karte? itp
    moze sa jakies koszty ukryte o ktorych nic nie pisza...?
    Oraz drugie wazne pytanie, jak moge zlikwidowac konto? czy za to cos place
    bo w cenniku nic na ten temat nie
    bylo! Oczywiscie chce miec konto bez debetu... a co sie stanie jesli na moim
    koncie bedzie ponizej 100 zl i beda
    mi pobierac co miesiac za prowadzenie i wkoncu dojedzie do 0 i co dalej...
    bede mial dlug?
    Prosze napiszcie mi generalnie ile sie placi za takie konto bo nie potrafie
    sobie tego skalkulowac...
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-02 18:40:49
    Temat: Re: konto inteligo?? pomozcie!
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    rom3k <r...@w...pl> wrote:
    > Prosze napiszcie mi generalnie ile sie placi za takie konto bo nie
    > potrafie sobie tego skalkulowac...

    Ehhh ;)
    Zaloz sobie w VW Banku direct: www.vwbankdirect.pl
    prowadzenie 0 zl
    przelewy 0 zl
    karty 0 zl
    wyplata z bankomatu 1,5 zl z kazdego w calej Polsce jesli wyplacasz <400 zl,
    0 zl jesli powyzej tej kwoty

    Inteligo
    prowadzenie 4,99 jesli saldo miesiecznie <100 zl. Jesli trzymasz przez caly
    miesiac na koncie 100 zl (lub odpowiednio wieksza kwote przez kilka dni w
    miesiacu) za prowadzenie nie zaplacisz nic.
    przelewy 99 groszy (0 zl w ramach Inteligo i PKO BP)
    karta 99 groszy miesiecznie
    bankomatry - bezplatne PKO BP

    mBank
    prowadzenie 0 zl
    karta 0 zl
    przelewy 0,5 zł (w ramach mBanku free)
    bankomaty bezplatne - BZ WBK i Euronet.

    Jesli tylko do allegro to zastanow sie nad mBankiem - bo tam wiekszosc ma
    rachunek w mBanku, lub VW Bank direct.
    Inteligo jako trzecie - z powodu salda i najdrozszych przelewow

  • 3. Data: 2005-03-02 18:59:08
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    rom3k napisał(a):

    > przygladalem sie troche Inteligo, i tam pisza ze jak sie ma srednie saldo
    > powyzej 100zl to nie placi sie
    > za utrzymanie konta, i za karte ktedytowa dostaje sie za darmo na 2 lata,

    Podstawowa Visa Electron Inteligo nie jest kartą kredytową lecz
    debetową. Ma natomiast odblokowaną możliwość płacenia przez Net/Telefon.

    > ale dalej w cenniku doczytalem
    > ze co miesiac placi sie za jej uzywanie...

    Dokładnie.

    > czy jesli bym ja mial ale ani
    > razu nie uzywal to tez bym placil?

    Tak. Płacisz nawet jak jej nie zaktywujesz. Możesz jednak zamknąć kartę
    (przez infolinię) i wtedy już nie płacisz.

    > Mam takie pytanie.. ile w sumie placi sie za otworzenie takiego konta? tzn
    > za kuriera ktory przywiezie karte? itp

    Nic się nie płaci.

    > moze sa jakies koszty ukryte o ktorych nic nie pisza...?

    Nie mają prawa ukrywać kosztów.

    > Oraz drugie wazne pytanie, jak moge zlikwidowac konto?

    Na piśmie. Trzeba wypowiedzieć umowę. Możliwe, ze w Inteligo można to
    zrobić elektronicznie, ale nie wiem.

> [...]

    > koncie bedzie ponizej 100 zl i beda
    > mi pobierac co miesiac za prowadzenie i wkoncu dojedzie do 0 i co dalej...

    W Inteligo w takiej sytuacji chyba konto staje się nieaktywne, ale tu
    dokładnie nie wiem. Możesz zadzwonić na infolinię i się spytać.

  • 4. Data: 2005-03-02 19:06:02
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    > Jesli tylko do allegro to zastanow sie nad mBankiem - bo tam wiekszosc ma
    > rachunek w mBanku, lub VW Bank direct.
    > Inteligo jako trzecie - z powodu salda i najdrozszych przelewow

    Dziekuje! Bardzo mi pomogles i rozjasniles sprawe;)

    rozumiem ze przelew kosztuje zawsze tyle sami niezaleznie od sumy jaka
    przelewamy?

    I jeszcze jedno wazne pytanie ( czy to sie jakos podpisuje umowe jak telefon
    na abonament? )
    czy w kazdej chwili mozna zlikwidowac konto? rozumiem ze trzeba sie stawic
    osobiscie w banku?
    ile sie placi za zlikwidowanie konta?
    Czy mozna w kazdym banku ustawic sobie tak konto zeby nie byl mozliwy debet?

    pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za info

  • 5. Data: 2005-03-02 20:32:18
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik rom3k napisał:

    > I jeszcze jedno wazne pytanie ( czy to sie jakos podpisuje umowe jak telefon
    > na abonament? )

    Umowe przysylaja poczta - mBank (nalezy ja odeslac) lub przywozi ja
    kurier - Inteligo (podpisujesz i on ja zabiera)

    > czy w kazdej chwili mozna zlikwidowac konto? rozumiem ze trzeba sie stawic
    > osobiscie w banku?

    Wysylasz odpowiednie polecenie (w tym przypadku dyspozycje zamkniecia
    konta) listem poleconym.

    > ile sie placi za zlikwidowanie konta?

    Nic.

    > Czy mozna w kazdym banku ustawic sobie tak konto zeby nie byl mozliwy debet?

    Standardowo to debet nie jest mozliwy. Zeby go dostac trzeba sobie
    zasluzyc (np. stale wplywy na konto, udokumentowane zrodlo dochodu itp.)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-03-03 06:31:37
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-03-02, Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> wrote:

    > W Inteligo w takiej sytuacji chyba konto staje się nieaktywne, ale tu
    > dokładnie nie wiem. Możesz zadzwonić na infolinię i się spytać.
    Po prostu konto zaczyna być czerwone - dosłownie - całość oznaczona czerwoną
    czcionką i saldo ujemne :).
    Pierwszy raz jak to zobaczyłem to aż zadzwoniłem na Intelinke...

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 7. Data: 2005-03-03 16:05:38
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    Czyli jak zalozyc to konto w mBanku... tzn jaka opcje wybrac?
    wchodzie na http://mbank.allegro.pl/ i co dalej, nie chce poprostu
    przez przypadek otworzyc jakiegos zlego konta.
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-03-03 16:12:00
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    http://mbank.payback.pl/referer.php?hash=pkt.78090.p
    --
    Peet

  • 9. Data: 2005-03-03 16:13:13
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    Peet wrote:

    ekonto
    --
    Peet

  • 10. Data: 2005-03-03 16:16:23
    Od: "rom3k" <r...@w...pl>

    no wiec nie wiem teraz bo sie zegubilem ( eKONTO czy eMAX ) ? ktore zalozyc?
    potrzebne mi glownie do allegro.
    pozdrawiam