  • 11. Data: 2002-11-20 11:21:33
    Temat: Re: konto firmowe w banku internetowym - pytanie
    Od: "RZ" <r...@g...pl>

    > Skoro masz pismo wierzyciela, że nie otrzymał pieniędzy to idziesz z nim
    > pięknie do banku i składasz reklamację na wykonanie przelewu. Na co bank
    > jak jest normalny przysyła Ci eleganckie pismo, w którym jest dużo
    > więcej niż głupia pieczątka. Jak bank na P to można od razu napisać, że
    > nie interesuje Cię, że bank pieniądze wysłał tylko, że one skutecznie
    > znalazły się na rachunku odbiorcy.

    Extra, ale miałam na to 7 dni (termin w piśmie od ZUSu).
    Korzystam z Telepekao24. Najbliższy oddział w Łodzi.
    Jak nie stawiłabym się (osobiście w ZUSie z dowodem osobistym
    deklaracjami i potwierdzeniem z banku) to wyłączją z ubezpieczenia.
    Nie filozofuj; chyba nigdy nie miałeś do czynienia z ZUSem.
    Poza tym bank ma pewien termin na odpowiedź i napewno
    nie załatwi się tego w 7 dni.

    R.

  • 12. Data: 2002-11-20 14:33:03
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "RZ" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Poza tym bank ma pewien termin na odpowiedź i napewno
    > nie załatwi się tego w 7 dni.

    Ale jest pewnym, że jeśli byłeś pewny, że pieniądze do ZUS dotarły w terminie (a z
    Telepekao 24 nie jest to oczywiste, kiedy dojdą)
    to mogłeś panią olać. Niech wyłącza. A potem wysmarować paszkwil do dyrektora
    centrali ZUS, aby panią natychmiast dyscyplinarnie
    ukarał i wypłacił Ci zadośćuczynienie (od którego potem odstąpisz). Ale zapewne
    płaciłeś "na styk" i rzeczywiście mogły nie
    dotrzeć - po co się więc wygłupić?

  • 13. Data: 2002-11-20 14:50:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    berdycz wrote:

> [...]
    > ukarał i wypłacił Ci zadośćuczynienie (od którego potem odstąpisz). Ale zapewne
    płaciłeś "na styk" i rzeczywiście mogły nie

    W przypadku płatności do ZUSu nie jest istotne kiedy dojdą, tylko kiedy
    wyjdą:-) A to akurat w TP24 widać.

    pzdr

    Tomek

  • 14. Data: 2002-11-20 16:55:59
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > W przypadku płatności do ZUSu nie jest istotne kiedy dojdą, tylko kiedy
    > wyjdą:-) A to akurat w TP24 widać.

    No to pech (?) - bo ZUS nigdy się nie dowie kiedy do niego wyszły -może wiedzieć
    kiedy przyszły.:-)

  • 15. Data: 2002-11-20 17:52:27
    Od: w...@p...onet.pl

    > Właśnie te groźby były też w piśmie.
    > Niestety to ja musiałam udowadniać, że zapłaciłam, a nie oni, że nie
    > zapłaciłam.
    >
    > R.

    I oni byli na prawie. Zusiek tak skonstruował prawo, że teraz podobnie jak np
    Urząd Skalpowy płatnik ma obowiązek tak składać deklaracje i wpłacać pieniądze
    żeby było to zgodnie z ich wymaganiami tzn. deklaracje mają być składane
    rzetelnie zgodnie z literą prawa etc, a wpłaty tak robione żeby cyfrowy system
    (ś(m)ieciowy czytaj PROKOM je widział. Oni wchodzą jako instytucja egzekwująca
    (za to mają prowizję od naszych pieniędzy w ramach tzw wynagrodzenia) z dużym
    aparatem represyjnym na nasze własne konta, o ile im się nie udowodni, że nie
    było przekrętu. Także drogi kolego postaraj się spełnić wymagania każdej durnej
    biurwy bo inaczej zapłacisz. Ale na pocieszenie jest już masa normalnych ludzi
    w ZUSach i tym pododobnych urzędach dla których wyciąg bankowy (nawet taki z
    pieczątką) jest tylko wstępną informacją bo przy dzisiejszych możliwościach
    średniorozwiniętego starszaka w przedszkolu to może on wyprodukować dziennie
    przynajmnie kilogram potwierdzonych wyciągów dziennie. Ale długie Hey!

  • 16. Data: 2002-11-21 10:33:54
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > ukarał i wypłacił Ci zadośćuczynienie (od którego potem odstąpisz). Ale
    zapewne płaciłeś "na styk" i rzeczywiście mogły nie

    Płacę zawsze wcześniej. Ale jak ja im nie dostarczę w ciągu 7 dni dowodów
    tego faktu to mnie wyłączą z ubezpieczenia.
    A jeżeli ja po wyłączeniu zachoruję to nie dostanę kasy!
    Czy ty tego nie rozumiesz?
    Czy masz w ogóle do czynienia z tą instytucją?

    Napiszę paszkwil i co? Zus ma ustawowy miesiąc na wysłanie mi odpowiedzi.
    Mam rodzinę, kredyty i rachunki. Jak zachoruję to jestem w plecy, bo
    prowadzę własną działalność
    i nie dostanę kasy!
    Zrozumiałes mądralo?

    R.

  • 17. Data: 2002-11-21 19:50:11
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik w...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > przynajmnie kilogram potwierdzonych wyciągów dziennie. Ale długie Hey!
    Tak, teraz to nawet kartofla nie trzeba podgotowywać i ciosać
    aby podrobić pieczątkę lub stempel. Ech, ta mechanizacja ;-)
    --
    mj

  • 18. Data: 2002-11-21 19:56:19
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Płacę zawsze wcześniej. Ale jak ja im nie dostarczę w ciągu 7 dni dowodów
    > tego faktu to mnie wyłączą z ubezpieczenia.

    No to masz pecha i pozwalasz robić z siebie "chłopca na posyłki"

    > A jeżeli ja po wyłączeniu zachoruję to nie dostanę kasy!
    > Czy ty tego nie rozumiesz?
    > Czy masz w ogóle do czynienia z tą instytucją?

    Skadże:-)
    Ja jestem z tych, którzy szybko piszą paszkwile (oczywiście jak czuję, że coś
    osiągnę) i zwykle jestem przepraszany.

    > Napiszę paszkwil i co? Zus ma ustawowy miesiąc na wysłanie mi odpowiedzi.
    > Mam rodzinę, kredyty i rachunki. Jak zachoruję to jestem w plecy, bo
> [...]

    Wybór należy do Ciebie.
    Ja raz w roku życzę sobie potwierdzenie niezalegania.
    I nie licząc starych czasów już nie chcą dowodów wpłaty. Wiedzą o nich sami.
    Do doktora to chodzę z kwitkiem bez stempla. Jeszcze żaden nie miał wątpliwości

  • 19. Data: 2002-11-21 20:56:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "RZ" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > Nie filozofuj; chyba nigdy nie miałeś do czynienia z ZUSem.
    > Poza tym bank ma pewien termin na odpowiedź i napewno

    Przesadzasz, ja mialem do czynienia z ZUSem i jakbym mial sie u nich
    zjawiac z okazji kazdego pisma, jakie do mnie przysla (to samo dotyczy
    zreszta urzedow skarbowych), to bym chyba byl normalny inaczej.

    Standardowa procedura w takich przypadkach wyglada tak, ze do nich
    dzwonie i mowie, ze pieniadze zaplacilem, kiedy i jak. I ze jeszcze
    zadzwonie. I to zawsze wystarczalo.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2002-11-23 01:00:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Yonnie" <r...@g...pl> writes:

    > Płacę zawsze wcześniej. Ale jak ja im nie dostarczę w ciągu 7 dni dowodów
    > tego faktu to mnie wyłączą z ubezpieczenia.
    > A jeżeli ja po wyłączeniu zachoruję to nie dostanę kasy!

    Placisz skladke chorobowa? To sie w ogole oplaca? Bo jak czytalem
    jak to dziala, to mialem wrazenie, ze to jest oplacalne tylko dla ZUSu.

    No i ew. dla ludzi, ktorzy stale choruja, ale nie wiem, czy wtedy
    maja czas na prowadzenie dzialalnosci.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator