    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <aqKvj.5247$582.3465@newsfe4-gui.ntli.net> <fpp4qk$hsk$1@news.interia.pl>
    <l%_vj.15775$%W6.7755@newsfe2-gui.ntli.net>
    <fpqdts$5ir$1@news.interia.pl> <fprp36$cfk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Jcewj.4888$ay3.2804@newsfe5-win.ntli.net>
    <fprumc$7a$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <qjfwj.3473$ab5.1452@newsfe1-win.ntli.net>
    <fps108$ft4$1@nemesis.news.tpi.pl> <fpu5rj$j5q$1@news.interia.pl>
    <fq1r17$ifm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <Hi1xj.8601$ay3.151@newsfe5-win.ntli.net>
    <fq39ue$rj0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Wed, 27 Feb 2008 23:00:35 GMT

    > Stopnia on-line'owosci jaki jest w PL oraz szybkosci przelewow, nie
    > spotkalem w zadnym innym kraju. Akurat pod tym wzgledem jestesmy mocno do
    > przodu w stosunku do reszty, az dziwne.

    Wlasnie, zastanawia mnie ten ped w sprawie "szybkosci przelewu.." o co w tym
    chodzi?
    Np. placac cos na ebay uzywam paypal, kasa wedruje natychmiast do
    sprzedajacego lub do mnie od kupujacego. Jak place za jakis towar w
    internecie, tez tranzakcjia jest finalizowana w ciagu prau sekund... wiec o
    co chodzi z tymi przelewami? Ja przelewu uzywam dosc zadko, srednio moze ze
    dwa na 3 miesiace i jakos nie zauwazylem, by mi to przeszkadzalo, ze przelew
    z banku "A" idzie 3 dni do banku "B"... w tym samym banku przelew jest od
    razu.

    > Mnie sie raczej wydawalo, ze oni wdrozyli wczesniej i sie przestali
    > rozwijac pewien czas temu, a w PL wrozyli pozniej a w zwiazku z tym uzyli
    > lepszych rozwiazan technologicznych.

    Raczej sie nie przestali rozwijac, smiem twierdzic, ze testowali pewne
    rozwiazania w .. Polsce.

    > W PL jak sie nie ograniczasz do jednego banku da sie zrobic tak aby
    > wszystko bylo za darmo. Co prawda w przypadku kart kredytowych sa jeszcze
    > te zenujace warunki co do ilosci albo kwot transakcji, aby bylo to za
    > darmo, ale zmierza to powoli do calkowitej darmowosci. Natomiast
    > prowadzenie rachunku i przelewy da sie zrobic za darmo w miare latwo.
    > Czekow tu praktycznie nie uzywamy to i nie ma z nimi problemu.

    Tak, ale wymaga to kombinacji "alpejskich", bo bankomat wyplaca za darmo
    trzy razy w miesiacu, bo trzeba miec obroty ilosc wplaconej gotowki ect...
    czyli warunki by bylo darmowo, ale jak spelnisz te warunki to tak faktycznie
    darmowo to nie jest.
    Tu konto za darmo, karty za darmo, przelewy za darmo itp. Bez jakiegokolwiek
    kombinowania.

    > Mamy tez "nowinki, jak PayPass z MC. Klopotem w PL jest niekompetencja
    > szeregowych pracownikow bankow, ale to zapewne pochodna ich zarobkow. Nie
    > wiem jak jest w UK, nie wiem nawet jak jest w innych krajach, bo w
    > zasadzie wszystko zalatwiam zdalnie.

    To wszedzie jest podobna tendencia, juz pisalem o tym.
    Przyjmuje sie "mlodych, dynamicznych, znajacych jezyki, potrafiacych
    pracowac w stresie, ect..." za 1200 zl/miesiac.
    W UK zwykly szeregowy pracownik banku od obslugi klienta ma nie wiecej jak
    moze z 7 funtow/godzine...
    Czyli mniej wiecej podobne traktowanie.
    A chodzi o to by miec gowniarzy z zerowym doswiadczeniem, calkowicie
    podporzadkowanych (nie moga myslec!) popelniajacych bledy zle informujac
    klientow... bo dzieki temu banki robia klientele jak chca:) A wez i sproboj
    dotrzec do wierzcholka "gory lodowej" banku? W zasadzie nierealne...
    Czy jasno wyjasnilem?;)

    > Po przyjrzeniu sie ofertom zagranicznym, choc to moze smiesznie zabrzmi,
    > uwazam ze technicznie PL jest w czolowce, a tym co jest do poprawienia
    > jest przede wszystkiim podejscie do klienta. Nie wiem jak w UK z tzw.
    > elastycznym podejsciem do klienta, czyli z odstepstwami od standardowych
    > procedur. w PL z tym glownie widzialbym problem, czyli w robieniu z
    > jakiejs formalnej glupoty problemu nie do przejscia.

    Zalezy od klienta, jesli umie nawiazac gadke to zalatwi sporo "poza
    systemem" jesli to zwykly klient zwany "z ulicy" to marne szanse, bo
    obsludze tez sie nie chce gadac:) jak w Polsce.