  • Data: 2008-02-29 13:42:35
    Temat: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fq4t3o$jdu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > W PL mamy ten komfort, że zlecając jakąś płatność przyszłą na ostatni
    > dzień terminu, mamy pewność że on dojdzie na czas, czyli tego samego dnia.

    Na pocieszenie, jest szansa że w UK szybkie przelewy pojawią się w połowie
    2008 r.

    > Jeszcze niedawno w PL było znacznie gorzej niż jest teraz. Jednak dzięki
    > mobilności ludzi, głosowaniu nogami wymogliśmy tutaj na bankach poprawę
    > oferowanych warunków. I myślę, że zmierza to do standardów zblizonych do
    > brytyjskich.

    No to mnie pocieszyłeś... To już zupełna klapa :((( Nie może PL zmierzać do
    standardów np. szwajcarskich?

    > Narobiło się też sporo banków typu hipermarketowego, ot takich bardziej
    > zawoalowanych Providentów. Ale w tym głównym trzonie bankowości poprawia
    > się, a przynajmniej ja mam takie odczucie.

    W UK to samo: Tesco Bank, Sainsbury's Credit Card, ASDA finance.... ot,
    sieci hipermarketów dla naiwnych.

    Provident w UK wydaje karty kredytowe (Vanquis card) z oprocentowaniem 43%
    (ale dają każdemu bez względu na historię kredytową!).

    Potwierdzam :)

    > Niestety dodatkowo ta sztywność procedur wcale nie powoduje, że system
    > robi się szczelny. Owszem ona ma pozytywne aspekty, w pewien sposób
    > zmniejsza prawdopodobieństwo pomyłki w sytuacjach typowych. Jednak każda
    > sytuacja nietypowa to w takim schemacie działania sytuacja problemtyczna i
    > kłopotliwa. Jak klient nie jest głupi i wie jak to działa, tak tym
    > posteruje, że osiagnie to co chce. No ale nie od dziś wiadomo, że system
    > bankowy musi sie opierać na tych glupich. :-)

    Valid point. Nic dodać nic ująć.