  • Data: 2008-03-02 20:51:09
    Temat: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fq9ptc$ucl$1@news.interia.pl...

    > Dlatego uważam, że pod paru względami bankowość w PL przewyższa tę w UK :)
    > Notka: oprocentowanie w UK podaje się w tzw APR - jest to całkowity koszt
    > kredytu z uwzględnieniem "procentów od procentów". Nominalna roczna stopa
    > oprocentowania jest w rzeczywistości trochę niższa (w PL podaje się tylko
    > tę drugą, co jest trochę nieuczciwe.)
    > Inflacja GBP też ostatnio przewyższa PLN - może stąd to oprocentowanie?

    Bardzo dziękuję za info na temat Szwajcarii, rozpocząłem procedurę
    otwierania w 1) i zobaczymy w jakim tempie to pójdzie. Jak się zakończy
    pozytywnie to zdam relację oraz pomyślę może nad 2).

    Co do wysokości oprocentowania w PL z tego co pamiętam też chyba jest
    obowiązek podawania APR, tylko nie mam pojęcia czy ta wielkość zawiera różne
    tam opcjonalne ubezpieczenia, raczej chyba nie, zawiera tylko obowiązkowe
    opłaty i prowizje no i oprocentowanie.

    W PL inflacja w najbliższych miesiącach najprawdopodobniej przegoni
    brytyjską, choć my tu mamy taki dodatkowy aspekt, czyli dość wysokie realne
    stopy procentowe (ponad inflację), chyba w tym celu aby PLN się umacniał. No
    i jak na razie się umacnia.

    marekz