    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Sun, 24 Feb 2008 13:22:49 GMT

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fprp36$cfk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]

    Za chwile sie dowuemy, ze za 100 funtow mozna kupic paszport brytyjski...
    Wiele osob, zwlaszcza tak zwanej "nowej emigracji" opowiada bajki. Chcac
    pokazac... sam nie wiem co:))
    Ja juz sie nasluchalem tak duzo opowiesci na zasadzie "mozna" "kumpel
    przerabial" "sprawdzone przez kumpla", ze niewiadomo czy sie smiac czy
    plakac...
    Ale moim najlepszym hitem jest stwierdzenie, ze: "ubezpieczenia na samochod
    nie potrzebujesz, bo poprzedni wlascicel mial..."
    Innym rownie dobrym jest: "kupuje dom (w UK 2 miesiace) na pozyczke, pracuje
    w tesco na magazynie..." - kumpel tez juz kupil....
    A teraz na powaznie. Wiele spraw w UK jest ulatwiona co nie oznacza
    automatycznie, ze jest "olewana" i prosta w ominieciu. Mozna zalozyc konto
    online, ale bank bedzie wymagac dokumentow i to oryginalnych. Mozliwe, ze
    ktos zalozyl konto online bez dokumentow majac juz w danym banku konto...
    Jak wspomnialem sa ulatwione procedury i tyle. Z gory widac to jako
    bezsensowny system ktorym mozna wszystko, jednak realnie nie jest to takie
    "hop".
    Prawo jazdy mozna oficialnie wymienic za 40 funtow (kiedys taka cena byla)
    listownie... co nie oznacza, ze jesli masz np. wstrzymane prawko w polsce to
    anglicy dadza ci nowe!!! Bo prawko polskie jedzie do polskiego wydzialu -
    wlasciciela prawa jazdy i ich informacjia jest jedyna na jakiej podstawie UK
    wydaje angielskie prawo jazdy!
    Ba, mozna kupic prawo jazdy na dowolne nazwisko w UK tylko, malo kto z
    emigrantow ma swiadomosc, ze plastic jest wylacznie jako "pokazowka" a
    wlasciwe prawo jazdy sklada sie z 4 stron druczku formatu A4. I zycze
    powodzenia osobie majacej tylko plastic wypozyczyc samochod...
    Na koniec, radze osobom ktore chca cos zalatwic samemu sprawdzic jak to
    dziala a nie na zasadzie "kumpel mowil.."