  • Data: 2008-02-24 16:25:37
    Temat: Re: konto bankowe za granicš - pomocy!
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fps2b6$ba9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:fps1vd$4v3$1@news.interia.pl...

    > Nie. Chodzi mi o proste konto z dostepem on-line i karta debetowa, zebym
    > mogl wykonywac on-line przelewy w GBP w ramach GB oraz obciazac te karta w
    > GBP.

    Chodzi Ci pewnie o takie konta internetowe jak w mBanku.

    Z tego co się orientuję, bardzo trudno tu przeskoczyć wymóg posaidania
    adresu do korespondencji (i potwierdzenia tego adresu).

    Na moje odczucie, teoretycznie mógłbyś umówić się ze znajomym, że pozwoli Ci
    tymczasowo skorzystać z jego adresu celem podania na formularzu
    aplikacyjnym. Potem, kiedy poproszą Cię o przedstawienie potwierdzenia
    adresu, masz opcje:

    Opcja 1: Pójść do oddziału i wyjechać z jakąś przekonującą historyjką,
    dlaczego nie masz potwierdzenia adresu. Ma diużą szansę przejść przy kontach
    typu Basic, bo o te konta ubiegają się przeważnie ludzie, którzy z różnych
    powodów nie mogą mieć normalnego konta, a potrzebują gdzieś odbierać zasiłki
    socjalne.

    Opcja 2: Zarejestruj się na liście wyborców - wysyła się pocztą wypełniony i
    podpisany formularz. Rejestry są aktualizowane ok. 10 dnia każdego miesiąca,
    więc będziesz musiał poczekać do tego czasu. Potem pojedź do UK i załatw w
    gminie poświadczenie rejestracji, które zaniesiesz do banku. Nr angielskiego
    telefonu stacjonarnego (który można dowolnie przekierować) dostaniesz za
    darmo na www.sipgate.co.uk (żeby założyć numer geograficzny, musisz wejść
    przez serwer proxy z brytyjskim IP).

    Opcja 3. Przejrzyj ofertę dla Polaków - zwłaszcza ofertę łączoną PKO BP i
    NatWest (www.pkobp.co.uk).