  • 31. Data: 2018-09-04 09:05:30
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 06:34:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale tu jest dyskusja z człowiekiem który zabezpiecza się 12 bankmi
    > To juz normalne nie jest;)

    A kto powiedział, że wszystkie 12 jest do zabezpieczeń?
    Trzeba czytać, a nie sobie oczami wpisywać, bo się na głupka wychodzi ;P
    Backup to drugi bank, oczywiście też darmowy - jak pisałem, potrzeba na to 10% czasu,
    co na pierwszy.
    Mocny backup to trzeci bank - na to potrzeba dodatkowo 5% czasu.
    Pozostałe przynoszą wymierne zyski - a każdy kosztuje już tylko 1% czasu, bo jednak
    człowiek się uczy (o ile).
    Ale jak ktoś w swoich błędach zatwardziały to głos rozsądku jak grochem o ścianę.
    Jedynie w takim wypadku czytanie grup dyskusyjnych jest marnowaniem swojego czasu
    (choć tutaj ostatnio niestety mały ruch :( ) - a pisanie pistów wyłącznie
    trollujących jest marnowaniem czasu innych.

  • 32. Data: 2018-09-04 09:08:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Bez złośliwości, ciekawy jestem, a samochodu nie użytkuję.
    > Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale
    zdaje się, że nie wolno tego robić.

    [...]
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    America has been discovered before, but it has always been hushed up.

  • 33. Data: 2018-09-04 09:09:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 września 2018 21:19:48 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Drugie konto może być w celu ukrycia zaskórniaków przed małżonką
    Jak masz własne, to miej własne konto.
    Ale co zarabiasz podczas trwania wspólnoty majątkowej małżeńskiej to wspólne i
    powinno być na wspólnym koncie.
    Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
    Szkoda że banki tego pod uwagę przy KK nie biorą.

    > Wpisujcie miasta :-)

    A z tym o co chodzi?
    Nie zakumałem, a może to jakaś głęboka aluzja?

  • 34. Data: 2018-09-04 09:11:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 08:57:46 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > O, i co wtedy robią?
    > Bez złośliwości, ciekawy jestem, a samochodu nie użytkuję.
    > Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale portfel w
    domu przecież został - chyba że dowód czy prawo jazdy osobno nosisz, albo dowód
    rejestracyjny - ale prawka czy dowodu rejestracyjnego też w zastaw nie zostawisz,
    żeby do domu pojechać.
    > Stacja lokalna, więc można się znać - ale to żadna "procedura" i na innej stacji
    niż lokalna nie zadziała.
    > Więc jak to rozwiązują?

    Na stacjach gdzie mnie znali (z widzenia tylko bo często tam tankuję) po prostu
    powiedzieli ze mam skoczyć po kase, przyjechać i zapłacić
    Raz jednak się zdążyło że musiałem podpisać stosowne oświadczenie i dostałem nr
    kontra na który mógłbym wpłacić kasę. Nie skorzystałem z opcji przelewem bo wróciłem
    do domu po portfel i zapłaciłem na stacji

  • 35. Data: 2018-09-04 09:13:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 09:09:05 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > [...]
    > zdaje się, że nie wolno tego robić.

    Na pewno nie jest to rozsądne.
    Ale czy zabronione? A nawet penalizowane?
    I czy nie wolno zostawić czy nie wolno tego żądać?

  • 36. Data: 2018-09-04 09:18:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2018 08:57:46 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to zostawienie dowodu w zastaw, ale portfel w
    domu przecież został

    Tak właśnie było

    > - chyba że dowód czy prawo jazdy osobno nosisz, albo dowód rejestracyjny - ale
    prawka czy dowodu rejestracyjnego też w zastaw nie zostawisz, żeby do domu pojechać.

    DR/ubezpieczenie zawsze w aucie w schowku wożę i nie wyjmuję ale w zastaw bym nie
    zostawił i tak.

    > Stacja lokalna, więc można się znać - ale to żadna "procedura" i na innej stacji
    niż lokalna nie zadziała.
    > Więc jak to rozwiązują?

    Takie sytuacje się zdarzają wiec maja na to procedury- podpisujesz stosowny kwit,
    dostajesz nr konta i tyle.
    Stacja przecież w takim wypadku niewiele ryzykuje a i zapewne sa ubezpieczone. Nie
    mam pewności jednak czy ubezpieczenie obejmuje takie konkretnie przypadki(brak
    gotówki przy kasie) bo od kradzieży(zatankował i uciekł spod dystrybutora)
    ubezpieczenia mają

  • 37. Data: 2018-09-04 09:19:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Różnie bywa, np. w przypadku zajęcia to chyba jednak najlepiej mieć wszystko na
    jednym koncie i to na takim z lekkim debetem ;-)

    -----

  • 38. Data: 2018-09-04 09:19:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Na pewno nie jest to rozsądne.
    > Ale czy zabronione? A nawet penalizowane?
    > I czy nie wolno zostawić czy nie wolno tego żądać?

    Tak myślę, że to może o ten przepis chodzić.

    USTAWA
    z dnia 6 sierpnia 2010 r.
    o dowodach osobistych

    Art. 79. Kto:
    [...]

    2) zatrzymuje bez podstawy prawnej cudzy dowód osobisty,
    [...]
    podlega karze ograniczenia wolności albo karze grzywny.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie

  • 39. Data: 2018-09-04 09:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Założe się że są na tej grupie osoby które mają konta w wiecej niż 3
    >bankach.
    >Ja mam w trzech w wątku obok opisałem problemy z logowaniem żony.
    >Są jakieś rozwiązania pozwalajace uniknąć takich problemów?

    Rozwiazan nie ma ... ale i problemow nie ma.

    Zona niech porzadek zaprowadzi i papiery bankowe trzyma w jednym
    miejscu.
    I wpisuje wazne dane w komputer - szybciej sie szuka, latwiej
    backupuje ... ale tez moga wykrasc...

    Za to tak z ciekawostek - zablokowalo mi sie kiedys konto w Lukasie,
    obecnie CA.
    Mozna odblokowac w oddziale, co mi nie przeszkadza, bo oddzial mialem
    po drodze.
    A tam chca dwoch dokumentow ze zdjeciem ... problemu niby nie ma, ale
    nie kazdy musi miec drugi dokument ...

    No i jeszcze mozna pamietac kod telefoniczny, ale kto by to spamietal.

    J.

  • 40. Data: 2018-09-04 09:30:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >A nie szkoda Ci życia? :-)

    Cos w tym jest ...

    >Przecież bankowość miała nam ułatwiać życie a tymczasem jest złem
    >koniecznym? I tak bez portfela nie da się to co za różnica czy będę
    >nosił pół wypłaty czy całą. :-)
    >Mam jedno konto z poustawianymi samopłacącymi się rachunkami. Po
    >cholerę więcej? Żeby banki więcej na mnie zarobiły?

    Banki zarabiaja na mnie 0.
    Nie liczac prowizji na kartach, no i roznic odsetkowych. No i tych
    drobnych, co tam leza nieoprocentowane na kontach.

    Niby jedno konto wystarczy, no lepiej dwa dla bezpieczenstwa, ale z
    ktorego zrezygnowac ... ciezki wybor :-)

    Za to pilnowanie warunkow zwolnienia z oplat staje sie juz uciazliwe
    :-)

    J.