  • 11. Data: 2004-10-11 15:41:43
    Temat: Re: kolejki-dajcie sobie spokój
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Marcin Kasperski wrote:

    > Ale po co? Formę lokaty prywatyzacyjnej można było spokojnie zostawić,
    > to nie jest wcale zły pomysł. Starczyłoby zmienić jej semantykę -
    > zamiast 'zakłada kto pierwszy i ma akcje na pewno', pozwolić zakładać
    > każdemu i traktować jako normalne zlecenie zakupu (w przypadku zaś
    > gdyby ktoś się nie załapał przekształcić w normalną lokatę o stałym
    > o%waniu - pewnie 3-miesięczną).

    amen, brother!

    jacek

  • 12. Data: 2004-10-11 16:26:30
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > taki sposob sprzedazy akcji jest upokarzaniem
    > ludzi.

    To jedno. Drugie to to, ze ludzie sa glupi i sami daja sie upokarzac.

    Ale jak juz wielokrotnie na liscie byl widac ludzie sa zdolni do roznych
    cudow dla paru groszy (oscylatory, kombinacje z pelnomocnictwami,
    sepienie przy kasie w supermarkecie itd.). Nasze spoleczenstwo wybralo
    sobie swoich reprezentantow na swoja miare i teraz ma to czego chcialo.

    Bartol

  • 13. Data: 2004-10-11 17:36:53
    Od: RAdek <r...@b...emarketing.pl>

    Witaj Dave,

    W Twoim liście datowanym 11 października 2004 (14:54:21) można przeczytać:

    > zaleznosci od popytu np. o 30%. Byloby prosto, bez kolejek, wszyscy by
    > dostali i zarobili nieco. Ale to nie w stylu lewicowego rzadu ktory ma
    > sentyment do kolejek i uwaza ze zawsze sa rowni i rowniejsi i nic na
    > zasadach rynkowych lepiej nie robic.

    I aby wszyscy mieli równe szanse posłowie mogli kupić akcje w domu
    poselskim :)

    --
    Pozdrowienia,
    RAdek

  • 14. Data: 2004-10-11 20:50:42
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 11 Oct 2004 17:39:54 +0200, Jacek
    <j...@-...devguide.net> wrote:

    >swego czasu wystawalem po 6-8 godzin za miesem
    >i wedlinami ukrywajac kartki dla calej rodziny
    >gleboko w kieszeni. bylem maly, wiec stawiano
    >mnie jako znacznik poczatku kolejki. pozniej
    >musialem szybko uciekac, kiedy okazalo sie, ze
    >po wylozeniu kartek na lade kosilem wiekszoc
    >parowek i 1 z dwoch schabow. miasto bylo wtedy
    >zamkniete a na rogatkach staly partole, ktore
    >zabieraly przemycana ze wsi rabanke i bimber.

    ja pamietam jak dziecieciem bedac stalem w kiosku RUCH po proszek
    Pollena, niestety skonczyl sie, ale zostal E, i choc byl gorszy, to i
    tak wiedzialem, ze trzeba brac co jest. i mnie mama pochwalila :-)
    poza tym stalem po srajtasme jak rzucili w papierniczym. dawali po 10
    sztuk per capita. zalapalem sie i cala rodzina miala juz czym
    podcierac tylki.
    po zarowki nie stalem, bo nigdy nie bylo, a zeby z windy nie kradli,
    dozorca smarowal jakims mazidlem, ktore mialo lepic sie do rak
    zlodzieja.
    za to w piwnicy nigdy nie bylo, stad do dzis dziwie sie, jak wchodze
    do piwnicy i moge zapalic swiatlo.
    to bylo calkiem niedawno...
    z tych traumatycznych przezyc zostala mi wielka niechec do kolejek,
    ktorych unikam jak tylko moge.

    G.

  • 15. Data: 2004-10-11 20:54:47
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-11 22:50, kiedy Piotr Gralak napisał(a)
    co następuje:

    > poza tym stalem po srajtasme jak rzucili w papierniczym. dawali po 10
    > sztuk per capita.

    Z całym należnym szacunkiem, czy aby na pewno *per capita*?

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 16. Data: 2004-10-11 20:58:17
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    ckerum$guk$...@i...gazeta.pl,
    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>:
    > Zdarzyło się to jak raz 2004-10-11 22:50, kiedy Piotr Gralak
    > napisał(a) co następuje:
    >
    > Z całym należnym szacunkiem, czy aby na pewno *per capita*?

    Na pewno - dokladnie to sie na szyi wieszalo - cos jak na Hawajach.
    Oczywiscie potem nastepowala redystrybucja, ale dawali na glowe.

    --
    Robert

  • 17. Data: 2004-10-11 21:03:12
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 11 Oct 2004 22:54:47 +0200, yayco
    <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote:

    >Zdarzyło się to jak raz 2004-10-11 22:50, kiedy Piotr Gralak napisał(a)
    >co następuje:

    >Z całym należnym szacunkiem, czy aby na pewno *per capita*?

    hehe no kurde nie wiem jak jest dupa po lacinie :-)))
    ale chetnie sie dowiem, wiec jesli ktos wie, niech sie podzieli.

    G.

  • 18. Data: 2004-10-11 21:08:48
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 11 Oct 2004 22:58:17 +0200, "RobertSA"
    <u...@o...pl> wrote:

    >Na pewno - dokladnie to sie na szyi wieszalo - cos jak na Hawajach.
    >Oczywiscie potem nastepowala redystrybucja, ale dawali na glowe.

    a tu u mnie inaczej bylo. nie bylo sznurkow (pewnie poszedl do
    snopowiazalek). w sklepie byly wielkie torby papierowe a w srodku 30
    rolek luzem. a ze nas bylo 3 kolegow razem, to wzielismy akurat jedna
    torbe. potem dzielilismy po rolce baczac, aby nikt nie dzwignal, ze
    niby bylo mniej w paczce. a jak juz konczylismy sie pakowac, to jakas
    babcia nas prosila, zebysmy jej odsprzedali choc roleczke. ale nie
    dalismy sie namowic - toz to jedno z najcenniejszych dobr!

    G.

  • 19. Data: 2004-10-12 06:25:55
    Temat: Re: kolejki-dajcie sobie spokoj
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/11/2004 10:54 PM, yayco wrote:
    > Zdarzyło się to jak raz 2004-10-11 22:50, kiedy Piotr Gralak napisał(a)
    > co następuje:

    > Z całym należnym szacunkiem, czy aby na pewno *per capita*?

    Raczej *per anus* - tak to partia komunistyczna wypromowała tzw. męską
    przyjaźń, której teraz zażarcie broni.

    Pzdr: Catbert

  • 20. Data: 2004-10-12 06:35:45
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/11/2004 10:58 PM, RobertSA wrote:

    > ckerum$guk$...@i...gazeta.pl,

    > Na pewno - dokladnie to sie na szyi wieszalo - cos jak na Hawajach.
    > Oczywiscie potem nastepowala redystrybucja, ale dawali na glowe.

    Mnie bardziej od papieru toaletowego (by nie pozostawać w otoczeniu
    defekacyjnym) podobało się kupowanie papieru do maszyny do pisania czy
    też kserokopiarki: przydział był dwie ryzy i należało zostać wpisanym do
    zeszytu wraz z numerem dowodu osobistego.

    Ponieważ jesteśmy na liście bankowej, to coś z tej beczki: Obecny Wielki
    Prywatyzowany nie raczył otwierać kont studentom, o kredyt można było
    ubiegać się w oddziale najbliższym zameldowaniu i takie inne.
    Wielki Spywatyzowany (Pekao SA) nie raczył otwierać kont dolarowych, bo
    "skończył się limit", ale jak się pańcię znało, to można było "załatwić".

    Wyobrażenie o kolejkach to może mieć ten, kto bywał w oddziale Pekao SA
    w Sopocie (tam, gdzie ostatnio było Millenium, na Monte Cassino) -
    trudno nieraz było wejść do środka.

    Pzdr: Catbert