  • 1. Data: 2004-10-11 12:27:50
    Temat: kolejki-dajcie sobie spokój
    Od: "Markus" <A...@o...pl>

    Wszyscy tu narzekają i nabijają się z kolekowiczów, że niby to artefakty
    komuny itp...
    Ja uważam wręcz przeciwnie , to dobrze że ludzie potrafią się zorganizować i
    kulturalnie zachowywać.
    To że komitety powstawały za komuny wcale nie znaczy że były takie złe , to
    ustrój i brak towarów był zły.
    Wg was to co? Lepiej by było jakby o 8 rano zjawiał się tłum bezwzględnych
    ludzi , którzy by się pożniej miedzy sobą pozabijali?
    Może i w kolejkach stało dużo emerytów ale ja wolę tych emerytów od stada
    zdziczałej młodzieży w Lódzkim MM.

    Pozdrawiam

    Markus

  • 2. Data: 2004-10-11 12:34:19
    Temat: Re: kolejki-dajcie sobie spokój
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Markus napisał:

    > Wszyscy tu narzekają i nabijają się z kolekowiczów, że niby to artefakty
    > komuny itp...

    No dokladnie

    > Ja uważam wręcz przeciwnie , to dobrze że ludzie potrafią się zorganizować i
    > kulturalnie zachowywać.

    Tia, jasne, kolejki w koncu sluza zaciesnianiu wiezi spolecznych.
    Wymianie kulturalnej i swiatopogladowej. Mozna sie pochwalic tym i owym.
    Komplementy sobie prawic. Po prostu rozkosz.

    > To że komitety powstawały za komuny wcale nie znaczy że były takie złe , to
    > ustrój i brak towarów był zły.

    No, jasne byly super.

    > Wg was to co? Lepiej by było jakby o 8 rano zjawiał się tłum bezwzględnych
    > ludzi , którzy by się pożniej miedzy sobą pozabijali?

    Przychodzisz i jak jest kolejka, to stoisz, jak nie chce Ci sie stac, to
    idziesz. Proste.

    > Może i w kolejkach stało dużo emerytów ale ja wolę tych emerytów od stada
    > zdziczałej młodzieży w Lódzkim MM.

    Hehehe, zalatw sobie rente, bedziesz mogl zaciesniac wiezy do woli.

    Bartol

  • 3. Data: 2004-10-11 12:38:01
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-11 14:27, kiedy Markus napisał(a) co
    następuje:
    > Wszyscy tu narzekają i nabijają się z kolekowiczów, że niby to artefakty
    > komuny itp...

    Nie artefakty, ale co najwyżej rezydua.
    Nie jestem też pewien, czy akurat komitety kolejkowe są tą formą
    samoorganizacji, która najszybciej prowadzi nas do zbudowania
    społeczeństwa obywatelskiego.
    Ale co do zasady: od burd (wszczynanych przez młodych starych, łysych,
    owłosionych etc)lepszy jest brak burd.
    Problemem jest co innego: ilu z tych ludzi stojących w kolejkach zdawało
    sobie sprawę z konsekwencji tego co robią. Ilu z nich rozumie, co to
    jest ryzyko giełdowe. Nie twierdzę, że mało, po prostu nie wiem. Zapewne
    zaraz się odezwie ktoś kto *wie* i mnie pouczy.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 4. Data: 2004-10-11 12:45:26
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > spolecznych. Wymianie kulturalnej i swiatopogladowej. Mozna sie
    > pochwalic tym i owym. Komplementy sobie prawic. Po prostu rozkosz.

    Następny. Pisałem już obok, napiszę jeszcze raz. Akcje PKO są
    sprzedawane w typowo komunistycznym stylu - taniej niż są warte ale za
    to temu kto się pierwszy dopcha. Reliktem komunizmu jest człowiek,
    który wymyślił tą właśnie technikę sprzedaży.

    > No, jasne byly super.

    Były super. W porównaniu z alternatywą - czyli bijatyką o to kto się
    pierwszy dopcha do lady - kolejki są super i dobrze świadczą o
    ludziach którzy spokojnie w nich stoją i utrzymują porządek.

    Zdecydowanie nie super jest natomiast to, że kolejki w ogóle były
    potrzebne. W komunie było tak gdyż towarów było mniej niż wynosiło
    zapotrzebowanie (a to z kolei wynikało z sprzedawania ich po
    nierealnej cenie, ta z kolei z ogólnej księżycowej ekonomii). Pod PKO
    BP jest tak bo znowu, akcje mają być po niższej niż ich wartość cenie.

    Akcje PKO BP można było sprzedać na prostej giełdowej zasadzie - każdy
    chętny składa (powiedzmy przez miesiac) zlecenia z informacją ile
    akcji chce kupić i PO ILE. Potem sprzedajemy w kolejności oferowanej
    ceny. Państwo zarabia godziwe pieniądze a kolejki i inne cyrki są po
    prostu zbędne.

    Tyle, że przy tej zasadzie nie można by sprzedać pakietów akcji -
    poniżej wartości - wybranym 'dużym' inwestorom. I pewnie dlatego mamy
    cyrk, jaki mamy.

  • 5. Data: 2004-10-11 12:45:48
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Markus" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ludzi , którzy by się pożniej miedzy sobą pozabijali?
    > Może i w kolejkach stało dużo emerytów ale ja wolę tych emerytów od stada

    nie o to chodzi. Nikt sie nie czepia ludzi ktorzy usiluja troche dorobic do
    emerytury. Jesli juz ktos sie czepia to rzadu ze zafundowal starszym ludziom
    czekanie noca, listy kolejkowe i ryzyko bojek. Ale czego sie mozna
    spodziewac po lewicowym rzadzie jak nie tesknot do czasow siermieznego
    socjalizmu ?

    D.

  • 6. Data: 2004-10-11 12:54:13
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czekanie noca, listy kolejkowe i ryzyko bojek. Ale czego sie mozna
    > spodziewac po lewicowym rzadzie jak nie tesknot do czasow siermieznego

    Tak, tylko z drugiej strony gdyby na giełdę przeznaczono całą transzę akcji ci
    ludzie nie mieliby raczej szansy zarobić na sprzedaży PKO BP - jak ci się uda
    wytłumaczyć przeciętnemu emerytowi z kolejki co to jest rachunek inwestycyjny,
    to możesz spokojnie szukać pracy w naszym BDMie...:-)
    yamma

  • 7. Data: 2004-10-11 12:54:21
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:878yadtod5.fsf@cauchy.softax.local...
> [...]
    >
    > Tyle, że przy tej zasadzie nie można by sprzedać pakietów akcji -
    > poniżej wartości - wybranym 'dużym' inwestorom. I pewnie dlatego mamy

    Ale mozna bylo zrobic prosciej, bez kolejek i cyrkow i jeszcze dac dobra
    cene akcji tak aby wszyscy chetni mogli zarobic. Wystarczylo przyjmowac
    zlecenia na lokaty od wszystkich chetnych a pozniej wykonac ich redukcje w
    zaleznosci od popytu np. o 30%. Byloby prosto, bez kolejek, wszyscy by
    dostali i zarobili nieco. Ale to nie w stylu lewicowego rzadu ktory ma
    sentyment do kolejek i uwaza ze zawsze sa rowni i rowniejsi i nic na
    zasadach rynkowych lepiej nie robic.

    D.

  • 8. Data: 2004-10-11 12:59:39
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-11 14:54, yamma wrote:

    [...]

    > jak ci się uda wytłumaczyć przeciętnemu emerytowi z kolejki co to jest
    > rachunek inwestycyjny, to możesz spokojnie szukać pracy w naszym
    A po co tłumaczyć?
    KJ

  • 9. Data: 2004-10-11 13:03:55
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "yamma" <y...@w...pl> writes:

> [...]
    > - jak ci się uda wytłumaczyć przeciętnemu emerytowi z kolejki co to
    > jest rachunek inwestycyjny, to możesz spokojnie szukać pracy w naszym

    Ale po co? Formę lokaty prywatyzacyjnej można było spokojnie zostawić,
    to nie jest wcale zły pomysł. Starczyłoby zmienić jej semantykę -
    zamiast 'zakłada kto pierwszy i ma akcje na pewno', pozwolić zakładać
    każdemu i traktować jako normalne zlecenie zakupu (w przypadku zaś
    gdyby ktoś się nie załapał przekształcić w normalną lokatę o stałym
    o%waniu - pewnie 3-miesięczną).

  • 10. Data: 2004-10-11 15:39:54
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Markus wrote:
    > Wszyscy tu narzekaj? i nabijaj? si? z kolekowiczów, ?e niby to artefakty
    > komuny itp...
    > Ja uwa?am wr?cz przeciwnie , to dobrze ?e ludzie potrafi? si? zorganizowaae i
    > kulturalnie zachowywaae.

    swego czasu wystawalem po 6-8 godzin za miesem
    i wedlinami ukrywajac kartki dla calej rodziny
    gleboko w kieszeni. bylem maly, wiec stawiano
    mnie jako znacznik poczatku kolejki. pozniej
    musialem szybko uciekac, kiedy okazalo sie, ze
    po wylozeniu kartek na lade kosilem wiekszoc
    parowek i 1 z dwoch schabow. miasto bylo wtedy
    zamkniete a na rogatkach staly partole, ktore
    zabieraly przemycana ze wsi rabanke i bimber.

    taki sposob sprzedazy akcji jest upokarzaniem
    ludzi.

    > To ?e komitety powstawa?y za komuny wcale nie znaczy ?e by?y takie z?e , to
    > ustrój i brak towarów by? z?y.

    jasne, to byl swietny system, wielu nawet
    probowalo go ulepszac... i ciagle za tym
    tesknia.

    jacek