  • 11. Data: 2009-01-27 14:58:01
    Temat: Re: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Eee tam. Moze w Polsce.

    Napisałem "do niedawna". Obecnie nawet w Polsce karta kredytowa nic nie
    znaczy.

    > To by sie zdziwily.

    Teraz na pewno :-) Przez długi jednak czas była to powszechnie
    stosowana i zdająca egzamin metoda. Do tego stopnia, że nawet dzisiaj w
    takich firmach jest stosowana.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2009-01-28 01:45:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebcio <s...@n...com> writes:

    > Napisałem "do niedawna". Obecnie nawet w Polsce karta
    > kredytowa nic nie znaczy.

    Ale "do niedawna" to tez tylko "moze" i "w Polsce".

    > Teraz na pewno :-) Przez długi jednak czas była to powszechnie
    > stosowana i zdająca egzamin metoda. Do tego stopnia, że nawet dzisiaj
    > w takich firmach jest stosowana.

    W wypozyczalniach samochodow? Tam nie trzeba weryfikowac stabilnosci
    zatrudnienia ani wysokosci dochodow, to nie kupowanie domu ani nawet
    samochodu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2009-01-28 02:31:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > W wypozyczalniach samochodow? Tam nie trzeba weryfikowac stabilnosci
    > zatrudnienia ani wysokosci dochodow, to nie kupowanie domu ani nawet
    > samochodu.

    To nie o to chodzi w wypożyczalniach.
    Wypożczając samochód należy czytać co się podpisuje. A podpisuje się
    zgodę na obciążenie karty nawet po rozliczeniu.
    W razie jakiś "zadrapań" kartę kredytową jest bardzo łatwo obciążyć, a
    zgodę przecież mają.
    Cała teoria wzięła się stąd, że limity są znacznie wyższe niż aktualnie
    wykorzystana kwota i obciążenie karty kredytowej nie kończy się odmową
    ze strony banku, co przy debetowych może się trafić, bo ludzie z rzadka
    mają pieniądze.

  • 14. Data: 2009-01-28 08:57:51
    Od: Peter <t...@g...com>

    > Pyt. 4. W jakim banku można dostać wypukłą kartę debetową do konta w
    > złotówkach?

    Toyotabank. Oplata 30 zl/rok
    Polecam

  • 15. Data: 2009-01-28 12:42:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > zgodę na obciążenie karty nawet po rozliczeniu.
    > W razie jakiś "zadrapań" kartę kredytową jest bardzo łatwo obciążyć, a

    Oczywiscie, dokladnie to samo napisalem. Nie wiem skad ludzie biora te
    teorie ze wypozyczenie samochodu to jakis luksus zarezerwowany dla
    bogaczy. Czasem to jest po prostu jedyna praktyczna i ekonomiczna
    mozliwosc.

> [...]
    > aktualnie wykorzystana kwota i obciążenie karty kredytowej nie kończy
    > się odmową ze strony banku, co przy debetowych może się trafić, bo

    Wypozyczalnie czesto zakladaja blokade ze sporym zapasem, w przypadku
    karty debit to moze byc pewien problem dla klienta (albo moze sie nie
    udac i nici z wypozyczenia). Na KK blokada "obciaza" bank i klient
    nawet o niej nie potrzebuje wiedziec (jesli ma zapas limitu).

    Samo opieranie sie na typowych limitach (wiekszych na KK) to jest taka
    sobie praktyka IMHO, odmowe mozna dostac na KK tak samo jak na kazdej
    innej karcie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2009-01-28 16:39:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" gln5vv$p8n$...@i...gazeta.pl

    > bzdura

    Sara Wild -- panna z przedmieść Bostonu.

    Przyjechała do Polski, aby uczyć tu polskie dzieci
    języka angielskiego. Miało to miejsce około 1992 i 1990 roku.

    Płaciłem wówczas (w Polsce -- rzecz jasna) czekami i zapytałem ją o to, czy u niej
    tez czeki są w użyciu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2009-01-28 16:43:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebcio" glmn23$pcb$...@p...nask.net.pl

    > Generalnie - jeśli mam kartę kredytową, to można podejrzewać że mam stałe źródło
    dochodów w pewnej minimalnej wysokości. W razie
    > ewentualnych problemów (np. ukradnę lub uszkodzę samochód) jest mniejsze ryzyko że
    nie będzie można ze mnie ściągnąć
    > odszkodowania.

    Samochody są ubezpieczone, ale nie od drobnych szkód :)
    (których reperowanie z pieniędzy TU nie musi być opłacalne)
    i nie od tracenia czasu spowodowanego głupotą pożyczającego,
    któremu brak oleju głownego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-01-28 16:45:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > przez jej właściciela.

    > Eee tam. Moze w Polsce.

    Właśnie w Polsce jest to porąbane -- z uwagi na ZUS. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-01-28 17:14:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > języka angielskiego. Miało to miejsce około 1992 i 1990 roku.
    >
    > Płaciłem wówczas (w Polsce -- rzecz jasna) czekami i zapytałem ją o to,

    A co ty mi tu o starożytności opowiadasz.

  • 20. Data: 2009-01-28 17:44:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Samochody są ubezpieczone, ale nie od drobnych szkód :)

    Ubezpieczenie samochodu przez wypożyczalnię to jest ubezpieczenie
    należące do wypożyczalni i klientowi wypożyczającemu samochód nic do tego.

    Za taki wypożyczony samochód w całości odpowiedzialny jest klient i albo
    jeżdzi na własne ryzyko, albo ma własne ubezpiecznie.

    Zwykle właśnie karty kredytowe takowe ubezpieczenie oferują.
    Jak się nie chce korzystać z tego co się ma, to można ubezpieczenie w
    wypożyczalni sobie wykupić na okres wypożyczenia samochodu.