  • 1. Data: 2009-01-27 00:03:24
    Temat: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Od: rafal <r...@n...none>

    Witam,

    Na wstępie zaznaczam, że wiem jak działają i jakie są różnice między
    debetowymi a kredytowymi kartami.
    Moje wątpliwości dotyczą wypukłości. No właśnie - spotkałem się
    kilkakrotnie ze zdaniem, że za granicą nie lubią kart debetowych i
    czasem sprzedawcy ich nie akceptują. Rodzina w zeszłym roku miała
    problem - wypożyczalnia samochodów nie chciała ani gotówki ani debetówki
    PKO. Tylko kredytowa i nie chcieli rozmawiać.

    Pyt. 1. Co im zależy czy kasa banku czy bezpośrednio z konta właściciela?

    Pyt. 2. Czy sprzedawca ma możliwość optycznego (bądź jakiegokolwiek
    innego) sprawdzenia czy jest to karta kredytowa czy debetowa? Czy
    sprzedawcy kierują się tym, że większość kart debetowych jest płaska a
    kredytowe są (tylko czy też wyjątki?) wypukłe? A może patrzą na kod CVV,
    nie wszystkie debetówki mają go na odwrocie (ale znów niektóre mają,
    więc też jego występowanie nie da gwarancji, że to kredytowa).

    Pyt. 3. Czy da radę wyciągając np VISĘ Classic Mbanku do konta w Euro
    (wypukła, bez napisów debit czy coś w tym stylu) wypożyczyć samochód
    mówiąc, że to kredytowa?

    Pyt. 4. W jakim banku można dostać wypukłą kartę debetową do konta w
    złotówkach? Na stronie ING znalazłem:
    "Wraz z wdrożeniem technologii chipowej nastąpiła zmiana oferty kart
    debetowych wydawanych do rachunków tj. karta dla klientów indywidualnych
    VISA Electron zostanie zastąpiona kartą VISA, karta Maestro Student -
    kartą Maestro, karta dla małych firm Maestro Business zostanie
    zastąpiona kartą MasterCard Business, natomiast karta dla klientów
    korporacyjnych Maestro Business - kartą MasterCard Corporate. W
    przypadku kart VISA, MasterCard Business oraz MasterCard Corporate
    zmiana nie dotyczy jedynie nazwy karty, ale przede wszystkim zmiany logo
    organizacji umieszczonym na karcie, co wpłynie na szerszy zakres
    akceptowalności karty. " hmmm logo wpływa na szerszy zakres? :D
    A teraz czy ta VISA to Classic, czy nie classic? płaska, wypukła?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-27 02:42:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    rafal <r...@n...none> writes:

> [...]
    > debetówki PKO. Tylko kredytowa i nie chcieli rozmawiać.
    >
    > Pyt. 1. Co im zależy czy kasa banku czy bezpośrednio z konta

    Wypukla karte moga obciazyc po fakcie, plaskiej zwykle nie (nie
    ryzykujac specjalnie chargebacku).
    Na wypuklej karcie moga zalozyc wieksza blokade, w przypadku karty
    debit klient moglby miec pretensje.

    > Pyt. 2. Czy sprzedawca ma możliwość optycznego (bądź jakiegokolwiek
    > innego) sprawdzenia czy jest to karta kredytowa czy debetowa?

    Teoretycznie tak, praktycznie nie i go to w istocie nie interesuje.
    Wypukle literki go interesuja.

    > Pyt. 3. Czy da radę wyciągając np VISĘ Classic Mbanku do konta w Euro
    > (wypukła, bez napisów debit czy coś w tym stylu) wypożyczyć samochód
    > mówiąc, że to kredytowa?

    Pewnie tak, kwestia dostepnych srodkow glownie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2009-01-27 03:34:27
    Od: victor <v...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 01:03:24 +0100, rafal napisał(a):

    > Pyt. 3. Czy da radę wyciągając np VISĘ Classic Mbanku do konta w Euro
    > (wypukła, bez napisów debit czy coś w tym stylu) wypożyczyć samochód
    > mówiąc, że to kredytowa?

    Wyciagajac debetowa VISE MultiBanku (wypukla) w USA i mowiac ze to
    kredytowka da sie. Podobniez w sklepach, gdy trzeba w terminalu okreslic,
    czy to debit czy credit wciskasz credit i transakcja normalnie przechodzi
    bez PIN-ow a czasem i bez podpisow (takze chipowa).
    Obciazenie po czasie bez udzialu posiadacza tez jest mozliwe - wyprobowane
    w kilku hotelach.

    > Pyt. 4. W jakim banku można dostać wypukłą kartę debetową do konta w
    > złotówkach?

    Np. MultiBank - oplata bodaj 30PLN rocznie. Mam taka i sprawdza sie w roli
    kredytowki do wlasnie takich celow jak wyzej.

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2009-01-27 08:35:09
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    rafal <r...@n...none> napisał(a):

    [...]
    > Pyt. 4. W jakim banku moĹźna dostaÄ&#65533; wypukĹ&#65533;Ä&#65533; kartÄ&#65533;
    debetowÄ&#65533;
    > do konta w zĹ&#65533;otĂłwkach?

    Pekao SA
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni3s3.xml?/sid=33/
    lang=PL/400312-599181-86626

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2009-01-27 09:13:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rafal" gllj0d$k26$...@i...gazeta.pl

    > problem - wypożyczalnia samochodów nie chciała ani gotówki ani debetówki

    > Pyt. 1. Co im zależy czy kasa banku czy bezpośrednio z konta właściciela?

    Kredytowe karty są dawane przez banki tylko zaufanym klientom.
    Przynajmniej z założenia. U nas może niekoniecznie tak jest,
    ale Ty piszesz o zagranicy.

    Pokazano mi 3 sztuki Volvo S40 zabrane z wypożyczalni.
    Byłem zdumiony, bo nie były poobijane. Wyjaśniono mi, że
    jeden dzień kosztuje 750 złotych, więc biedny z tego nie
    korzysta, a jeśli ktoś ma pieniądze, to zazwyczaj ma i olej w głowie. :)

    Dawno, dawno temu zauważyłem, że ,,świat'' lubi bardziej tych, którzy mają
    karty kredytowe. Pewna żydówka hamerykańska nawet zauważyła, że u niej (chyba
    w USH) płacenie czekiem jest możliwe dopiero po okazaniu (jakiejkolwiek) karty
    kredytowej. Karta taka nie bierze udziału w transakcji, ale jest potrzebna
    jak katalizator w chemicznej przemianie. :)

    Może więc chodzi o to, aby nie wypożyczać samochodu byle komu?

    > Pyt. 4. W jakim banku można dostać wypukłą kartę debetową do konta w złotówkach? Na
    stronie ING znalazłem:

    Odradzam ING. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-01-27 10:18:16
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    rafal pisze:

    > Pyt. 1. Co im zależy czy kasa banku czy bezpośrednio z konta właściciela?

    Nie chodzi o kasę. Posiadanie karty kredytowej do niedawna było dowodem
    posiadania jakiejś tam zdolności płatniczej przez jej właściciela. Firmy
    takie jak wypożyczalnie samochodów zakładają, że posiadacz karty
    kredytowej został pozytywnie zweryfikowany przez bank pod względem
    stabilności zatrudnienia oraz wysokości dochodu. To oczywiście teoria,
    szczególnie w obecnej sytuacji ale dawniej posiadanie karty kredytowej
    przekładało się na finansowe bezpieczeństwo klienta.

    Generalnie - jeśli mam kartę kredytową, to można podejrzewać że mam
    stałe źródło dochodów w pewnej minimalnej wysokości. W razie
    ewentualnych problemów (np. ukradnę lub uszkodzę samochód) jest mniejsze
    ryzyko że nie będzie można ze mnie ściągnąć odszkodowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-01-27 10:40:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sty, 11:18, Sebcio <s...@n...com> wrote:

> [...]
    > ewentualnych problemów (np. ukradnę lub uszkodzę samochód) jest mniejsze
    > ryzyko że nie będzie można ze mnie ściągnąć odszkodowania.

    Przy zakupieniu Play-online przedstawienie KK jest jedna z metod
    weryfikacji (zamiennie z zaswiadczeniem o zarobkach lub imiennym
    rachunkiem za gaz czy inne media).

    Wypukla debetowke mozna tez uzyskac w Toyota Bank , BPH (drogo), chyba
    jeszcze BZWBK oraz citi daja takie mozliwosci przy niektorych kontach.

  • 8. Data: 2009-01-27 13:36:22
    Od: "bradley. st" <b...@N...gazeta.pl>

    rafal <r...@n...none> napisał(a):

    > Pyt. 1. Co im zalezy czy kasa banku czy bezposrednio z konta wlasciciela?

    Wyjasnienie dlaczego im zalezy oraz o tym, ze coraz czesciej mozna z debit
    card albo gotowka (ale trudniej), w linku ponizej:

    http://www.creditcards.com/credit-card-news/rent-car
    -debit-credit-card-
    1276.php

    W wersji krotszej:

    ""Car rental companies say they must take extra precautions when renting to
    people without credit cards because not having a credit card is often a sign
    that the renter is a credit risk -- and may not be trusted to return a
    $20,000 to $30,000 vehicle.

    "It wasn't until a couple of years ago that we started accepting debit cards
    again," says Kevin Meyer, director of communications for Avis/Budget
    Holdings, which owns both Avis and Budget rental car
    companies. "Unfortunately, they were costing us a lot of money. Some of the
    customers that use debit cards are higher-risk rentals." "

  • 9. Data: 2009-01-27 14:33:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > kredytowej. Karta taka nie bierze udziału w transakcji, ale jest potrzebna
    > jak katalizator w chemicznej przemianie. :)

    bzdura

  • 10. Data: 2009-01-27 14:46:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebcio <s...@n...com> writes:

    > Nie chodzi o kasę. Posiadanie karty kredytowej do niedawna
    > było dowodem posiadania jakiejś tam zdolności płatniczej przez jej
    > właściciela.

    Eee tam. Moze w Polsce.

    > Firmy takie jak wypożyczalnie samochodów zakładają, że
    > posiadacz karty kredytowej został pozytywnie zweryfikowany przez bank
    > pod względem stabilności zatrudnienia oraz wysokości dochodu.

    To by sie zdziwily.
    --
    Krzysztof Halasa