  • 1. Data: 2009-01-26 17:33:21
    Temat: Analiza Finansowa - pomocy!
    Od: norman <n...@g...com>

    Witam,
    Rozwiązuje zadania z Analizy Finansowej. Muszę wyliczyć i
    przeanalizować kilka wskaźników.

    Dysponuje bilansem i rachunkiem ZiS . Mam kilka problemów:
    - wskaźnik pokrycia długu (przy wykorzystaniu Ebit = zysk netto +
    odsetki )
    Ebit / raty kap. + odsetki - skąd wziąć raty kapitałowe i które
    odsetki? Z przychodów czy kosztów finansowych?
    - wskaźnik pokrycia długu (zysk brutto + odsetki / raty kap. +
    odsetki) - ta sama sytuacja
    - wskaźnik pokrycia odsetek (zysk brutto + odsetki / odsetki) - które
    odsetki?
    - wskaźnik pokrycia długu z Cash flow (zysk netto + amortyzacja / rata
    kap + odsetki)
    - wskaźnik pokrycia odsetek 2 stopnia ( Ebit + amortyzacja - podatek /
    odsetki) - ale które odsetki?

    Link: do RZiS oraz Bilansu

    http://rapidshare.com/files/189765556/Analiza.xls.xl
    sx.html

    Dziękuje ślicznie.
    Norbert Komorowski

  • 2. Data: 2009-01-26 17:36:26
    Temat: Re: Analiza Finansowa - pomocy!
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "norman" <n...@g...com> wrote in message
    o.googlegroups.com...

    Link: do RZiS oraz Bilansu

    Wszystko znajdziesz pod linkiem
    http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/6333/analiza-finans
    owa-przedsiebiorstwa.html

    Dziękuje ślicznie.
    Norbert Komorowski

    Nie ma za co :).

    MK

  • 3. Data: 2009-01-26 18:18:21
    Od: norman <n...@g...com>

    Tak tylko jutro mam poprawkę z tych wskaźników... Może poprostu pomógł
    byś zrozumieć skąd biorą się te odsetki? Skoro w rZiS mam 2x
    "odsetki"...
    I co to w koncu ten Ebit? zysk netto + odsetki? Czy zysk z
    dzialalnosci operacyjnej?

  • 4. Data: 2009-01-26 18:22:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "norman" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Tak, EBIT to jest zysk netto powiększony o zapłacone odsetki. Inaczej mówiąc
    jest to zysk operacyjny, czyli zysk przed odliczeniem podatków i odsetek.
    Sama jego nazwa na to wskazuje.

    marekz

  • 5. Data: 2009-01-26 20:27:00
    Od: fjack <f...@o...pl>

    norman wrote:
> [...]
    > Ebit / raty kap. + odsetki - skąd wziąć raty kapitałowe i które
    > odsetki? Z przychodów czy kosztów finansowych?

    A próbowałeś zrozumieć sens tych wskaźników?
    Skoro w mianowniku masz dług, to które ci pasują do tej kategorii -
    uzyskane od banku czy naliczone tobie przez bank?

    --
    fj

  • 6. Data: 2009-01-27 08:42:38
    Od: norman <n...@g...com>

    Czyli w liczniku i w mianowniku będzie ta sama wartość odsetek?

    Tzn. odsetek z kosztów finansowych z RZiS? Bo rozumiałem inaczej:

    licznik przychód / mianownik - koszt

    Naprawdę analiza nie jest moją mocną stroną :(

  • 7. Data: 2009-01-27 08:45:00
    Od: norman <n...@g...com>

    On 26 Sty, 19:22, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > jest to zysk operacyjny, czyli zysk przed odliczeniem podatków i odsetek.

    Czyli odsetek szukać w kosztach finansowych a nie przychodach?
    W takim razie po co mam w RZiS pozycje odsetki w przychodach fin.? Nie
    są używane przy wskaźnikach zadłużenia?

  • 8. Data: 2009-01-27 09:08:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sty, 09:45, norman <n...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Czyli odsetek szukać w kosztach finansowych a nie przychodach?
    > W takim razie po co mam w RZiS pozycje odsetki w przychodach fin.? Nie

    A potem zaliczysz i bedziesz zarabial -dziesci tys w jakims banku, lub
    w ministerstwie bedizesz latal dziure budzetowa.

    "gdy pomysle czego naprawde sie nauczylismy na tych studiach, to
    panicznie boje sie isc do lekarza" ;)