eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku? › Re: katastralna rewolucja w podatkach [Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?]
    From: TrzyLinie <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: katastralna rewolucja w podatkach [Re: Metoda polska vs cypryjska Re:
    Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?]
    Date: Fri, 22 Mar 2013 16:51:50 +0100
    <m...@i...localdomain> <kibeu5$o88$1@dont-email.me>
    <kibkg4$bpp$1@dont-email.me> <5149684c$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <5149784e$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <kibu0l$kem$1@dont-email.me> <kibv05$pee$1@dont-email.me>
    <kibvg5$klp$1@news.task.gda.pl> <kic6o2$163$1@dont-email.me>
    <5149a07f$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <kic8bm$8gf$2@news.task.gda.pl>
    <5149b78d$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <kigsov$6gv$1@dont-email.me>
    <514c15f8$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@a...kjonca> <kih7qq$iem$1@dont-email.me>
    <514c2636$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kihb4d$2hl$1@dont-email.me> <514c32f6$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <kihddk$c7e$1@dont-email.me> <514c44e0$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kihjmn$dsc$1@dont-email.me> <kihk50$bbm$2@news.task.gda.pl>

    W dniu 2013-03-22 13:51, Liwiusz napisał(a):

    > Bez sensu. To tak, jakby bilet w autobusie można było skasować
    > jak się zostanie złapanym przez kanara.

    Nie bilet, tylko bilet karny. Trzeba zareagować na możliwości
    potencjalnego siłowego nabywcy. To nie będzie zwykła wartość
    rynkowa, tylko pewnie trochę więcej, na tym polega "kara" za oszukiwanie
    w poprzednim okresie rozliczeniowym :)

    Proporcje 100 zł i 100.000 są przerysowane, nikt tak nie zrobi.
    "100" zł będzie czymś trochę poniżej wartości rynkowej, a 100.000
    czymś trochę (albo całkiem dużo) powyżej.

    > W kwestii siłowych wykupów to oczywiście bzdura. Wystarczy zobaczyć,
    > jak ciężko schodzą licytacje komornicze nieruchomości za 2/3 wyceny.

    Tego nie rozumiem, tj. nie rozumiem jaki jest związek.

    > No i trudno się jeszcze nie odnieść:
    >
    > Okres N+2:
    > - wyceniam na 100zł
    >
    > Okres N+3
    > - wyceniam znów na 100 tysięcy, bo jakiś palant chciał kupić za 100zł.
    >
    > Okres N+4
    > - wyceniam na 100zł, bo palant nie kupił

    To proces, w którym ustali się równowaga pomiędzy wysokością podatku
    i wartością ustalaną przez właścicieli. W okresie rozliczeniowym
    N+2 płacę mało podatku, ale jak się pojawi chętny na siłowy wykup
    za 150% wartości z okresu N+3, to zareaguję tak, żeby się przed siłowym
    wykupem obronić, więc może przestrzelę wartość w górę, więc oddam
    państwu to, czego nie dałem w okresie rozliczeniowym N+2 :)

    W parzystych okresach rozliczeniowych oszukuję, w nieparzystych okresach
    oddaję to, co oszukałem... Zysk żaden, więc może przestanę się
    wygłupiać i będę wyceniać nieruchomość zgodnie z sumieniem, przywiązaniem,
    wartością rynkową, whatever.

    --
    TrzyLinie