eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku? › Re: katastralna rewolucja w podatkach [Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?]
  • Data: 2013-03-22 17:06:23
    Temat: Re: katastralna rewolucja w podatkach [Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?]
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-22 14:05, m napisał(a):

    > Zgoda. Z tym że w twoim projekcie posiadanie kosztuje zbyt dużo.

    Nie wiem czy zbyt dużo. Może właśnie tyle co trzeba? W dłuższej perspektywie
    wytworzy się jakaś równowaga.

    > To pójdźmy dalej: załóżmy że ludzie są z natury uczciwi. I zlikwidujmy
    > w ogóle pobór podatku, roześlijmy do wszystkich numer konta na który
    > każdy wpłaci 1/20 swoich dochodów.
    >
    > Oszczędnośc, prostota ...

    Absurdalny przykład ;) Moim zdaniem ludzie są uczciwi w środowisku
    w jakim się znaleźli. Dzisiaj opłaca się zachowywać tak, że jest to
    postrzegane jak oszustwo. Eliminować trzeba warunki do oszukiwania.
    Pomysł upraszcza obliczanie podatków i eliminuje przekręty urzędnicze.

    > No ale jeżeli przyjąć twoje założenie o tym że nikt nikogo nie
    > bedzie chciał wykupywać, to scenariusz się rwie już przy okresie N,
    > bo nikt nie przyjdzie kupić za 150%

    Miało chodzić o to, żeby utrudnić wykup za 150%. No to jest
    utrudniony!

    Jak jesteś odpowiednio silny to i tak wykupisz, ale ze wiele więcej
    niż rynkowa wartość, bo właściciel spróbuje ochronić się przed wykupem,
    więc podniesie wartość. Odda państwu to, co "zaoszczędził" w poprzednim
    okresie rozliczeniowym. A ta wartość odzwierciedli w pieniądzu sentymenty
    i każdy inny rodzaj przywiązania do własności :)

    Mogą nawet się dogadać: "Słuchaj Franek, wyceniłeś na 100 tys., ja kupię
    to od ciebie, za 200%, czy to pokryje twoje sentymenty? więc zadeklaruj
    w przyszłym roku odpowiednią wartość nieruchomości, żebym się zmieścił,
    a jak będziesz skakał, to mnie stać na zapłacenie 1500%, ale ciebie nie
    będzie stać na opłacenie podatku od tak podniesionej wartości, więc napijmy
    się i dogadajmy" :)

    Można dodać zasadę, że w okresie rozliczeniowym N, za 150% wartości deklarowanej
    w tym okresie może kupić tylko państwo na autostradę czy inne cele publiczne.
    Nawet jeśli urzędnika się skorumpuje, to właściciel i tak dostanie aż
    150%! A czy ograniczone państwo będzie stać na takie szafowanie?
    Pewnie nie, bo wytworzy się jakaś równowaga, ustali się właśnie cena
    rynkowa. Państwo będzie miało tyle co potrzebuje na cele, które mu zlecamy.
    I nic więcej.

    O przerysowaniu wartości 100 i 100.000 napisałem w odpowiedzi Liwiuszowi.

    --
    TrzyLinie