  • Data: 2008-11-08 20:55:17
    Temat: Re: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 7 Nov 2008 22:08:29 +0000 (UTC), Seba napisał(a):

    > była zawodna kilka lat temu (6 lat temu w centrali jednego z bankow we

    ... jest zawodna i teraz.
    Nie mowiąc już o przypadkach szczególnych (np. ja mogę sobie po takim
    czytniku linii papilarnych machać palcem do woli, wynik w zasadzie losowy...

    > samo ograniczanie kosztow, to wg mnie przyszłością sa płatnosci zintegrowane
    > z kartami sim telefonow : zabezpieczone pinem przesylanym w pasmie
    > seriwsowym gsm (szyfrowane, trudne do przechwycenia a jesli nawet to bez
    > fizycznego zaboru telefonu nie ma jak skopiowac karty sim).

    Po pierwsze - PIN wpisujesz z reguły raz na włączenie telefonu, czyli jeśli
    ktoś Ci buchnie telefon, to o ile teraz może wydzwonić parę złotych to przy
    proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu będzie mógł wyrządzić zdecydowanie
    większe szkoday.

    Poza tym, kopiowanie kart sim jest możliwe - podobnie jak większości kart
    procesorowych... Niestety chęć inwigilacji obywatela na każdym możliwym
    kroku sprawia, że wszystkie zabezpieczenia są g* warte :( Nie żebym miał
    paranoję albo wszędzie widział ONYCH - po prostu, najlepszym dowodem jest
    to że właśnie karty procesorowe da się odczytać bez podawania PINu. Żadnego
    problemu by nie stanowiło zrobienie ich tak, by po trzecim błędnym PINie
    karta mówiła "dobranoc" i bez fizycznego wyłuskania z niej układu pamięci
    nadawała się tylko do wyrzucenia do śmieci.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004