  • 11. Data: 2004-09-18 10:34:22
    Temat: Re: karta a PIN
    Od: lis0r <e...@g...pl>

    Łukasz Cielecki wrote:

    > PIN nie, ale przesyłane jest zahashowane to co wpisał użytkownik w
    > terminalu.

    No właśnie oto mi chodziło.
    --
    lis0r

  • 12. Data: 2004-09-18 10:52:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > PIN nie, ale przesyłane jest zahashowane to co wpisał użytkownik w
    > terminalu.

    A ze jest tylko 10.000 kombinacji to mysle, ze nietrudno jest to
    rozszyfrowac...

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 13. Data: 2004-09-18 11:01:38
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 12:52:05 +0200, SDD napisał(a):

    > A ze jest tylko 10.000 kombinacji to mysle, ze nietrudno jest to
    > rozszyfrowac...

    Oprócz zahashowanego PINu idą jeszcze inne informacje (kwota, numer karty).
    Jeśli mamy te informacje i znamy algorytm hashujacy to rzeczywiście
    złamanie PINu jest wykonalne. Inna sprawa, że skoro znamy te informacje to
    najczęściej mamy też dostęp do samego terminala, a wtedy prościej jest
    przechwicić PIN innymi metodami (modyfikacja terminala).

    Pozdrawiam!

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl

  • 14. Data: 2004-09-18 11:13:30
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 13:01:38 +0200, Łukasz Cielecki napisał(a):

    > Oprócz zahashowanego PINu idą jeszcze inne informacje (kwota, numer karty).

    Trochę zrobił mi się skrót myślowy. Oczywiście nie PINu tylko tego co
    klient wpisał na terminalu. Jednak dla potencjalnego podsłuchowacza to i
    tak cenna informacja, bo większość tych danych będą stanowiły rzeczywiste
    piny (no chyba, że ktoś się pomylił).

    Oczywiście całość jest szyfrowana, więc to naprawdę nie jest takie
    hop-siup. :)

    Pozdrawiam!

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl

  • 15. Data: 2004-09-18 11:52:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 18 Sep 2004 13:01:38 +0200, Łukasz Cielecki
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Oprócz zahashowanego PINu idą jeszcze inne informacje (kwota, numer karty).
    >Jeśli mamy te informacje i znamy algorytm hashujacy to rzeczywiście
    >złamanie PINu jest wykonalne. Inna sprawa, że skoro znamy te informacje to

    hmm, jak wszystko, ale czy mocy obliczeniowej starczy. I czy na pewno
    jesteś w stanie dokonać ataku ze znanym tekstem jawnym? Nie sądzę.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2004-09-18 13:15:47
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 13:52:22 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > hmm, jak wszystko, ale czy mocy obliczeniowej starczy. I czy na pewno
    > jesteś w stanie dokonać ataku ze znanym tekstem jawnym? Nie sądzę.

    Oczywiście to wszystko jest w kategoriach gdybania. :) Gdyby to było takie
    proste to by wszelkich wałków było mnóstwo.

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl