  • 1. Data: 2004-09-16 19:13:19
    Temat: Re: karta a PIN
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 21:18:38 +0200, michalp
    <m...@s...elzab.com.pl> napisał:

    > Czy jest mozliwe odczytanie w jakis sposob PIN-u z karty magnetycznej
    > (kredytowej) ?

    nie

    > Pewien moj znajomy twierdzi, ze na wyjezdzie za granica zgubil karte i
    > kros zrealizowal wyplaty uzywajac PIN-u, daltego tez bank nie chce
    > "poczuc" sie winny.

    Bank to obowiązuje ustawa i może sobie nie chcieć ;-)

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2004-09-16 19:18:38
    Temat: karta a PIN
    Od: michalp <m...@s...elzab.com.pl>

    Witam!

[...]

    "poczuc" sie winny. Znajomy twierdzi, ze wcale nie uzywal tej karty za
    granica (wiec jest niemozliwe, zeby ktos skopiowal karte lub podejrzal
    PIN) oraz nie mial nigdzie zapisanego PIN-u.

    Michal

  • 3. Data: 2004-09-16 19:28:06
    Od: "yoan" <w...@c...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...plbzdodat
    kow>
    napisał w wiadomości news:opsefo0hu3e06crn@jaki...

    > nie

    > Bank to obowiązuje ustawa i może sobie nie chcieć ;-)
    >
    > --
    > JaKi

    jeśli ktoś użył pinu to znaczy że użytkownik krty musiał go ujawnić
    a wtedy bank nie odpowiada. Odpowiada tylko za tranzakcje wykonane bez
    wiedzy i zgody
    użytkownika i jeśli użytkownik przestrzegał wszelkich zasad bezpieczenstwa,
    a bankowi
    nie udowodnisz.

    asia

  • 4. Data: 2004-09-16 19:45:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    yoan wrote:
> [...]
    > wiedzy i zgody
    > użytkownika i jeśli użytkownik przestrzegał wszelkich zasad bezpieczenstwa,

    przypadkiem to nie bank ma udowodnić?

    KG

  • 5. Data: 2004-09-16 19:47:45
    Od: michalp <m...@s...elzab.com.pl>

    yoan wrote:

> [...]
    > wiedzy i zgody
    > użytkownika i jeśli użytkownik przestrzegał wszelkich zasad bezpieczenstwa,

    Zaklasajac wiec, ze znajomy nie klamie, co ma on zrobic i w jaki sposob
    udowodnic, ze nie ujawnil nikomu PIn-u?

    Michal

  • 6. Data: 2004-09-17 00:03:09
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    michalp napisal/a:
    > Czy jest mozliwe odczytanie w jakis sposob PIN-u z karty magnetycznej
    > (kredytowej) ?

    o ile mi wiadomo - nie (na karcie nie ma pinu, bo jak mógłbyś zmienić PIN
    gadając przez telefon z doradcą mając kartę w kieszeni tak jak oferuje to
    inteligo?)

    > Pewien moj znajomy twierdzi, ze na wyjezdzie za granica zgubil karte i
    > kros zrealizowal wyplaty uzywajac PIN-u

    zaprzeczanie - dość powszechny mechanizm obronny (o ile naprawdę nie pamięta
    i nie próbuje kręcić)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 7. Data: 2004-09-17 07:01:07
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    michalp napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Czy jest mozliwe odczytanie w jakis sposob PIN-u z karty magnetycznej
    > (kredytowej) ?

    Nie, bo kod PIN jest zapisany w systemie informatycznym banku a nie na
    karcie

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 8. Data: 2004-09-18 08:44:56
    Od: lis0r <e...@g...pl>

    michalp wrote:

    > Witam!
    >
    > Czy jest mozliwe odczytanie w jakis sposob PIN-u z karty magnetycznej
    > (kredytowej) ?

    Pin nie jest zapisany na karcie, tylko w centrum autoryzacji banku.
    Aczkowielwiek można go odczytać przy tranzakcji płatniczej z użyciem PIN.
    Wystarczy terminal POS i jakiś spliter podłączony do niego, który kopiuje
    dane. Po wprowadzeniu PIN kodu (w POSie), kod jest przesyłany do centrum
    autoryzacji, jak i zapisywany w komputerze/urządzeniu. Trudne, lecz
    wykonalne.
    Jednak piszesz, że znajomy nie używał nigdzie karty. Ze strony banku wygląda
    to tak, że Twój znajomy sam wyczyścił sobie konto, następnie udał się do
    banku po zwrot należności, tłumacząc się zgubieniem karty.
    Proponowałbym dalej próbować odzyskać utracone pieniądze, choć szczerze
    wątpie w sukces. Banki stosują twardą polityke jeśli chodzi o karty
    płatnicze i często łamią prawo (np. z odszkodowaniem). I nikt tak na prawde
    nic z tym nie zrobi.

    lis0r

  • 9. Data: 2004-09-18 09:32:41
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "lis0r" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dane. Po wprowadzeniu PIN kodu (w POSie), kod jest przesyłany do centrum
    > autoryzacji, jak i zapisywany w komputerze/urządzeniu. Trudne, lecz

    PIN nie jest przesylany

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2004-09-18 10:14:01
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2004 11:32:41 +0200, Slawek Kos napisał(a):

    > PIN nie jest przesylany

    PIN nie, ale przesyłane jest zahashowane to co wpisał użytkownik w
    terminalu.

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl