  • 11. Data: 2002-02-21 13:43:40
    Temat: Re: jaki fundusz emerytalny
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur O." <r...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:a529c2$1io$1@news.tpi.pl...

    > wedlug mnie II filar jest bardziej zyskowny i
    pewny od IIIgo. Chocbt przez
    > to ze na biezaco wiesz jak ksztaltuje sie
    wartosc jednostki uczestnicrwa.
    > Ja jestem w Nationale Nederlanden i jestem
    bardzo zadowolony.
    > Dostaje powiadomienie przez e-mail o kazdym
    nadejsciu skladki. CZesto dzieki
    > temu szybciej wiem ze nadeszla kasa na konto niz
    od moich kadr.

    I te drobe gadżety rekompensują ci tak słabe
    wyniki ?
    http://e-insurance.pl/filary/r-real.htm

    Sark

  • 12. Data: 2002-02-21 13:56:29
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 20 Feb 2002 14:42:41 +0100, "bb" <m...@a...com.pl>
    napisał(a):

    > Chcę zbierac na emeryturę przez 30-35 lat. Czy wybrać jakiś fundusz
    > emerytalny cz yinwestycjny czy moze bawić się w obligacje, a może jeszcze
    > coś innego. Czas długi, a jak słyszałem to emerytura z I i II filaru ma być
    > niska.
    > Czekam na konkretne porady.
    Polecam MultiportfelR Skandi
    Mniej więcej opisane na www.skandia.pl
    Jak chcesz szczegółu to pisz na priva

    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for
    www.gumasy.w.pl | Nocturnal Infiltration and Killing

  • 13. Data: 2002-02-21 14:01:12
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Pamietaj ze w III filarze pierwsze dwa lata oszczedzania ida praktycznie
    na
    > straty. Jest to zwiazane z reasekurowaniem twojej polisy i prowizja dla
    > agenta. Musisz zatem odpowiednio wczesnie zaczac i byc "odpornym" na

    Pomyliłeś polisę ubezpieczenia na życie z 3 filarem emerytury
    "Życiówka" ma właściwości o których piszesz i może być jednym ze składników
    3 filara, ale nie jedynym!
    Każde odkładanie na później to 3 filar....ziemia, nieruchomości, złoto,
    waluty, oszczędności bankowe, akcje, obligacje, "skarpeta"....

  • 14. Data: 2002-02-22 08:50:51
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Artur O." <r...@w...pl> wrote in message news:a52shp$sb$1@news.tpi.pl...

    > Niestety ( w polskich warunkach) wada II filaru jest stopien legalnosci
    > Twoich zarobkow.
    > A zatem jaka czesc Twoich zarobkow jest zgloszona do ZUSu a jaka jest
    > "kopertowa".
    >
    > Ja jestem w tej komfortowej sytuacji ze 100 % pensji jest opodatkowana
    > zgodnie z obowiazujacymi przepisami

    LOL

    >i konto w NN jest po 3ch latach
    > istnienia III filaru w granicach 10 tys. zl
    > To dobrze rokuje na przyszlosc.

    Oj, ja bym sie z tego tak nie cieszyl. Gdybys dostawal do reki pieniadze,
    ktore trafiaja do ZUS-u i II filaru i chociazby kupowal za nie obligacje,
    lub zakladal lokaty, duzo wiecej bys na tym zyskal. Policz sobie, ile Twoich
    pieniedzy (skladek) wplynelo do OFE przez te 3 lata i jak sie to ma do stanu
    konta. Jesli stan konta nie jest wiekszy od sumy skladek o ca 30%, to
    jestes, krotko mowiac, "w plecy"

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 15. Data: 2002-02-22 09:19:22
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    gornik <g...@g...w.pl> napisał(a) w artykule
    <v...@4...com>...

    Zerknij na moje wypociny na ten temat:
    http://www.bankier.pl/produkty/emerytury/article.htm
    l?article_id=268881

    Sluze takze prywatne rozmowa na ten temat :))))

    Pozdrawiam serdecznie

    Malin

  • 16. Data: 2002-02-22 09:20:45
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
    <a52tkh$qpl$1@news.onet.pl>...
> [...]
    > nadejsciu skladki. CZesto dzieki
    > od moich kadr.
    >
    > I te drobe gadżety rekompensują ci tak słabe

    No wlasnie :) Okazuje sie, ze dobre opakowanie wazniejsze od zawartosci ;-)

    Malin

  • 17. Data: 2002-02-22 09:24:01
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Artur O. <r...@w...pl> napisał(a) w artykule <a52shp$sb$1@news.tpi.pl>...

    > Ja jestem w tej komfortowej sytuacji ze 100 % pensji jest opodatkowana
    > zgodnie z obowiazujacymi przepisami i konto w NN jest po 3ch latach
    > istnienia III filaru w granicach 10 tys. zl
    > To dobrze rokuje na przyszlosc.

    10 tys powiadzasz masz na konice? a ile na to konto wplynelo? Pewnie cos
    kolo 10,5 tysiaca :) Pomysl ile bys mial, gdys skladki emerytalne sam
    inwestowal - chosby kupujac obligacje SP lub wplacajac do banku :)

    Malin

  • 18. Data: 2002-02-22 09:25:02
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Rafal Deptula <r...@s...com.pl> napisał(a) w artykule
    <a550oh$oc$1@news.tpi.pl>...

> [...]
    stanu
    > konta. Jesli stan konta nie jest wiekszy od sumy skladek o ca 30%, to

    Toszke pospieszylem sie z wyslaniem ostatniego postu.
    Rafal opisal to dokladniej :)))

    Malin

  • 19. Data: 2002-02-22 09:40:05
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl> napisał w
    wiadomości news:01c1bb83$945087a0$0e000001@sukces5.softline.sdi
    .pl...
> [...]
    > kolo 10,5 tysiaca :) Pomysl ile bys mial, gdys skladki emerytalne sam
    > inwestowal - chosby kupujac obligacje SP lub wplacajac do banku :)

    Ilu jest takich co się zna lub/i ma czas lub/i ochotę?
    Ilu byłoby takich karnych i wcześniej nie przetańczyło tych pieniędzy :).

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2002-02-22 10:22:24
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Ilu jest takich co się zna lub/i ma czas lub/i
    ochotę?
    > Ilu byłoby takich karnych i wcześniej nie
    przetańczyło tych pieniędzy :).

    No jezeli chcesz płacić za własną niefrasobliwość
    i tylko dlatego aby ktoś bronił twoich pieniędzy
    przed samym tobą to juz inna sprawa :-))

    Sark