  • Data: 2019-11-07 16:30:11
    Temat: Re: jaka karta wielowalutowa?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 7 listopada 2019 15:54:40 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Chyba zawsze płatne 0,8 jednostki walutowej rachunku.

    Konto24 walutowe ma w mojej TOiP tak, jak pisałem - przy saldzie ponad 20 jednostek
    waluty (liczonym jako średnia miesięczna) darmowe, poniżej 8zł.

    > Ale nie o to chodzi, lecz o niedublowanie wpływu na rachunek.
    > Teoretyzując:
    > Dostajesz 2,5kpln, potrzebujesz euro to przerzucasz na konto eurowe i... masz
    przychód 5kpln (około, z uwagi na spread) no i weź się
    > teraz kop z koniem udowadniając, że nie.

    Ale żeś wymyślił...
    Z "zewnętrznymi" kantorami może i tak może być, bo dostajesz od kogoś przelew z
    zewnątrz - i nie dość, że przychód, to jeszcze darowizna.
    Ale "wewnętrzne" kantory są jak przelew między własnymi kontami w tym samym banku -
    mam nadzieję, że takiej operacji nikt Ci do tej pory jako przychód nie
    zakwalifikował.

    Choć przyznam, że na wyciągu z kantoru aliora wygląda to trochę dziwnie - pojawia się
    operacja "rozliczenie transakcji wymiany" jako odpowiednio uznanie albo obciążenie -
    ale jako "kontrahent" pojawia się ten sam numer rachunku jak tego rachunku, dla
    którego dedykowany jest wyciąg.
    Czyli powiedzmy wymiana 1000 eur po 4zł i mamy:
    1) na wyciągu z rachunku PLN dajmy na to o numerze 55...9900... operację "rozliczenie
    transakcji wymiany", obciążenie na 4000zł - ale "wysłane" na rachunek 55...9900...
    2) na wyciągu z rachunku EUR dajmy na to o numerze 33...9902... operację "rozliczenie
    transakcji wymiany", uznanie na 1000eur - ale "przychodzące" z rachunku 33...9902...

    To już nawet nie jest przelew między własnymi rachunkami a jakieś samorództwo w typie
    odsetek - no to ktoś się może czepić jako przychodu.