  • Data: 2019-11-09 13:02:58
    Temat: Re: jaka karta wielowalutowa?
    Od: jacgl <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dodam do Żubra:
    to jest debetówka wielowalutowa, nie tylko z dobrym przelicznikiem MC na PLN. Pekao
    prowadzi darmowe konta walutowe dla posiadaczy "konta przekorzystnego" (tylko tego!),
    dostępnych jest kilka walut. Wówczas karta zachowuje się tak:
    -jeżeli pełna kwota transakcji dostępna jest w danej walucie to pobiera z konta
    walutowego
    -jeżeli kwota nie jest dostępna to pobiera w PLN z dobrym kursem
    Jest też kantor Pekao z indywidualnymi kursami, ale jednak gorszymi niż inne
    internetowe, nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymieniać na zewnątrz np walutomat

    Z kolei mam pytanie o doświadczenia z Curve. Mam podpiętą kredytówkę Citi, waluta
    wskazana PLN. Curve twierdzi że przeliczy dowoloną walutę na PLN po dobrym kursie i
    obciąży kartę w PLN. Jak potraktuje to Citi? Czy czasem nie ma prowizji za transakcję
    zagraniczną w PLN? Citi chyba dolicza swoją prowizję do transakcji z DCC, czy się
    mylę? Jakieś doświadczenia z Curve/Citi i Curve/innymi bankami?