  • 1. Data: 2004-06-05 15:16:14
    Temat: jak to jest z tymi obligacjami SP
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

    Witam,
    Rozwazmy taka sytuacje: nabywamy np. przez internet 2 letnie obligacje
    skarbu panstwa - oprocentowane obecnie chyba 6.7% w skali roku.
    Po roku decydujemy sie na przedterminowy wykup, wiec potracaja nam 0.5 zl
    za kazda obligacje (warta 100zl)
    Czyli dobrze rozumujac mamy w ten sposob roczna 'lokate' o oprocentowaniu
    rzedu 6.2 % (no i jeszcze podatek belki)
    Czy wystapily jakies bledy w toku myslowym ? :)
    Zakladajac ze przez najblizszy rok RP nie zbankrutuje jest to lepsze
    rozwiazanie niz trzymanie pieniazkow na lokacie.

    Pzdrw,

    GP

  • 2. Data: 2004-06-05 15:23:42
    Temat: Re: jak to jest z tymi obligacjami SP
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
    > Czyli dobrze rozumujac mamy w ten sposob roczna 'lokate' o
    > oprocentowaniu rzedu 6.2 % (no i jeszcze podatek belki)
    > Czy wystapily jakies bledy w toku myslowym ? :)

    Nie, w zeszłym roku kupiłem na próbę jedną obligację i odsprzedałem po dwóch
    miesiącach.
    Działa tak jak piszesz.
    Obligacje pojawią się w serwisie internetowym następnego dnia po przelewie.
    Przy wcześniejszej odsprzedaży - po ośmiu dniach masz do dyspozycji
    pieniądze.
    Odsprzedaż nie jest możliwa przez pierwszy i ostatni miesiąc.

    > Zakladajac ze przez najblizszy rok RP nie zbankrutuje jest to lepsze
    > rozwiazanie niz trzymanie pieniazkow na lokacie.

    Też tak uważam.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-06-05 16:05:37
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Zakladajac ze przez najblizszy rok RP nie zbankrutuje jest to lepsze
    > rozwiazanie niz trzymanie pieniazkow na lokacie.

    To zależy na jakiej lokacie. Np. niektóre SKOKi oferują wyższe
    oprocentowanie niż 6,2% w skali roku (np. jeden z wrocławskich 7%), co przy
    większych kwotach może być istotną różnicą.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-06-05 16:09:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > To zależy na jakiej lokacie. Np. niektóre SKOKi oferują wyższe
    > oprocentowanie niż 6,2% w skali roku (np. jeden z wrocławskich 7%),
    > co przy większych kwotach może być istotną różnicą.

    No niby tak, ale musisz jakies wpisowe najpierw wniesc, co obniza rentownosc
    takiej inwestycji.
    Tutaj sobie wszystko robisz przez Internet...

    http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-06-05 18:14:37
    Temat: Odp: jak to jest z tymi obligacjami SP
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik ATZ Rzeszow <a...@n...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c9so28$kep$...@i...gazeta.pl...
    > Rozwazmy taka sytuacje: nabywamy np. przez internet 2 letnie obligacje
    Jaki jest adres by zakupić przez internet?

  • 6. Data: 2004-06-05 18:43:31
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    www.obligacjeskarbowe.pl

    http://www.PRnews.pl

  • 7. Data: 2004-06-05 18:45:50
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    k...@i...pl wrote:
    > Jaki jest adres by zakupić przez internet?

    Nie uwierzysz ;-)
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/

  • 8. Data: 2004-06-05 19:39:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    napisał w wiadomości news:c9src9$h77$1@news.onet.pl...

    > No niby tak, ale musisz jakies wpisowe najpierw wniesc, co obniza
    rentownosc
    > takiej inwestycji.
    > Tutaj sobie wszystko robisz przez Internet...

    Ale i tak powinno dać więcej :) Z internetem masz naturalnie rację,
    aczkolwiek dysponując istotną kwotą pieniędzy może być warto przejść się do
    SKOKu, bo można jeszcze lepsze oprocentowanie wynegocjować.

  • 9. Data: 2004-06-05 20:01:24
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zakladajac ze przez najblizszy rok RP nie zbankrutuje jest to lepsze
    > rozwiazanie niz trzymanie pieniazkow na lokacie.

    Niestety tak.
    Przedterminowy wykup obciążony był 'karą' 0.5 PLN tylko do DOS0406.
    Dla DOS0506, DOS0606 'kara' wynosi już 1 PLN.

    Średnioterminowo, nawet na rok lepiej wyglądają chyba TZ....

    TomekD

  • 10. Data: 2004-06-05 21:09:37
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    TomekD wrote:

    > Niestety tak.
    > Przedterminowy wykup obciążony był 'karą' 0.5 PLN tylko do DOS0406.
    > Dla DOS0506, DOS0606 'kara' wynosi już 1 PLN.

    Dziękuję za zwrócenie uwagi - ostatni raz kupowałem w kwietniu.

    Bogdan B.