  • 11. Data: 2004-06-06 11:08:01
    Temat: Re: jak to jest z tymi obligacjami SP
    Od: "emandk" <e...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > Rozwazmy taka sytuacje: nabywamy np. przez internet 2 letnie obligacje
    > skarbu panstwa - oprocentowane obecnie chyba 6.7% w skali roku.
    > Po roku decydujemy sie na przedterminowy wykup, wiec potracaja nam 0.5 zl
    > za kazda obligacje (warta 100zl)
    > Czyli dobrze rozumujac mamy w ten sposob roczna 'lokate' o oprocentowaniu
    > rzedu 6.2 % (no i jeszcze podatek belki)
    > Czy wystapily jakies bledy w toku myslowym ? :)

    Witam,
    moim zd. powinno być tak:

    1) 100zł * 6,7% = 6,7 zł
    2) 6,7 - 20%(pod) = 5,36 zł
    3) 5,36 zł - 1 zł (kara za wcz. wykup) = 4,36

    tak więc oprocentowanie wychodzi 4,36% jeśli nie będzie prowiczji za
    operacje.

    pozdr. emandk

  • 12. Data: 2004-06-06 11:55:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "emandk" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > 3) 5,36 zł - 1 zł (kara za wcz. wykup) = 4,36
    >
    > tak więc oprocentowanie wychodzi 4,36% jeśli nie będzie prowiczji za

    A mi sie wydaje, ze jak bedzie 6,7% to juz nie bedzie -1PLN ;)

    Maciej

  • 13. Data: 2004-06-06 14:43:00
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    emandk wrote:

    > Witam,
    > moim zd. powinno być tak:
    >
    > 1) 100zł * 6,7% = 6,7 zł
    > 2) 6,7 - 20%(pod) = 5,36 zł
    > 3) 5,36 zł - 1 zł (kara za wcz. wykup) = 4,36

    W takim razie dobrze że nie jesteś Ministrem Finansów, do na razie jest
    inaczej. W liście emisyjnym:
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_d
    o10 jest zapisany sposób
    obliczania.

    Bogdan B.

  • 14. Data: 2004-06-06 20:57:49
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "emandk" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | 3) 5,36 zł - 1 zł (kara za wcz. wykup) = 4,36
    |
    | tak więc oprocentowanie wychodzi 4,36% jeśli nie będzie prowiczji za

    Stawka podatku chyba 19% ale to szczegół. Albo mnie już zaćmiło?

    Jaca