  • 11. Data: 2005-06-06 16:11:01
    Temat: Re: inteligo nie uznaje reklamacji transakcji zdalnej
    Od: ken <k...@k...pl>

    Moim zdaniem jesteś bezpieczny dlatego że na początku używania konta nie
    dostajesz zezwolenia na debet chyba że złożysz o to wniosek. Skoro nie
    masz dozwolonego debetu, bank nie zatwierdzi transakcji powodującej spadek
    konta poniżej zera.

  • 12. Data: 2005-06-06 16:11:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ken wrote:
> [...]
    > dostajesz zezwolenia na debet chyba że złożysz o to wniosek. Skoro nie
    > masz dozwolonego debetu, bank nie zatwierdzi transakcji powodującej

    Nie prawda

  • 13. Data: 2005-06-06 16:55:39
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    melipone napisał(a):

    > niedługo jestem użytkownikiem inteligo, ale powiedzmy że zrobiłem sobie
    > subkonto do konta głównego i tam trzymam 'główną' kasę, a na koncie z
    > podpiętą kartą mam niewielką ilość, to czy jestem bezpieczny do tej
    > kwoty na koncie głównym? (kartę kodów mam w bezpiecznym miejscu ;), z

    Jesteś znacznie BEZPIECZNIEJSZY, co nie znaczy 100% bezpieczny.

    Bank będzie odrzucał autoryzacje na kwoty większe niż saldo na rachunku
    głównym, ale jeżeli dostanie OBCIĄZENIE (nie mylić z autoryzacją) to
    ZAWSZE musi je zaksięgować, a ono może mieć niewiele wspólnego z
    wysokością dokonanej autoryzacji (czyt może być dużo większe). Jednak w
    takim wypadku nawet jeżeli nie posiadałbyś w inteligo ŻADNYCH środków -
    powstanie niedozwolony debet, który i tak obciąża Ciebie.

    Oczywiście zawsze pozostaje reklamacja fraudów.

    Jednak w standardowych przypadkach kradzieży numeru karty - "główne"
    środki są bezpieczne.

  • 14. Data: 2005-06-06 16:56:42
    Od: "zl" <l...@p...onet.pl>

    przeczytaj to

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_05060
    2/pieniadze_a_17.html

  • 15. Data: 2005-06-06 17:55:50
    Od: ken <k...@k...pl>

    tam pisali o nieweryfikowaniu przez centrum autoryzacyjne kodu CVC2 a nie
    o akceptacji płatności która nie ma pokrycia na koncie

  • 16. Data: 2005-06-06 18:01:32
    Od: ken <k...@k...pl>

    > Jednak w standardowych przypadkach kradzieży numeru karty - "główne"
    > środki są bezpieczne.
    chyba że miedzy przelewem z pomocniczego na główny rachynek a zakupem na
    kartę minie z godzinka zanim dojedzie do sklepu i w tym czasie dokonają mu
    nielegalnego obciążenia.

    a jak może nastąpić obciążenie jeśli wcześniej odpowiadająca mu
    autoryzacja się nie udała bo było za mało środków ? i dlaczego obciążenie
    ma być większe niż autoryzacja ?

  • 17. Data: 2005-06-06 18:26:10
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ken napisał(a):

    > chyba że miedzy przelewem z pomocniczego na główny rachynek a zakupem na
    > kartę minie z godzinka zanim dojedzie do sklepu i w tym czasie dokonają
    > mu nielegalnego obciążenia.

    Zgadza się. Zawsze może przelewać przed dokonaniem zakupu, przez WAP
    albo 0800 z komórki Idei. :-)

    > a jak może nastąpić obciążenie jeśli wcześniej odpowiadająca mu
    > autoryzacja się nie udała bo było za mało środków ? i dlaczego
    > obciążenie ma być większe niż autoryzacja ?

    Jeżeli autoryzacja została odrzucona to i obciążenia nie będzie. Ale
    obciążenie może dotrzeć np. wielokrotnie większe niż autoryzacja (i
    zarazem blokada), może dotrzeć po wygaśnięciu blokady, możemy trafić na
    sklepikarza - złodzieja. Różne cuda świat widział i od tego właśnie jest
    reklamacja.

    Generalnie trzeba przyznać, że subkonto do karty jest rozsądnym wyjściem
    i sam tak kiedyś dysponowałem kontem inteligo, dopóki oprocentowanie nie
    kazało mi wynieść się z oszczędnościami poza inteligo.

  • 18. Data: 2005-06-06 18:34:08
    Od: ken <k...@k...pl>

    Najlepiej by było gdyby inteligo wprowadziło ten nowy system 3D secure -
    potwierdzanie każdej transakcji hasłem nie umieszczanym na karcie

  • 19. Data: 2005-06-06 18:43:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ken wrote:
    > tam pisali o nieweryfikowaniu przez centrum autoryzacyjne kodu CVC2 a
    > nie o akceptacji płatności która nie ma pokrycia na koncie

    płatność kartą jest zawsze akceptowana
    autoryzacja może być admowna, a to dwie różne historie

  • 20. Data: 2005-06-06 18:44:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ken wrote:

    > a jak może nastąpić obciążenie jeśli wcześniej odpowiadająca mu
    > autoryzacja się nie udała bo było za mało środków ? i dlaczego
    > obciążenie ma być większe niż autoryzacja ?

    nie ma czegoś takiego jak odpowiadająca mu autoryzacja.
    zaczynasz dyskusję, która właśnie się przedwczoraj skończyła.
    poszukaj na grupie to się dowiesz.