  • 51. Data: 2002-01-11 08:51:30
    Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 10 Jan 2002 12:03:08 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Przeciez mowie o autoryzowaniu transakcji w internecie. W czym wypukla
    >lepsza niz plaskata? Pomijajac te durne punkty ktore musza wklepywac
    >numer do posa.
    >
    >Jesli tylko taki sklep uzywa onlineowego sposobu autoryzowania to nie
    >ma to zadnego znaczenia.

    Oj chyba nie tylko wklepywanie danych do POSa moze byc przczyna braku
    autoryzacji na wirtualnej.
    Na vMC z InvestB mialem odmowe w ok. minute IB uparcie twierdzil, ze
    Polcard twierdzi, ze dane byly wprowadzone do POSa dlatego jest
    odmowa.
    Jakos watpie zeby ktos tam sedzial przed kompem nonstop wklepywal na
    biezaco numer z ekanu do termianala.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 52. Data: 2002-01-11 09:12:53
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 09:51:30AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

> [...]
    > odmowa.
    > Jakos watpie zeby ktos tam sedzial przed kompem nonstop wklepywal na

    Wojtek, ktoz to wie?

    Jest jeszcze jedna mozliwosc - w koncu oprogramowanie takich kas sie
    pisze na zamowienie, a co jesli ktos tak je napisal ze zapytania
    internetowe ida jakby poprzez wklepanie numerow?

    A jaki to sklep?

    --

    --w

  • 53. Data: 2002-01-11 17:26:42
    Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
    Od: "Rafal" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Aalvar" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Sproboj zaplacic nia w Australii.

    Witam Wszystkich Grupowiczow!
    To moj pierwszy post na ta grupe i mam nadzieje, ze zostane milo
    przyjety :) Ale do rzeczy:
    Otoz ostatnio probowalem placic VE Inteligo w Australii i mocno sie
    rozczarowalem - karta poprostu nie byla rozpoznawana przez tamtejsze POS'y.
    Mialem takze druga karte VE Kredyt Banku i sytuacja byla taka sama - brak
    autoryzacji. Zadzwonilem wiec do Inteligo (na ich koszt) i dowiedzialem sie,
    ze (tu uwaga - bardzo interesujace) "bank nie zamierza placic za ta rozmowe
    i abym zadzwonil na moj koszt to postaraja sie mi pomoc" Na moja usilna
    prosbe (bylem w obcym kraju, z mala iloscia gotowki, brakiem dostepu do
    konta i jeszcze mialem placic 4 zl/min za sluchanie melodyjki, bo panienka z
    kasy mysli co zrobic?!?) wiec konsultantka wysluchala opisu calej sytuacji i
    poszla do szefa zapytac co robic. I tutaj najciekawsze- powiedziano mi, iz
    "to nie jest problem banku, jest to problem karty, wiec jak wroce do Polski
    abym sie z nimi skontaktowal to moze to naprawia" I koniec dyskusji. Dla
    kontrastu przedstawie identyczna sytuacje z Kredyt Bankiem:
    Dzwonie na koszt Centrum Visa Kredyt Banku i spokojnie wyjasniam
    wszystkie problemy. Konsultantka zadziwiajaco przyjaznie wyjasnila, iz
    tamtejsze banki nie rozpoznaja naszych kart typu Electron i konieczna jest
    tymczasowa zmiana rachunku na "rachunek kredytowy", ktora to zmiane odrazu
    uczynila. Oczywiscie zostalem przeproszony za wszelkie problemy i
    zapewniony, ze w razie dalszych problemow moge dzwonic 24h na dobe na koszt
    KB i wtedy wymysla inne rozwiazanie. Na szczescie nie musialem juz wiecej
    dzwonic , gdyz po tym telefonie karta VE KB od razu zaczela byc akceptowana
    we wszystkich punktach.
    Nigdy nie mialem nic przeciwko Inteligo, ale po takim niemilym
    obsluzeniu klienta ( a wlasciwie splawieniu klienta) , ktory jest naprawde w
    potrzebie z lekka stracilem zaufanie do tego typu instytucji.
    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 54. Data: 2002-01-11 18:30:26
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Rafal <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Mialem takze druga karte VE Kredyt Banku i sytuacja byla taka sama - brak
    (...)

    duze brawa dla KredytBanku!

    choc jednostkowe przypadki moga dawac bardzo zludny obraz swiata
    - mozliwe, ze akurat trafiles na _wyjatkowo_ kompetentna osobe w KB
    i wyjatkowo niekompetentna w Inteligo...
    oby ta z KB byla przecietna na tle calosci, a ta z Inteligo wyjatkowo odstajaca
    od ogulu ;)

    pozdrawiam

    romek

  • 55. Data: 2002-01-11 19:59:30
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > i abym zadzwonil na moj koszt to postaraja sie mi pomoc"
    > Na moja usilna prosbe (bylem w obcym kraju

    A w jaki sposób zadzwoniłeś z Australii na infolinię Inteligo na ich
    koszt ?

> [...]
    > tymczasowa zmiana rachunku na "rachunek kredytowy", ktora to zmiane odrazu
    > uczynila. Oczywiscie zostalem przeproszony za wszelkie problemy i

    Nie tyle tamtejsze terminale nie rozpoznają karty, co po prostu Kredyt
    Bank nie potrafi obsłużyć zapytania autoryzacyjnego zawierającego inny
    rodzaj rachunku. Większość banków raczej radzi sobie z tym problemem
    dobrze i nie ma tego typu sytuacji za granicą. Warto nadmienić, że ten
    problem nie dotyczy jakoś specjalnie kart Visa Electron, po prostu
    dotyczy dowolnej karty wydanej i obsługiwanej przez dany bank (może to
    być równie dobrze karta Visa Classic lub inna).

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 56. Data: 2002-01-11 19:59:43
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 11 Jan 2002 18:26:42 +0100, "Rafal" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >tymczasowa zmiana rachunku na "rachunek kredytowy", ktora to zmiane odrazu

    Jak to jest z tym typem rachunku ? Mozna sobie tak wybierac ?

  • 57. Data: 2002-01-11 21:57:39
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <W...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a1nb02

    > duze brawa dla KredytBanku!

    i jak najbardziej zwykly minus dla inteligo - normalka - niech klient sam
    sie obsluzy

  • 58. Data: 2002-01-11 23:53:22
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Jan 2002 10:12:53 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

> [...]
    >pisze na zamowienie, a co jesli ktos tak je napisal ze zapytania
    >internetowe ida jakby poprzez wklepanie numerow?

    Nie pamietam ale to byl jakis amerykanski system bezpiecznej
    autoryzacji w stylu tego co oferuje Polcard czy eCard.
    Na pewno vMC nie dziala w cdzone.co.uk ale tam akuat niewykluczone, ze
    rzeczywisice maja POSa. Chodziaz VE Inteligo przeszlo.

    Ale generalnie nie chce mi sie juz drazyc tematu kart wirtualnyc. Jak
    nie dziala to place inna wypukla, mam dosyc do wyboru :-).

  • 59. Data: 2002-01-12 14:04:02
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl>
    (news:20020111100039.V29251@diuna.pingwin.waw.pl):
    > Jest jeszcze jedna mozliwosc - w koncu oprogramowanie takich kas sie
    > pisze na zamowienie, a co jesli ktos tak je napisal ze zapytania
    > internetowe ida jakby poprzez wklepanie numerow?

    Z tego co slyszalem wlasnie takie rozwiazanie jest dosyc powszechne w USA.

  • 60. Data: 2002-01-12 20:21:57
    Od: "Rafal" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A w jaki sposób zadzwoniłeś z Australii na infolinię Inteligo na ich
    > koszt ?

    Korzystajac z PolandDirect zadzwonilem do Teleserwiesu Inteligo
    (+48815356789) wczesniej proszac, aby po odebraniu rozmowy przez automat,
    nacisnieto dwa razy # co powoduje polaczenie z konsultantem ( na skutek
    dwukrotnego blednego wprowadzenia numeru).

    Pozdrawiam,
    Rafal