  • 1. Data: 2010-06-01 11:32:15
    Temat: ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
    Od: mleox <m...@g...com>

    Witam

    Wczoraj udało mi się zarezerwować pokój w hotelu Ibis przy pomocy
    karty Visa Electron Multibanku. Przy rezerwacji stoi wyraźnie, że
    wpisać kod karty kredytowej (Rezerwacja gwarantowana kartą kredytową).
    Zastanawiam się teraz jak to jest widoczne z punktu widzenia hotelu -
    nie zablokowali mi żadnych środków, zresztą i tak nie mogą tego zrobić
    ( limit 0 zł na transakcje internetowe). Czy hotel w ogóle to
    weryfikuje ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-01 12:04:49
    Temat: Re: ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.06.2010 13:32), mleox wrote:
> [...]
    > nie zablokowali mi żadnych środków, zresztą i tak nie mogą tego zrobić
    > ( limit 0 zł na transakcje internetowe). Czy hotel w ogóle to

    W moim przypadku (2 lata temu) nie widziałem nic w blokadach, więc chyba
    nie.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-06-01 13:27:19
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    mleox <m...@g...com> napisał(a):
    > Zastanawiam si=EA teraz jak to jest widoczne z punktu widzenia hotelu -
    > nie zablokowali mi =BFadnych =B6rodk=F3w, zreszt=B1 i tak nie mog=B1 tego
    z=
    > robi=E6
    > ( limit 0 z=B3 na transakcje internetowe). Czy hotel w og=F3le to
    > weryfikuje ?

    Na kilka dni przed przyjazdem moga chciec dokonac pre-autoryzacji. Jesli
    beda mieli odmowe to napisza maila ze chca inny nr karty albo skasuja
    rezerwacje.

    Ale moze byc i tak ze nie beda tego weryfikowac i jak sie w hotelu nie
    zjawisz to jak beda chcieli Cie obciazyc to guzik dostana :)

    Sinus

  • 4. Data: 2010-06-01 13:46:37
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Jun 1, 2:04 pm, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > W moim przypadku (2 lata temu) nie widziałem nic w blokadach, więc chyba
    > nie.

    Blokuja - ale chyba w momencie zameldowania - pamietam ze pare lat
    temu rezerwowalem ojcu pokoj i kupowalem cos w stanach - to byl
    pierwszy przypadek, kiedy Mbank do mnie dzwonil z prosba o autoryzacje
    transakcji. Ale rezerwowalem tez jakis Etap hotel rok temu (sama
    siec ) - i tam nie blokowali juz nic.

    mucher

  • 5. Data: 2010-06-01 22:31:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 1 Jun 2010 04:32:15 -0700 (PDT), mleox napisał(a):
> [...]
    > nie zablokowali mi żadnych środków, zresztą i tak nie mogą tego zrobić
    > ( limit 0 zł na transakcje internetowe). Czy hotel w ogóle to

    Z reguły hotele kasują z karty kwotę za jeden nocleg jeśli nie pojawisz się
    w dniu zameldowania, po czym kasują rezerwację. Jeśli im się to nie uda, to
    być może będą próbowali Cię obciążyć - ale bardziej prawdopodobne że oleją
    sprawę.

    Natomiast co do limitu - nie jestem do końca przekonany, czy "limit 0 zł na
    transakcje internetowe" uchroni przed obciążeniem karty. IIRC limity dotyczą
    autoryzacji, a nie samej transakcji. Ta zaś może być przeprowadzona bez
    autoryzacji - i wtedy po prostu kwota zejdzie z rachunku karty. Dobrym
    przykładem była ostatnia afera z wielokrotnie pobranymi środkami z
    bankomatów - limity nie uchroniły nikogo przed skasowaniem z konta dowolnej
    kwoty.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2010-06-01 22:34:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 1 Jun 2010 22:31:05 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
    > Z reguły hotele kasują z karty kwotę za jeden nocleg jeśli nie pojawisz się
    > w dniu zameldowania, po czym kasują rezerwację. Jeśli im się to nie uda, to

    A, jeszcze jedno: akurat przy hotelu to żaden problem, ale znajomy jakiś
    czas temu przy użyciu mBankowej VE zapłacił za wypożyczenie auta. Gdy stawił
    się na miejscu, został na lodzie - bo w wypożyczalni stwierdzili, że wydadzą
    samochód wyłącznie na podstawie karty kredytowej... Tak więc czasami lepiej
    nie kombinować licząc na to że skoro autoryzacja przeszła to wszystko będzie ok :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2010-06-02 06:44:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

> [...]
    > autoryzacji, a nie samej transakcji. Ta zaś może być przeprowadzona bez
    > autoryzacji - i wtedy po prostu kwota zejdzie z rachunku karty.

    W praktyce zawsze bedzie autoryzacja. Z tym, ze z punktu widzenia
    terminala to moze byc transakcja z rzekoma obecnoscia karty i z
    wpisaniem numeru z klawiatury, jesli bank to autoryzuje, to limit
    internetowy nic tu nie zmieni.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2010-06-02 06:47:28
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 2 Cze, 00:31, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Natomiast co do limitu - nie jestem do końca przekonany, czy "limit 0 zł na
    > transakcje internetowe" uchroni przed obciążeniem karty. IIRC limity dotyczą
    > autoryzacji, a nie samej transakcji.

    Przeciez to nie bedzie nawet transakcja internetowa.

    MK

  • 9. Data: 2010-06-02 13:34:17
    Od: mleox <m...@g...com>

    On 2 Cze, 08:44, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > terminala to moze byc transakcja z rzekoma obecnoscia karty i z
    > wpisaniem numeru z klawiatury, jesli bank to autoryzuje, to limit

    W tamtym roku w przypadku Ryanara próba zapłacenia z limitem "0 zł" za
    bilety nie powiodła się. Ale to faktycznie może inna sytuacja...

  • 10. Data: 2010-06-02 20:14:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

> [...]
    > się na miejscu, został na lodzie - bo w wypożyczalni stwierdzili, że wydadzą
    > samochód wyłącznie na podstawie karty kredytowej...

    No to do tego trzeba mieć wypukłą debetówkę - różne Avisy, Hertze i inne
    takie uważają "kredytowość" za tożsamą "wypukłości" (zupełnie jak ten
    właściciel sieci restauracji z Warszawy...).

    Choć swego czasu udało mi się wypożyczyć w USA samochód na płaską
    debetówkę Kredyt Banku - powiedziałem, że to kredytowa ("No patrz kobito
    - nawet jest Kredyt Bank napisane na karcie!"). Oczywiście obciążenie
    przyszło poprawnie i ściągnęli kasę bez problemu.

    --
    MiCHA