  • 1. Data: 2010-06-01 09:06:31
    Temat: Alior - zmiana typu KK - jakość obsługi
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Nie tak dawno temu zorientowałem się, że nie wyrobię limitu, który bank
    ustalił do zwolnienia z opłaty rocznej (30k PLN) - wcześniej bank
    zmienił próg z 20k do 30k PLN.

    Postanowiłem więc kartę zamknąć i wyrobić nową (tym razem Silver z
    mniejszymi progami). Złożyłem w placówce stosowne wypowiedzenie i
    jednocześnie wniosek o nową KK (tak też mi polecono zrobić, bo podobno
    inaczej "nie da się").

    Całe zadłużenie zostało spłacone i tu kuriozum nr #1 : nastąpił zwrot
    cashback i powstała nadpłata, której bank nie potrafi z karty przelać na
    normalny rachunek.

    Dodatkowo kuriozum nr #2 : poinformowano mnie, że jednak bank zamieni
    moją starą kartę na nową tylko, że na chwilę obecną "nie wiemy jak".
    Sugestia, że tym razem chcę trochę mniejszy limit pozostała niezauważona.

    Cała sytuacja trwa już ponad 2 tygodnie (od 14 czerwca), infolinia jest
    bezradna "proszę dowiadywać się w oddziale, bo my tego nie procedujemy",
    a oddział mówi "proszę czekać, czekamy ina instrukcje jak to zrobić".

    Tutaj chciałbym właśnie podważyć mit oddziału i bezpośredniego
    załatwiania spraw. Jedyne co można w takim przypadku zrobić bezpośrednio
    to wyżyć się na niewinnym pracowniku obsługi klienta, czego jednak nie
    mam zamiaru robić.

    Z drugiej strony ostatnie kilkanaście spraw w mBanku załatwiłem w
    zasadzie jedynie przez ich system www. O wszystkim można było przeczytać
    w historii postępu więc dokładnie wiedziałem co się dzieje i na jakim
    etapie jest dana sprawa. Jedyny problem miałem z formatem wyciągów, bo
    udało się dopiero po 3 reklamacji. Tym niemniej wszystkie procesy
    przebiegały sprawniej i wygodniej.
    Po podpisaniu umowy ramowej, bank jakoś sam wyliczył sobie moją zdolność
    (zdziwiło mnie, że jest ona taka wysoka, bo przecież nie wpływa tam moje
    wynagrodzenie, a jedynie jakieś tam środki na przelewy, sporadycznie
    wpłaty za aukcje Allegro, plus kiedyś coś na rachunki oszczędnościowe -
    to ostatnie już nieaktualne).
    Swobodna zmiana limitu na KK odbywa się w zasadzie sama (czeka się 1-2
    dni), auto ubezpieczyłem sam itp.
    Całą resztę spraw załatwiałem korespondencyjnie i poza jedną wpadką
    chyba 5 lat temu, nic dziwnego mi się w mBanku nie stało.
    A oddziałów nie mają. Szkoda, że ich oferta trochę podupadła choć
    niektóre produkty mają nadał całkiem fajne.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2010-06-01 09:30:46
    Temat: Re: Alior - zmiana typu KK - jakość obsługi
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 01 Jun 2010 11:06:31 +0200, Mithos napisał(a):

    > Nie tak dawno temu zorientowałem się, że nie wyrobię limitu, który bank
    > ustalił do zwolnienia z opłaty rocznej (30k PLN) - wcześniej bank
    > zmienił próg z 20k do 30k PLN. (...)

    W Aliorze z kk tak jest. Jak zmieniałem dzień rozliczenia dla kk, to też
    mi po prostu zamknęli kartę i wydali nową, więc nie ma się co dziwić.
    Lepiej wydaj ten cashback ze starej kk po prostu jakoś i złóż wniosek o
    nową kk, będzie szybciej.

    Hłe hłe minęło parę m-c w nowym banku i Mithos już zaczyna narzekać co
    niewątpliwie wiąże się ze zmianami ;) To gdzie tym razem emigrujesz?

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2010-06-01 09:51:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    [...]
    Za to w multi ostatnio w pozycji wnioski pojawiło się: "ZŁÓŻ WNIOSEK O
    ZMIANĘ TYPU KARTY KREDYTOWEJ W RAMACH POSIADANEGO LIMITU" :P

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 4. Data: 2010-06-01 10:09:08
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

> [...]
    > mniejszymi progami). Złożyłem w placówce stosowne wypowiedzenie i
    > jednocześnie wniosek o nową KK (tak też mi polecono zrobić, bo podobno

    Hmm. To czuje, ze czeka mnie cos podobnego. Wyrobilem sobie karte silver,
    ale jeszcze jej nie aktywowalem (dostalem ja przedwczoraj). Pozniej
    zauwazylem, ze jak wezme motokarte, to dostane bonus 100zl i to wlasnie te
    karte chcialbym miec. Zastanawiam sie czy jak zrezygnuje z tej karty to
    nalicza jakies koszty? W umowie jest cos o "zwrocie oplaty za wydanie", ale
    wedlug cennika ta oplata to 0zl.

  • 5. Data: 2010-06-01 15:05:19
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-01 11:30, xbartx pisze:
> [...]
    > mi po prostu zamknęli kartę i wydali nową, więc nie ma się co dziwić.
    > Lepiej wydaj ten cashback ze starej kk po prostu jakoś i złóż wniosek o

    Ale karta jest zamknięta więc nie mam jak wydać czegokolwiek.

    > Hłe hłe minęło parę m-c w nowym banku i Mithos już zaczyna narzekać co
    > niewątpliwie wiąże się ze zmianami ;) To gdzie tym razem emigrujesz?

    Nie parę miesięcy, a już chyba ponad rok :)

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2010-06-01 15:28:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 01 Jun 2010 17:05:19 +0200, Mithos napisał(a):

    > Ale karta jest zamknięta więc nie mam jak wydać czegokolwiek.

    A to dupa, musisz czekać na ich ruch. A w tym zwietrzałym i marnym
    Polbanku cashback jest dopisywany razem z generowaniem wyciągu hłe hłe.

    > Nie parę miesięcy, a już chyba ponad rok :)

    Uuu no to prawie jak wyrok!

    Xenocide

  • 7. Data: 2010-06-01 15:33:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-01 17:28, xbartx pisze:
    > A to dupa, musisz czekać na ich ruch. A w tym zwietrzałym i marnym
    > Polbanku cashback jest dopisywany razem z generowaniem wyciągu hłe hłe.

    To czekam już od 14 maja i nie wiem czy się doczekam. Wyjdzie tak, że
    karty się nie będzie dało zamknąć, a bank nie będzie umiał tego przelać
    na rachunek osobisty i tak to będzie wisiało bez ładu i składu.

    Ja wypowiedzenie złożyłem i mnie to nie interesuje, w razie złoże
    stosowną reklamację, a później będę działał gdzie indziej.

    > Uuu no to prawie jak wyrok!

    Tandem Alior + mBank sprawdza mi się całkiem nieźle. Chociaż mógłbym
    zamienić Aliora na coś innego, bo bezpłatność bankomatów to teraz żaden
    rarytas, a do niczego innego ich konta nie używam (pomijając KK, której
    aktualnie nie mam i jak tak dalej pójdzie to nie będę miał, bo stracę
    cierpliwość).

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2010-06-01 16:36:05
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-01 17:05, Mithos pisze:

    > Nie parę miesięcy, a już chyba ponad rok :)

    Tak zachwalali tego Aliora, że założyłam tam pod koniec maja konto
    (rezygnuję z ING). Przedtem czytałam, że nie ma żadnych opłat. A teraz
    widzę na stronie Aliora: 5 zł miesięcznie za kartę. Czy te 5 zł to
    faktycznie za kartę debetową do konta pobierają?

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-06-01 17:18:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-01 18:36, Animka pisze:
> [...]
    > widzę na stronie Aliora: 5 zł miesięcznie za kartę. Czy te 5 zł to
    > faktycznie za kartę debetową do konta pobierają?

    Jeśli nie spełnisz pewnych warunków to za kartę zapłacisz nie 5 PLN, a 9
    PLN :)

    Pocieszeniem jest lokata nocna, które odpowiada rzeczywistemu
    oprocentowaniu rachunku na poziomie 2,5%.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2010-06-01 18:38:10
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 1 Cze, 11:06, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Całe zadłużenie zostało spłacone i tu kuriozum nr #1 : nastąpił zwrot
    > cashback i powstała nadpłata, której bank nie potrafi z karty przelać na
    > normalny rachunek.

    Ja to przewidzialem i dlatego trzymam karte do czasu kiedy rozliczy
    sie cashback, wtedy splace reszte i karte zamykam. Wisza co prawda
    jeszcze moje 2 reklamacje ale po prostu na wypowiedzeniu podam numer
    rachunku i po sprawie :). Generalnie przecietny ten caly Alior jest
    malo bankow bylo z ktorymi wytrzymalem mniej niz rok. Najszybciej
    zamknalem karte w Rajfim, ale to bylo zwiazane z tym, ze musialem
    limity redukowac, a nie wina banku.

    MK