  • 11. Data: 2010-06-15 14:43:32
    Temat: Re: ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
    Od: mleox <m...@g...com>

    Witam

    Czysto informacyjnie - po przyjeździe na miejsce i zameldowaniu w
    hotelu założyli mi blokadę na tydzień na środki równe mniej więcej
    opłacie z góry za tydzień. Musiałem to potwierdzić pinem. Dostałem
    potwierdzenie jako pre-autoryzacja i gość zapewniał mnie ze to nie
    jest właściwa płatność. Przy wymeldowaniu gość wziął ode mnie kartę,
    zapytał czy to ta sama co poprzednio, i wystawił nowy rachunek na cala
    kwotę - po doliczeniu kilku rzeczy do właściwego pobytu. Nie
    autoryzowałem żadnym pinem - prosił jedynie o podpis pod
    potwierdzeniem. Następnego dnia zeszły z konta środki z tej płatności
    przy cały czas wiszącej blokadzie. Blokada zeszła dopiero zgodnie z
    terminem wygaśnięcia. Tak wiec przez prawie 3 dni miałem zablokowane
    środki przez hotel pomimo zapłaconego rachunku. Limity ustawione na
    karcie nie miały tu żadnego znaczenia. Malo tego brak środków na
    koncie również.

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2010-06-15 22:00:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mleox <m...@g...com> writes:

> [...]
    > kwotę - po doliczeniu kilku rzeczy do właściwego pobytu. Nie
    > autoryzowałem żadnym pinem - prosił jedynie o podpis pod

    No i slusznie.

> [...]
    > środki przez hotel pomimo zapłaconego rachunku. Limity ustawione na
    > karcie nie miały tu żadnego znaczenia. Malo tego brak środków na

    Jestes pewien ze limity i/lub srodki nie pozwalaly na zalozenie blokady?
    Bo domyslam sie ze rozliczenie nie wiazalo sie z zadna nowa autoryzacja,
    a tylko bank nie jest w stanie tego polaczyc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2010-06-16 07:52:47
    Od: mleox <m...@g...com>

    On 16 Cze, 00:00, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Jestes pewien ze limity i/lub srodki nie pozwalaly na zalozenie blokady?
    > Bo domyslam sie ze rozliczenie nie wiazalo sie z zadna nowa autoryzacja,
    > a tylko bank nie jest w stanie tego polaczyc.

    Nie wiem czy jasno się wyraziłem : blokada wisiała od kilku dni na
    rachunku i była założona przy wystarczających środkach. Natomiast nie
    wiedziałem ze przy płatności końcowej hotel nie daje znać (czy nie
    mógł, czy nie chciał) żeby zdjąć blokadę - przez te prawie 3 dni
    miałem po prostu zablokowane środki już po zapłaceniu rachunku. Czyli
    niejako przez 3 dni zapłaciłem podwójnie. Limity nie miały żadnego
    znaczenia przy regulowaniu płatności ( przy istniejącej blokadzie) ani
    ilość środków na koncie.

  • 14. Data: 2010-06-16 11:25:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mleox <m...@g...com> writes:

> [...]
    > niejako przez 3 dni zapłaciłem podwójnie. Limity nie miały żadnego
    > znaczenia przy regulowaniu płatności ( przy istniejącej blokadzie) ani

    To jest mniej-wiecej tak: hotel dokonuje autoryzacji, moze potrzebowac
    do tego np. PINu (jesli karta/terminal/itd sa tak ustawione), bank moze
    wtedy sprawdzic limity, salda itd.

    Przy rozliczeniu hotel nie potrzebuje juz nawet karty, nie przeprowadza
    kolejnej autoryzacji, korzysta z istniejacej. Obciaza po prostu karte.

    Z tym, ze bank moze miec z tym problem, np. moze nie zrozumiec, ze wraz
    z rozliczeniem powinien zlikwidowac/zmniejszyc blokade.
    Trzeba po prostu uzywac kart kredytowych z odpowiednio duzym limitem
    i wtedy nie ma takich problemow.
    --
    Krzysztof Halasa