  • 1. Data: 2022-02-13 21:31:58
    Temat: hipoteczny czelendż?!
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    taka szybka ankieta (przypadek jest autentyczny, klient nie zdecydował
    jeszcze):

    powiedzmy, że jesteście zainteresowani kredytem hipotecznym (na 30 lat),
    szansa (z różnych względów) tylko w jednym banku i macie do wyboru:

    1. kredyt ze stałym oprocentowaniem na 7 lat, 7.4525% a następnie
    zmienne (marża 2,35%) lub nowa wartość stałego albo

    2. kredyt z oprocentowaniem zmiennym, marża 2,35% + wibor

    wszystkie inne parametry są dokładnie takie same

    którą opcję (nie ma innych) wybieracie i ew. dlaczego?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-02-13 23:12:44
    Temat: Re: hipoteczny czelendż?!
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 13.02.2022 o 21:31, Robert_DF pisze:

    > którą opcję (nie ma innych) wybieracie i ew. dlaczego?

    a tutaj macie tekst na ten temat, z obliczeniami:

    https://tiny.pl/9pbqt

    jednak najpierw pomyślcie, a dopiero później zapraszam do lektury ;-)

  • 3. Data: 2022-02-14 11:46:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2022 21:31:58 +0100, Robert_DF wrote:
> [...]
    >
    > wszystkie inne parametry są dokładnie takie same
    >
    > którą opcję (nie ma innych) wybieracie i ew. dlaczego?

    Zmienne. Najwyzej bede apelowal do prezydenta, premiera i Prezesa,
    i/lub emigruje :-)

    Sam widzisz jaka to oferta - jak sie przez 7 lat nic nie wydarzy,
    to bank zarobi, i to duzo.
    Jak sie wydarzy cos pozniej - to i tak nie jestes zabezpieczony.

    Trzeba pomyslec, jak moze wygladac wibor przez najblizsze 7 lat -
    przekroczy 5%? O ile jak dlugo.
    Jak na moj gust, to bank ocenil, ze male szanse, i ustalil na maksa
    :-)

    Dalej wez pod uwage, ze rzad z Glapinskim beda raczej walczyc, aby 5%
    nie przekroczyl ... bo wszystkich zlotowkowiczow to dotknie.

    P.S. Podobnie po wzroscie wibor stare kredyty w CHF znow sie okazuja
    lepsze - tzn rata nizsza ...

    J.

  • 4. Data: 2022-02-14 12:18:37
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 11:46, J.F pisze:

> [...]
    > nie przekroczyl ... bo wszystkich zlotowkowiczow to dotknie.
    >
    > P.S. Podobnie po wzroscie wibor stare kredyty w CHF znow sie okazuja

    wiesz, ja to wszystko rozumiem, ale sam nie mogę sugerować ani namawiać
    do czegokolwiek, to klient już sam musi wybrać, jedynie pokazuję możliwości
    żeby nie wyszło jak kiedyś z frankami, bo byli tacy co mówili, nawet
    obiecywali, że chf mocno NA PEWNO nie wzrośnie

    ps
    to ile musiałby wynieść wibor aby chf się bardziej opłacało pisałem w
    jednym z wcześniejszych tekstów, jak to poszło u Samcika to mocno mi się
    oberwało w komentarzach, bo można mówić/pisać TYLKO, że kredyty w CHF
    były złe, jak masz inne zdanie (lub nawet wątpliwość) to popierasz
    oszustów, banksterów i generalnie jesteś debilem...

  • 5. Data: 2022-02-14 13:34:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 12:18:37 +0100, Robert_DF wrote:

> [...]
    > żeby nie wyszło jak kiedyś z frankami, bo byli tacy co mówili, nawet
    > obiecywali, że chf mocno NA PEWNO nie wzrośnie

    Nie wiem kto obiecywal, ze na pewno nie wzrosnie, pewnie jakis
    nieuczciwy sprzedawca na prowizji :-)

    Ale co - klient swojego rozumu nie ma, nie widzi, ze kursy raz nizsze,
    raz wyzsze? Ze skoro przez rok spadl o 15%, to moze tez wzrosnac?

    Wiec bardziej uwierze ze sprzedawca mowil "moze troche wzrosnac, ale
    nie wiecej niz 20% - co i tak sie bedzie oplacalo".

    Dodaj jeszcze kolejna lekcje, ze jak frank drozeje, to Libor spada ...
    jak widac, nawet do ujemnych :-)
    Ale nie dotyczy to spadku zlotowki :-(

> [...]
    > były złe, jak masz inne zdanie (lub nawet wątpliwość) to popierasz
    > oszustów, banksterów i generalnie jesteś debilem...

    Ludzie/Polacy/internet :-)

    Jak rok temu pisalem, ze grozi nam afera "złotowkowiczow", to tez
    odzew byl slaby.

    Ciekawe co teraz bedzie.
    - w zasadzie juz jest, KNF problem dostrzegla, banki musza oferowac
    kredyty o stalej stopie,
    - ale jak zlotowka naprawde pierd*, to ciekawe, kto bedzie winien -
    złe banki, czy zli klienci :-)

    Przy czym jak widac - banki maja specjalistow, i jakis wyobrazalny
    wzrost Wibor przerzucaja na klienta.
    Ale niewyobrazalny spadnie na banki ... to wystapia o dotacje :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-02-14 13:55:27
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 13:34, J.F pisze:

    > Nie wiem kto obiecywal, ze na pewno nie wzrosnie, pewnie jakis
    > nieuczciwy sprzedawca na prowizji :-)

    tak ludzie twierdzą w sądach, że wzięli w CHF bo im ktoś
    powiedział/obiecał, że kurs (mocno) nie wzrośnie

    > Ale co - klient swojego rozumu nie ma, nie widzi, ze kursy raz nizsze,
    > raz wyzsze? Ze skoro przez rok spadl o 15%, to moze tez wzrosnac?

    a jak ktoś kawę w macducku kupuje to nie widzi, że gorąca?
    musi być ostrzeżenie?

> [...]
    > nie wiecej niz 20% - co i tak sie bedzie oplacalo".
    >
    > Dodaj jeszcze kolejna lekcje, ze jak frank drozeje, to Libor spada ...

    ok, ale nie wracajmy do franków, tutaj mamy tylko PLN, zmienne lub
    okresowo stałe

    > Jak rok temu pisalem, ze grozi nam afera "złotowkowiczow", to tez
    > odzew byl slaby.

    jak ktoś brał kredyt przy wibor ~0,2 to teraz już nieszczęśliwy może być

    https://tiny.pl/9pkn6

> [...]
    > kredyty o stalej stopie,
    > - ale jak zlotowka naprawde pierd*, to ciekawe, kto bedzie winien -

    banki, knf, w 60% UE albo "oni"

  • 7. Data: 2022-02-14 15:59:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 13:55:27 +0100, Robert_DF wrote:

    > tak ludzie twierdzą w sądach, że wzięli w CHF bo im ktoś
    > powiedział/obiecał, że kurs (mocno) nie wzrośnie

    Ale na tasmie nie maja, ani w umowie.
    Tylko ze "mocno nie wzrosnie" to nie to samo co "na pewno nie
    wzrosnie".

    Przy czym, jak pisalem - jakby mnie ktos jeszcze w 2008r spytal o
    ryzyko, to bym powiedzial, ze owszem, moze mocno wzrosnac, wszak
    pamietam jeszcze jaruzelskiego, ale wtedy:
    -zarobki wzrosną,
    -wibor pojdzie w gore.

    I jak widac pomylilem sie o 10 lat :-)
    Zreszta dla tych, co brali kredyt przy kursie 2.0 to wzrosl kurs
    mocno, tym co brali przy 3.0, to znow nie tak mocno ... a co
    zaoszczedzili w miedzy czasie ... mozna bylo splacic czesciowo kredyt,
    albo frankow kupic ...

    > a jak ktoś kawę w macducku kupuje to nie widzi, że gorąca?
    > musi być ostrzeżenie?

    Szczegolnie, ze ona byla gorąca przez 30 lat.

    > jak ktoś brał kredyt przy wibor ~0,2 to teraz już nieszczęśliwy może być
    > https://tiny.pl/9pkn6

    zgadza sie, ale "na szczescie" marża "stabilizuje" ratę :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-02-14 17:21:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-13 o 21:31, Robert_DF pisze:
> [...]
    >
    > wszystkie inne parametry są dokładnie takie same
    >
    > którą opcję (nie ma innych) wybieracie i ew. dlaczego?

    Ja słaby jestem w takich analizach, ale poproszę o wyjaśnienie
    czy jakieś znaczenie dla tej decyzji ma kwota kredytu?

  • 9. Data: 2022-02-14 17:31:23
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 15:59, J.F pisze:

    > Ale na tasmie nie maja, ani w umowie.
    > Tylko ze "mocno nie wzrosnie" to nie to samo co "na pewno nie
    > wzrosnie".

    nie widziałem materiału dowodowego, ponoć niektórzy mają jakieś emaile,
    ale generalnie nawet tego tworu nie można nazywać kredytem, bo to
    pseudokredyt lub skomplikowany instrument finansowy...

> [...]
    > mocno, tym co brali przy 3.0, to znow nie tak mocno ... a co
    > zaoszczedzili w miedzy czasie ... mozna bylo splacic czesciowo kredyt,

    na forach dla frankowiczów to byłaby totalna herezja, oni wszyscy są
    oszukani, kredyt im wciśnięto

    > Szczegolnie, ze ona byla gorąca przez 30 lat.

    może ludzie stali się bardziej delikatni?

    > zgadza sie, ale "na szczescie" marża "stabilizuje" ratę :-)
    >
    > J.

    po marży poznajemy "drogość" kredytu, nie po oprocentowaniu

  • 10. Data: 2022-02-14 17:31:49
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 17:21, cef pisze:

    > Ja słaby jestem w takich analizach, ale poproszę o wyjaśnienie
    > czy jakieś znaczenie dla tej decyzji ma kwota kredytu?

    zupełnie nie