  • Data: 2010-10-23 07:28:06
    Temat: Re: getinonline - wrazenia ;)
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message
    news:oCpwo.2087$pG4.1716@newsfe11.ams2...

    > Rozumiem, ze w Polsce nie musisz miec nic by otowrzyc rachunek? Aha Dowod
    > Osobisty... no tak, kto w dzisiejszych czasach uzywa dowodu osobistego -
    > wszak mamy wolnosc a ludzie to nie bydlo... no chyba ze sa kraje gdzie sie
    > tak ludzi traktuje.
    > A tak serio, nie potrzebny byl rachunek za gaz czy prad, mogles miec list
    > od pracodawcy, tez by wystarczyl.
    > W Uk nie ma dowodow osobistych i jesli nie masz paszportu UK to jak maja
    > cie zidentyfikowac, ze ty to ty? A jakis adres musisz posiadac, wiec skoro
> [...]

    Niestety dowod i paszport oraz list od pracodawcy wystarczyl ale tylko do
    otwarcia platnego konta dla obcokrajowcow, na tradycyjne potrzebny byl
    rachunek za media. Zwykly rachunek dalo sie otworzyc, ale niestety po pewnym
    czasie ,w tej samej instytucji co rachunek platny, juz na podstawie decycji
    konkretnego czlowieka w oddziale, ktory przejrzal wplywy, itd. Inne
    rachunki, nawet w tym samym banku, nie mozna bylo otwierac na odleglosc bez
    wysylki kompletu dokumentow. W Polskim banku, jezeli masz juz jedno konto w
    oddziale, to inne rachunki np. oszczednosciowe, otwierane sa bez zadnego
    problemu i powtornej identyfikacji. Jak chca to w UK potrafia otworzyc konto
    na paszport, ale niestety slono platne np. HSBC za 8 funtow/mies
    (bezplatnosc nie dla wszystkich).
    Oferta HSBC idzie jeszcze dalej obecnie, bo nawet z Polski mozesz otworzyc
    konto w UK, ale tylko dla klientow z odpowiednim portfelem, ktorzy otworza
    tez konto w polskim oddziale banku. Procedury sa, ale mozna je zawsze
    omijac, jezeli ma sie interes.
    Juz dawno EU powinna sie zajac nie krzywizna banana, ale prawem, ktore nie
    dyskwalifikuje osob z innego panstwa EU, bo nie maja dokumentow
    potwierdzajacych adres w danym kraju.