  • 312. Data: 2018-12-22 13:59:56
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Po prostu badam czy rozumiesz znaczenie słów których używasz.

    A swoje rozumienie juz zbadałes?

    > Raz piszesz, ze zachowałeś, teraz że nie zachowałeś.

    Moze i gdzies sa.
    Ale nie jestem w stanie ich znaleźć.
    Finalnie nie wzaiłem tego kredytu wiec i te pliki powedrowały chuj wie
    gdzie :)

    > I rozumiem znowu obrażamy się na rzeczywistość, tak?

    Wyrazanie swoich pogladów tak odczytujesz?
    Ja nie mam sie na co obrazac, ja nawet nei wiem czy tak rzeczywiscie
    jest, ze jakby w sadzi klient udowodnił takie kłamstwa

    > Bo w drugą stronę to też działa - nie masz żadnego dowodu na piśmie,
    > a mimo to chcesz, żeby wszyscy wierzyli w Twoje zapewnienia że "tak
    > właśnie było!"

    Ok, to ustalmy prawdopodobienstwo.
    Sam piszesz, ze klienci CHCIELI franków i ze wrecz obrazali sie na pomysł
    kredytu w CHF.
    Czy zatem jestes w stanie uwierzyc ze rzeczywiście po wejsciu do banku od
    razu proponowali ten produkt zakładając ze kolejny klient powie im to
    samo co poprzedni etc?
    Bo widze tu jakas mega niekonsekwencje - z jednej strony twierdzenie ze
    to sami klienci chcieli chf, z drugiej twierdzenie ze *pomimo tego*
    sprzedawcy parli w strone PLN...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 311. Data: 2018-12-22 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie. Przeczytaj raz jeszcze co napisałem.
    > I tym razem zamiast tworzeniu zajebistych argumentów rodem
    > z ad absurdum o Kowalskim przychodzącym do banku w którym nie
    > ma kredytów, przeczytaj jeszcze raz co napisałem.

    Sprawa jest prosta - ty twierdzisz, ze to ludzie przyszli do banku ze
    chca hipo w chf.
    Ja twierdze ze to banki wyszły z tym pomysłem do ludzi.

    > Jak mowa o tym "co mówili" to mówili różne rzeczy.
    > Jak w każdym zawodzie mogli się trafiać i nieuczciwi, ale wniosek że
    > wszyscy mówili to co sugerujesz jest z gruntu nieprawdziwy,
    > albowiem, gdyż, ponieważ znam CO NAJMNIEJ JEDEN (tyle wystarczy by
    > obalić Twoją argumentację) przypadek który tak nie mówił. CBDU.

    Ja nie twierdze ze wszyscy! Bo skad miałbym to wiedziec.
    Ja twierdze ze wszyscy na jakich ja trafiałem...
    Ale zeby nie było - nie dziwi mnie to bo to sa ogólnie maszynki do
    powtarzania tego co sie nauczyli na kursach sprzedazy.
    Przykładowo w idea banku na kilkadziesiat osób obsługujących moj rachunek
    była JEDNA osoba która uczciwie mowiła co i jak. JEDNA!
    Niestety awansowała do działu kadr...

    > Nie. Myślę ze na dzień dobry ma serwowaną kawę.

    Ach, no tak, pogadalismy merytorycznie...1

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 313. Data: 2018-12-22 15:46:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wbrew pozorom większość ludzi jest uczciwa. Tyle, że to Państwo powinno
    > za nimi stanąć.

    Pelna zgoda.
    Tyle teoria...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 314. Data: 2018-12-22 15:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dawid Rutkowski d...@w...pl ...

    > Weź się dokształć w sprawie upadłości konsumenckiej i przestań
    > głupoty wygadywać.

    Chetnie sie dokształce.
    Dasz rade podac jakies konkretne argumenty lepsze niz "głupoty"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 315. Data: 2018-12-23 13:15:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >chca hipo w chf.
    >Ja twierdze ze to banki wyszły z tym pomysłem do ludzi.

    Zdecydowanie.

    Choc prawde mowiac ... wystarczyloby, zeby ktos napisal o
    oprocentowaniu kredytow w CHF i juz ludzie zaczeliby sie pytac, ale co
    z tego - polskie banki zaczelyby mnozyc trudnosci, zagraniczne by
    raczej odmowily z definicji.
    Bo niby juz wczesniej kredyty walutowe w polskich bankach byly, ale
    dla przedsiebiorcow, nie dla ludzi.

> [...]
    >rachunek
    >była JEDNA osoba która uczciwie mowiła co i jak. JEDNA!

    Ale co tak uczciwie mowila ? Nie bierz pan kredytu w CHF, bo jak kurs
    wzrosnie, to i rata wzrosnie ?

    Bo chyba nie mowila "zapomnij pan, za rok frank bedzie dwa razy
    drozszy".

    J.

  • 316. Data: 2018-12-23 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > oprocentowaniu kredytow w CHF i juz ludzie zaczeliby sie pytac, ale co
    > z tego - polskie banki zaczelyby mnozyc trudnosci, zagraniczne by

    Pytac to sie mogą.
    Twierdze ze w 90% przypadkach sprzedawca wcisnie kupujacemu to co chce bo
    ma sprzedaz opanowana od a do z. I wie czego sie spodziewac, jakie
    watpliwosci bedzie miał kupujacy, jak je rozwiac.
    Przeciez to sa schematy cwiczone całkiem sporo czasu.

    > Bo niby juz wczesniej kredyty walutowe w polskich bankach byly, ale
    > dla przedsiebiorcow, nie dla ludzi.

    Pewnie tylko w jakims procencie przedsiebiorców.
    Nie tak to sie rozlało na skale masowa.

    > Ale co tak uczciwie mowila ? Nie bierz pan kredytu w CHF, bo jak kurs
    > wzrosnie, to i rata wzrosnie ?

    Akurat załatwiałem z nia inne sprawy a dokładnie kwestie inwestowania.
    Mowie ogólnie, co mowiła, jak przedstawiała warunki, ze mowiła równiez o
    negatywach a nie tylko super optymistyczne pozytywy tak jakby negatywny
    scenariusz nigdy nie mogł się spełnic.
    Wiekszosc sprzedawców probuje ci sprzedac produkt z niepewnym zyskiem tak
    jakby ten zysk był w 100% pewny bo rotacja jest tak duza ze wiedza iz za
    rok bede gadał z kims zupełnie innym - zwykli oszusci niestety.

    > Bo chyba nie mowila "zapomnij pan, za rok frank bedzie dwa razy
    > drozszy".

    O frankach z nia nie rozmawiałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 317. Data: 2018-12-23 14:36:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >watpliwosci bedzie miał kupujacy, jak je rozwiac.
    >Przeciez to sa schematy cwiczone całkiem sporo czasu.

    A ja troche watpie.
    Mowisz, ze ludzie tacy glupi, ze moglbys im wcisnac kredyt w PLN, dwa
    razy drozszy ?
    I ze przekonalbys, mowiac, ze jest bezpieczniejszy ?

    A juz najbardziej bys przekonal, mowiac, ze nie dasz kredytu, bo nie
    maja zdolnosci.
    "I zaprawde powiadam Wam - nie idzcie do tych bankow, co wam kredyt
    dadza, bo one naciagnac was chca" :-)

    Albo mowiac "nie dam wam 300 tys kredytu, bo za malo zarabiacie.
    Mozecie dostac 150, wezcie mniejsze mieszkanie, zaplacicie tyle samo,
    ale bedzie bezpieczniej".

    A potem mogloby sie zdarzyc, ze wibor wzrosl, a nie frank stanial :-)

    Tak czy inaczej - to banki musialy to masowo oferowac.

    >Pewnie tylko w jakims procencie przedsiebiorców.

    W niewielkim. Ale jak ktos potrzebuje maszyne za milion $, to
    potrzebuje milion $, a nie 3 mln zl.

    Podobnie - nie wiem czy wczesniej by jakis polski bank polskiemu
    przedsiebiorcy kredyt w walucie dal, ale na budowe hali, co ma
    kosztowac 3mln PLN.

> [...]
    >równiez o
    >negatywach a nie tylko super optymistyczne pozytywy tak jakby

    Nawet negatywnie mowiac o ryzyku walutowym, mozna nie przewidziec
    wszystkiego, co sie w 2008 stalo.

> [...]
    >za
    >rok bede gadał z kims zupełnie innym - zwykli oszusci niestety.

    Naciagacze.
    Najwieksi oszusci to pracowali prze laty w Autosystem - ich gadka
    swoje, a system i umowa swoje.
    Do tego sam AS tak dzialal, bo trudno bylo znalezc u niego opis
    systemu czy wzor umowy.

    No ale wracam do kredytu w PLN - to o jakim wzroscie WIBORu ma
    sprzedawca wspomniec, zeby nie byc oszustem ?

    >O frankach z nia nie rozmawiałem.

    Jako uczciwa powinna wiec namowic do zainwestowania w franki, skoro
    one zaraz podrozeja :-)

    J.

  • 318. Data: 2018-12-23 15:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A ja troche watpie.
    > Mowisz, ze ludzie tacy glupi, ze moglbys im wcisnac kredyt w PLN, dwa
    > razy drozszy ?
    > I ze przekonalbys, mowiac, ze jest bezpieczniejszy ?

    Oczywiście. Tak samo jak sprzedawca jest w stanie przekonac ze kredyt w
    CHF jest mega bezpieczny bo przeciez DLATEGO WYBRANO SZWAJCARIE bo ma
    taka stabilna sytuacje!
    Mało tego, ide o zakład, ze po wzieciu kredytu w CHF jakbys przepytał
    ludzi o pewne zaleznosci to spora wiekszowsc nie byłaby w stanie
    odpowiedziec na dzo pytan zwiazanych z tym, co tutaj niektorzy
    przedstawiaja jako wiedza o rynkach finansowych oczywista dla wszystkich.

    Podoba mi sie idealistyczne podejscie prezentowane tutaj przez niektorych
    ale fakty sa zupełnie inne. Czytanie umowy hipo ze zrozumieniem? ROTFL
    Szacuje sie ze 70% ludzi ogolnie słabo rozumie to co czyta... Poczytajcie
    troche o analfabetyzmie funkcjonalnym...
    Zreszta prawie 70% nie czyta w ogole nic, a trzeba pamietac, ze
    Biblioteka narodowa po to aby ten wspolczynnik był na jakims minimalnie
    przyzwitym poziomie bardzo mocno okroiła kryteria - wystarczy ze
    przejrzysz ksiazke i juz zaliczasz sie do czytajacych.
    itd...

    > A juz najbardziej bys przekonal, mowiac, ze nie dasz kredytu, bo nie
    > maja zdolnosci.
    > "I zaprawde powiadam Wam - nie idzcie do tych bankow, co wam kredyt
    > dadza, bo one naciagnac was chca" :-)

    Po cóz miałby tak mowic, skoro wszedzie zdolnosc byłaby liczona tak samo?
    (w sensie bez sztuczek i kreatywnej ksiegowosci)

    > Albo mowiac "nie dam wam 300 tys kredytu, bo za malo zarabiacie.
    > Mozecie dostac 150, wezcie mniejsze mieszkanie, zaplacicie tyle samo,
    > ale bedzie bezpieczniej".

    I co by zrobił taki ktosiek jakby nie miał innego wyjscia?

    > A potem mogloby sie zdarzyc, ze wibor wzrosl, a nie frank stanial :-)

    Cóż, jakos w innych krajach udaje sie dawac kredyty na stały procent...
    Albo takie w ktorych zabezpieczeniem jest nieruchomosc.
    Albo rozwijac rynek mieszkan komunalnych wynajmu etc.

> [...]
    >
    > Podobnie - nie wiem czy wczesniej by jakis polski bank polskiemu
    > przedsiebiorcy kredyt w walucie dal, ale na budowe hali, co ma

    Chodzi mi tylko o to, ze nie doszukuj się zrodła problemu w kilku
    przedsiebiorcach którzy kiedys wzieli kredyt walutowy i rozprzestrzenili
    te idee na całym rynku kredytów hipo... To nie oni...

    > Nawet negatywnie mowiac o ryzyku walutowym, mozna nie przewidziec
    > wszystkiego, co sie w 2008 stalo.

    Oczywiście.
    Ale dzis wszyscy madrzy mowia:
    - długoterminowy kredyt tylko w walucie w ktorej sie zarabia
    - waluty zmieniaja swoja wartosc nawet o 100% wzgledem siebie
    - nie mozna liczyc raty na okres 30 lat po kursie z dnia dzisiejszego bo
    to nei ma rzadnego sensu.

    Gdzie byli ci wszyscy madrzy 10 lat temu?
    To jest jakas tajemna wiedza ktorej wtedy banki nie posiadały?

> [...]
    > swoje, a system i umowa swoje.
    > Do tego sam AS tak dzialal, bo trudno bylo znalezc u niego opis

    No własnie. Czy jeszcze masz złudzenia co moze sprzedawca?

    > No ale wracam do kredytu w PLN - to o jakim wzroscie WIBORu ma
    > sprzedawca wspomniec, zeby nie byc oszustem ?

    Bardzo dobre pytanie!
    :)

    > Jako uczciwa powinna wiec namowic do zainwestowania w franki, skoro
    > one zaraz podrozeja :-)

    Być moze.
    Ale jednoczesnie informujac ze równie dobrze mogą spasc o połowe i straci
    sie połowe oszczednosci.
    I ze te dwie sytuacje sa tak samo prawdopodobne.

    Zbyt duzo mam do czynienia ze sprzedawcami zeby uznac ze ich hurra
    optymistyczne prognozy to wynik pozytywnego nastawienia i braku wiedzy
    :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 319. Data: 2018-12-23 17:07:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Oczywiście. Tak samo jak sprzedawca jest w stanie przekonac ze kredyt

    I myslisz, ze bys mnie przekonal, abym wybral drozszy kredyt, albo
    mniejszy, albo w ogole wyszedl bez kredytu i nadal wynajmow
    mieszkanie, za czynsz wiekszy niz rata ?

    >CHF jest mega bezpieczny bo przeciez DLATEGO WYBRANO SZWAJCARIE bo ma
    >taka stabilna sytuacje!

    No, i to by mi sie niezbyt podobalo. Wolalbym euro.
    Ale mogli powiedziec, ze na CHF odsetki mniejsze :-)
    A i tak bym spytal a ile w euro.

    Oczywiscie uwazalem euro i usd za stabilniejsza walute od zlotowki.
    A chf nie sledzilem, bo i po co, ale wiadomo - tez dosc stabilna.

> [...]
    >odpowiedziec na dzo pytan zwiazanych z tym, co tutaj niektorzy
    >przedstawiaja jako wiedza o rynkach finansowych oczywista dla

    Zalezy co masz na mysli.
    IMO - ten kryzys rozwinal sie w strone trudna do przewidzenia.
    Aczkolwiek - KNF zdawal sie o tym wiedziec. Choc mysle, ze i tak nie
    zdawal sobie w pelni sprawy

> [...]
    >Szacuje sie ze 70% ludzi ogolnie słabo rozumie to co czyta...
    >Poczytajcie
    >troche o analfabetyzmie funkcjonalnym...

    Ale myslisz, ze czego nie zrozumieli ?
    Ze kredyt we franku, ze rata bedzie zalezec od kursu ?

    Mozna nie spytac czy da sie splacic frankami, ale to bez wiekszego
    znaczenia.

    Mozna nie zauwazyc, ze kurs ustalany wedle bankowego widzimisie.
    Mozna nie zauwazyc, ze odsetki podobnie - ale to tylko mbank byl taki
    cwany.

    Mozna tez nie zauwazyc, ze libor moze byc ujemny - ale to tylko
    dowodzi, ze banki wcale takie cwane nie byly :-)

> [...]
    >przyzwitym poziomie bardzo mocno okroiła kryteria - wystarczy ze
    >przejrzysz ksiazke i juz zaliczasz sie do czytajacych.

    Prawde mowiac na czytanie ksiazek mam coraz mniej czasu.
    Zostaja audioboki ... a i elektroniczne ksiazki lepsze niz papierowe.

    >Po cóz miałby tak mowic, skoro wszedzie zdolnosc byłaby liczona tak
    >samo?
    >(w sensie bez sztuczek i kreatywnej ksiegowosci)

    W Pekao frankowych nie dawali.
    Wiec personel mogl przedstawic oferte i ze smutkiem w oczach patrzec
    jak klient ucieka lub namawiac, ze lepsze mieszkanie jest lepsze.
    Myslisz, ze uczciwie namawial ? :-)

    >I co by zrobił taki ktosiek jakby nie miał innego wyjscia?

    Masz na mysli klienta ?
    Poszedl do innego banku.

    >Cóż, jakos w innych krajach udaje sie dawac kredyty na stały
    >procent...

    A to nie wiem, moze i tak jest.

    >Albo takie w ktorych zabezpieczeniem jest nieruchomosc.
    >Albo rozwijac rynek mieszkan komunalnych wynajmu etc.

    U nas Bierut rozwinal.
    A co potem powiesz, jak ci czynsz podniosa, bo "to mieszkanie jak
    przydzielalismy bylo warte 200k, teraz jest warte 400k, czynsz u nas
    to jest 1/60 wartosci"?

    >Chodzi mi tylko o to, ze nie doszukuj się zrodła problemu w kilku
    >przedsiebiorcach którzy kiedys wzieli kredyt walutowy i
    >rozprzestrzenili
    >te idee na całym rynku kredytów hipo... To nie oni...

    Nie oni. To zdecydowanie ruch ze strony bankow.
    Ale czy zly ?
    Dla niektorych zly, dla innych chyba dobry.

    >Oczywiście.
    >Ale dzis wszyscy madrzy mowia:
    >- długoterminowy kredyt tylko w walucie w ktorej sie zarabia

    polemizowalem z tym wtedy, polemizuje i dzis.
    W ostatecznosci mozna sie zatrudnic za granica i zmienic walute
    zarobku :-)

> [...]
    >to nei ma rzadnego sensu.
    >Gdzie byli ci wszyscy madrzy 10 lat temu?
    >To jest jakas tajemna wiedza ktorej wtedy banki nie posiadały?

    raczej wez pod uwage, ze:
    -zlotowka to moze zmienic wartosc i 1000%. Jeszcze pamietam, gdy sie
    zarabialo miliony, a dolar kosztowal ... hm, nie pamietam - 10 tys zl,
    czy ponad 20 tys ?
    -mimo tych milionow, zarobki w walucie byly w miare stale. Bo dolar i
    DM to stabilna waluta :-)

    -chcesz liczyc na spadek wartosci PLN ? to bylby dopiero instrument
    spekulacyjny.

    -a jak nie spadnie ? bo od 2004 sie na to nie zanosilo.
    -gdyby jednak spadlo - powinny odsetki na PLN pojsc w gore. Niektorzy
    jeszcze pamietali jak ich pulapka kredytowa dopadla.
    -gdyby spadlo - to akurat ceny walutowe nieruchomosci powinny sie
    utrzymac, a w PLN - zdrozec.

    A tu wszystko na opak.
    Ale wlasnie przy dlugoterminowym kredycie jest wieksza szansa, ze to
    sie wyrowna przez 30 lat.

    Albo przyklad mojego kolegi - pracowal w administracji galerii
    handlowej i w 2008/9 dostali propozycje - obnizka pensji.
    Oczywiscie mozna sie nie zgodzic i zostac zwolnionym.

    Zeby bylo ciekawiej galeria z najemcami miala umowy na czynsz w euro.

    >No własnie. Czy jeszcze masz złudzenia co moze sprzedawca?

    Mnie jakos nie nabrali. Moze dlatego, ze ich odwiedzilem wczesnie, gdy
    jeszcze tak nie klamali.
    Ale przeciez mozna uczciwie - AutoTak zaczal od opisu systemu w
    prasie.

    A w banku:
    -czy kredyt chf byl taki niebezpieczny ... wtedy chyba nikt o tym nie
    wiedzial.
    -na tanszy to namowic latwo, sprobuj namowic klienta na kredyt w PLN

> [...]
    >straci
    >sie połowe oszczednosci.
    >I ze te dwie sytuacje sa tak samo prawdopodobne.

    Ale ze frank straci polowe wartosci to nie jest tak samo
    prawdopodobne, ze zlotowka straci polowe wartosci :-)

    >Zbyt duzo mam do czynienia ze sprzedawcami zeby uznac ze ich hurra
    >optymistyczne prognozy to wynik pozytywnego nastawienia i braku
    >wiedzy
    >:))))

    Niektorzy na pewno - sa odpowiednio szkoleni, czy wrecz od poczatku
    sie zatrudnia zawodowych naciagaczy.

    Ale banki namawiajac na CHF ... szczegolnie, ze to pare lat trwalo,
    zanim franek tak skoczyl.
    A dla tych pierwszych namowionych to najpierw byl tylko powrot do
    warunkow poczatkowych.

    J.

  • 320. Data: 2018-12-23 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I myslisz, ze bys mnie przekonal, abym wybral drozszy kredyt, albo
    > mniejszy, albo w ogole wyszedl bez kredytu i nadal wynajmow
    > mieszkanie, za czynsz wiekszy niz rata ?

    Nie wiem czy ciebie.
    Wiekszosc tak.
    Zdanie ze szkolenia sprzedazowego:
    - co robisz jak przychodzisz do lekarza który jest wyjątkowo negatywnie
    nastawiony do twojego produktu, ciebie, twojej firmy etc. Jak go
    przekonasz...
    - szkolony zaczyna sie produkowac..
    - nic nie robisz, idziesz dalej. W Polsce jest kilkadziesiat tysiecy
    lekarzy...

    Nie trzeba przekonac kazdego... Chodzi o wiekszosc, o prawdopodobienstwo
    etc.

    > No, i to by mi sie niezbyt podobalo. Wolalbym euro.
    > Ale mogli powiedziec, ze na CHF odsetki mniejsze :-)
    > A i tak bym spytal a ile w euro.

    Popełniasz chyba ten sam bład co czesc osób tutaj. Czyli starasz sie
    spojrzec na problem z własnego punktu widzenia.
    A tu chodzi o punkt widzenia Kowalskiego i Nowaka.
    Jak chwilke pogadasz z Nowakiem to juz bedziesz wiedział jakie ma
    podejscie do UE i co mu powiedziec jak spyta o EURO. Nie miej złudzen.

    > Oczywiscie uwazalem euro i usd za stabilniejsza walute od zlotowki.
    > A chf nie sledzilem, bo i po co, ale wiadomo - tez dosc stabilna.

    Wiekszosc ludzi nie ma zielonego pojecia o czym własnie napisałes.

    > Zalezy co masz na mysli.
    > IMO - ten kryzys rozwinal sie w strone trudna do przewidzenia.
    > Aczkolwiek - KNF zdawal sie o tym wiedziec. Choc mysle, ze i tak nie
    > zdawal sobie w pelni sprawy

    Ja mowie o podstawowych sprawach a nie o przewidywaniu przyszłosci.

    > Ale myslisz, ze czego nie zrozumieli ?
    > Ze kredyt we franku, ze rata bedzie zalezec od kursu ?

    Np ze jak kurs zmieni sie drastycznie to nie beda mogli sprzedac
    mieszkania.
    Np ze kurs moze sie zmienic tak drastycznie i ze to nic az tak
    nadzwyczajnego.
    Np. ze to wcale nie o walute szwajcarii chodzi a o nasza...
    I wielu innych spraw.

> [...]
    >
    > Prawde mowiac na czytanie ksiazek mam coraz mniej czasu.
    > Zostaja audioboki ... a i elektroniczne ksiazki lepsze niz papierowe.

    Ale czytasz.
    Juz sam udział w grupach dyskusyjnych pokazuje ze jestes w jakies
    mniejszosci.
    Wiekszosc w najlepszym razie przeczyta posty na fb...
    Zobacz jak sie zmieniły artykuły w prasie...
    Kiedys duzy artykuł w prasie drukowanej, dzis nawet pol stronicowe
    artykuły na onecie sa ludziom za długie wiec coraz wiecej materiałów jest
    w postaci wideo a zawieraja w sobie 2 linijki informacji...

    > W Pekao frankowych nie dawali.
    > Wiec personel mogl przedstawic oferte i ze smutkiem w oczach patrzec
    > jak klient ucieka lub namawiac, ze lepsze mieszkanie jest lepsze.
    > Myslisz, ze uczciwie namawial ? :-)

    Bo byli inni ktorzy tworzyli kreatywna ksiegowosc.
    O tym własnie cały czas mowie. Jakby nie było to mozna by konkurowac
    uczciwie.

    > Masz na mysli klienta ?
    > Poszedl do innego banku.

    A tam taka sama informacja. I co dalej?

> [...]
    > A co potem powiesz, jak ci czynsz podniosa, bo "to mieszkanie jak
    > przydzielalismy bylo warte 200k, teraz jest warte 400k, czynsz u nas

    Jakos Europa sobie radzi.
    Jak podniosa to sie przeniose.
    Jak podniosa w całym kraju to ludzie wyjda na ulice albo sie do
    Portugalii przeniose.
    Ale mam wybór.
    Ludzie ktorzy 10 lat temu wzieli kredyty na małe mieszkanie a dzis maja
    do splaty poltora mieszkania, raczej takiego wyboru nie maja.

    > Nie oni. To zdecydowanie ruch ze strony bankow.

    uff :)

    > Ale czy zly ?
    > Dla niektorych zly, dla innych chyba dobry.

    Trudno mi to ocenic per cały rynek z kilku powodów.
    Po pierwsze akurat moi znajomi trafili zle.
    Po drugie własciwie srednio mnie to interesuje czy bank kilku klientom
    zrobił dobrze a kilku innym zle. Bo nie jestem miłosnikiem statystyki
    która mowi ze jak jedna babka puszcza sie 10 razy w miesiacu a 4 kolejne
    sa wierne to srednio wszystkie 5 to niewierne dziwki :)

    > polemizowalem z tym wtedy, polemizuje i dzis.
    > W ostatecznosci mozna sie zatrudnic za granica i zmienic walute
    > zarobku :-)

    I to jest w sumie piekne. Teraz wszyscy wio do Szwajcarii.
    A mieszkania ze soba na plecy :))))

    > raczej wez pod uwage, ze:
    > -zlotowka to moze zmienic wartosc i 1000%. Jeszcze pamietam, gdy sie
    > zarabialo miliony, a dolar kosztowal ... hm, nie pamietam - 10 tys zl,
    > czy ponad 20 tys ?

    No własnie. wiec po co było to nawijanie makaronu na uszy ze wybralismy
    franki bo to stabilny kraj i waluta skoro to nie to chodzi!

    > -mimo tych milionow, zarobki w walucie byly w miare stale. Bo dolar i
    > DM to stabilna waluta :-)
    >
    > -chcesz liczyc na spadek wartosci PLN ? to bylby dopiero instrument
    > spekulacyjny.

    Mysle ze kupujacy mieszkanie w wiekszosci chca spokojnie zyc a nie liczyc
    na jakies wzrosty czy spadki...

> [...]
    > utrzymac, a w PLN - zdrozec.
    >
    > A tu wszystko na opak.
    > Ale wlasnie przy dlugoterminowym kredycie jest wieksza szansa, ze to

    Wychodzi na to ze własciwie to sie człowiek nie powinien zapozyczac.
    Wynajac mieszkanie i miec swiety spokój :)
    Tylko te ceny wynajmu u nas...

    > Albo przyklad mojego kolegi - pracowal w administracji galerii
    > handlowej i w 2008/9 dostali propozycje - obnizka pensji.
    > Oczywiscie mozna sie nie zgodzic i zostac zwolnionym.

    Ok. I?

    > Zeby bylo ciekawiej galeria z najemcami miala umowy na czynsz w euro.

    Nic nowego. ale co tym chciałes pokazac?

> [...]
    > prasie.
    >
    > A w banku:
    > -czy kredyt chf byl taki niebezpieczny ... wtedy chyba nikt o tym nie

    Ok, ja to nawet jestem w stanie zrozumiec.
    Ale nie jestem w stanie zrozumiec braku reakcji w pewnym momencie.

    > -na tanszy to namowic latwo, sprobuj namowic klienta na kredyt w PLN

    Lubie wyzwania :)))
    Zawsze jakos tak operowałem ze starałem sie za to samo co robią inni,
    zarabiac troche wiecej :)

    > Ale ze frank straci polowe wartosci to nie jest tak samo
    > prawdopodobne, ze zlotowka straci polowe wartosci :-)

    :)
    Nie przekrecaj.
    Chodzi o to ze to czy frank stanieje czy zdrozeje jest tak samo
    prawdopodobne (z dokładnoscia do analityków ktorzy własciwie "znaja" kurs
    na pol roku do przodu a czym chetniej sie dziela tymi informacjami tym
    rzadziej sie one spełniaja.

> [...]
    > zanim franek tak skoczyl.
    > A dla tych pierwszych namowionych to najpierw byl tylko powrot do

    Czyli typowa piramida finansowa? Pierwsi zarabiaja? :)))

    P.S. To ja czy twój czytnik tak kaszani cytaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.