  • 31. Data: 2002-03-27 15:14:16
    Temat: Re: doladowanie konta POP karta platnicza
    Od: Michal 'CeFeK' Nazarewicz <n...@n...pl>

    On 26 Mar 2002 17:01:47 +0100, <w...@p...onet.pl> wrote:

    >No a jakże. Tyle lat na gsm-l. :)

    ...i wracam na grupy :)

    >Czyli na wirtualną Visę można wypełnić pisemne pozwolenie do obciążania jej? I
    >będzie funkcjonerować? ;)

    Nie powinno być innej możliwości.

    >Na VE intleigo tak samo?

    Nie wiem, jak z Inteligo, ale moja karta do takich transakcji to
    "udawany" Classic. Nawet numer ma taki, jak Classici z mojego banku.

    >Chyba, że ktoś - za słowami Wojtka - wpisuje to do POSa...

    Jest też i taka możliwość. Tak robi na przykład cyberplat.ru (tak,
    tak, płacę Rosjanom przez Internet).

  • 32. Data: 2002-03-27 16:16:42
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dziś zadzwoniłem do kobitki, która miała się dowiedzieć co i jak z tą
    aktywacją w BZWBK.

    I dowiedziałem się, że "chyba" Centertel powinien odrzucić próbę aktywacji
    usługi przez kartę elektroniczną i że nie jest to zadaniem bankomatu.

    Bankomat rzekomo nie zwraca uwagi na typ karty i aktywuje na każdą jak leci.

    Czyli

    - aktywacja na maestro - transakcja nie jest autoryzowana już po aktywacji;
    - aktywacja na visa electron inteligo - powinno chodzić;
    - aktywacja na inne electrony [wg mnie nie powinno chodzić, ale nie wiem,
    jak jest]

    Pytanie kolejne - czy dla klineta będzie to działało tak samo, czy robi to z
    bankomatu euronetu, bzwbk, czy pbk, czy zwykłym upoważnieneim do obciążania
    karty?

    Jak widać, bzwbk aktywuje na wszystkie karty jak leci.
    Euronet już kilka lat temu odmówił mi aktywacji tej usługi na visę electron
    millennium. Ciekawe, jak teraz...

    Dlatego zobaczę, spróbuję aktywować usługę na VE inteligo w euronecie.

    Spróbuję też aktywować na VE lukasa i maestro w bankomacie pbk i euronecie
    [nie mam tam środków, dlatego zobaczę z jakiej przyczyny nie zrobił
    transakcji - jeśli z powodu braku środków, to znaczy, że chciał aktywować
    ale nie zrobił tego z powodu braku kasy].

    Inteligo już dostało maila w tej sprawie, bo konsultanci sami nie wiedzą, że
    ichnia VE może być w ten sposób obciążana...

    Wojtek

  • 33. Data: 2002-03-27 17:20:32
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > Bankomat rzekomo nie zwraca uwagi na typ karty i aktywuje na każdą jak
    leci.
    (...)

    bankomat wyplaci mi forse na karte Polcard Tempo (bankomatową) ale
    bezgotowkowej operacji takiej jak doladowanie POPa (nawet bez aktywacji)
    nie zrobi ;-)))

    a aktywacja to w jego rozumieniu przekazanie dalej pewnych danych jesli
    karta ma funkcje "płatniczą". A że czasem z tych danych nie da sie
    skorzystac bez fizycznej obecnosci karty to sprawa oczywista - nie wiem
    dlaczego ten wątek jest taki długi.
    *** blad ***

  • 34. Data: 2002-03-27 17:37:02
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Zasilanie przez NET: www.paygsm.pl

  • 35. Data: 2002-03-27 20:50:41
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > transakcji - jeśli z powodu braku środków, to znaczy, że chciał aktywować
    > ale nie zrobił tego z powodu braku kasy].

    Jestem po dokonaniu testów na bankomacie PBK w Rudzie Śląskiej.

    Próby dokonane kartami:
    maestro ING BSK
    ve inteligo
    ve lukas

    Bankomat podczas próby doładowania razem z aktywacją usługi wypluwał na
    displayu komunikat, że jest to karta elektroniczna nie obsługiwana przez
    wybraną usługę.
    Na wydruku mam "tarnsakcja odrzucona - karta elektroniczna", kod 068.

    Tak więc Twoja teoria legła w gruzach. ;(

    Sprawdzałem też w BZWBK. Aktywuje na byle electrona i maestro.

    Jutro chyba dokonam testów na Euronecie. Ale obawiam się, że także odrzuci
    próby - już tak robił na początku działania tej usługi...

    PS co do bankomatu PBK - na początku pyta, z którego rachunku dokonywać
    transakcji - czekowego, karty kredytowej, czy oszczędnościowego... Który to
    "bieżący"? :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 36. Data: 2002-03-27 21:02:48
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > karta ma funkcje "płatniczą". A że czasem z tych danych nie da sie
    > skorzystac bez fizycznej obecnosci karty to sprawa oczywista - nie wiem

    Chyba nie przeszkadza?

    Nie wszystko jest jasne, na przykład różnice w zachowaniach bankomatów,
    które powinny usługę wykonywać tak samo, a robią to wbrew oficjalnym
    zapewnieniom [jedna sieć aktywuje, inna nie, mimo, że ktoś powinien to
    jednak odrzucić]

    Poza tym jest jeszcze coś - Wojtek zapewnia, że PBK aktywuje każdego
    electrona. Jednak praktyka pokazuje na co innego...

    A skoro to takie jasne, to powiedz, gdzie tkwi problem - w BZWBK, czy PBK i
    co jest winne? :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 37. Data: 2002-03-27 21:08:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > A skoro to takie jasne, to powiedz, gdzie tkwi problem - w BZWBK, czy PBK
    > co jest winne? :)

    wg mnie w BZ-WBK przyjmowanie zlecenia z aktywacje jest bledem,
    PBK odrzuca od razu a w WBK odrzuci tylko za pozno - bank odrzuci nie sama
    aktywacje bo ta byla w bankomacie i karta byla uzyta, bank powinien
    odrzucic nastepne obciążenia karty bez jej fizycznego użycia.
    *** blad ***

  • 38. Data: 2002-03-27 21:21:41
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > aktywacje bo ta byla w bankomacie i karta byla uzyta, bank powinien
    > odrzucic nastepne obciążenia karty bez jej fizycznego użycia.

    Z tego wynika pewien "knif" dla posiadaczy VE inteligo, aby aktywowali sobie
    doładowanie

    a)formularzem papierowym
    b)w BZWBK

    Jutro zobaczę co z Euronetem.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 39. Data: 2002-03-28 21:36:08
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    > Z tego wynika pewien "knif" dla posiadaczy VE inteligo, aby aktywowali
> [...]

    Więc rozwiązało się. Jedynie BZWBK nie patrzy na rodzaj karty i aktywuje na
    każdą kartę, nawet elektroniczne. Euronety i PBK odrzucają takie próby
    [sprawdzone empirycznie].

    Właśiciele kart VE inteligo muszą to zrobić albo formularzem, albo przez
    BZWBK, bo PBK i Euronet te karty też odrzuca [swoją drogą mogliby dla
    inteligo znieść to ograniczenie, jeśli jest to technicznie możliwe].
    W każdym razie dziś dokonałem zdalnej transakcji doładowania konta POP na VE
    inteligo i działa.

    Postaram jeszcze pomęczyć BZWBK, aby dostosowali swoje bankomaty do wymogów
    usługi, a PBK, Centertela i Euronet pomęczę sprawą z VE inteligo.

    Kurde, termaz mam kupę kasy do wygadania bez sensu... :(

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 40. Data: 2002-03-30 08:52:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 27 Mar 2002 09:57:34 +0100, "Wojciech Nawara"
    <w...@p...onet.pl> wrote:
    >Czyli uważasz, że Visą electron można korzystać z usługi doładowania konta
    >"zdalnie"?
    >Przecież jedynie inteligo ma obsługę karty bez jej fizycznej obecności.

    Jedynie Inteligo oficjalnie przynaje sie do obslugi VE bez jej
    fizycznej obecnosci :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl