  • Data: 2019-05-26 12:06:50
    Temat: Re: debetówka z Santandera
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 26 maja 2019 11:16:22 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > korzystacie z tych czeków?
    > widziałem taką opcję, ale jakoś praktycznego zastosowania nie znalazłem...

    Testowałem i działa.
    Ograniczeniem sensownosci jest tylko max. 72h ważności, nie można nosić karteczki z
    czekiem w portfelu/wizytowniku "na wszelki wypadek", grezba nosić debetówkę albo
    komórę z androidem/iosem.
    Ja noszę nokię E51, więc z blikiem kombinuję, bo tablet 7" z gsm mozna w kieszeni
    nosić, ale niewygodnie.
    Niewygodny też do noszenia 5" LG - a jest podwójnie do kitu, bo niewygodny do
    noszenia, bo za duży, a i do używania niewygodny, bo za mały. Więc leży w szufladzie
    i używany jest na specjalne okazje.
    Więc w sumie okazję na czek można wymyślić taką, że podajesz komuś kod przez telefon
    - może np. dzwonić z budki (są jeszcze?) - i potem sobie idzie do bankomatu.
    Można to też "zwykłymi" kodami blik załatwić, tylko że tamten człowiek musi dzwonić z
    komóry spod bankomatu - a ten, co podaje, musi potwierdzić wypłatę w apce, co podczas
    trwania połączenia może się nie udać (telefony zwykle nie pozwalają na transfer
    danych podczas rozmowy). Więc nie tylko trzeba mieć androida (a do czeków w santim
    nie trzeba) ale i drugi telefon.