  • 1. Data: 2009-12-07 23:26:37
    Temat: da się anulować transakcję kredytówką ?
    Od: "qwerty" <q...@o...pl>

    kupiłem w zeszłym tygodniu bilet lotniczy kastą visa (mbank) przez internet,
    transakcja dalej wisi jako blokada,
    w międzyczasie popieprzyła sią sytuacja, szkoda gadać,
    da się to jakoś cofnąć ?
    jak nie to trudno ... ale lepiej by było jakby był jakiś patent :|

  • 2. Data: 2009-12-08 00:09:59
    Temat: Re: da się anulować transakcję kredytówką ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
> [...]
    > da się to jakoś cofnąć ?
    > jak nie to trudno ... ale lepiej by było jakby był jakiś patent :|

    Z poziomu banku sie nie da.
    Z poziomu tam gdzie płaciłeś, jak oni zechcą to tak. Ale na zasadzie "ty
    rezygnujesz". Jak takiej opcji nie mają, to sorry.

  • 3. Data: 2009-12-08 08:36:26
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witek" news:hfk5gn$p4d$6@inews.gazeta.pl

    > Z poziomu banku sie nie da.
    > Z poziomu tam gdzie płaciłeś, jak oni zechcą to tak. Ale na zasadzie "ty
    > rezygnujesz". Jak takiej opcji nie mają, to sorry.

    Może byś jeszcze inny problem - linie lotnicze niekiedy za anulacje śpiewają
    sobie dodatkowe pieniądze i to spore, w wyniku czego gra jest nie warta
    świeczki. Sam kiedyś przerabiałem taką sytuację - zakupiłem znajomej bilet,
    która miała mnie nawiedzić w okresie wakacyjnym. Niestety z przyczyn
    osobistych jakie wynikły w jej rodzinie wyjazd nie doszedł do skutki.
    Niestety bilet poszedł się stukać wraz z pieniędzmi jakie za niego
    wyłożyłem - na szczęście nie był to lot przez Atlantyk więc strata tak nie
    zabolała :)
    Sytuacja miała miejsce jakieś 2 lata temu. Czy coś od tego czasu się
    zmieniło, niestety nie wiem.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-12-08 09:02:14
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Dec 8, 9:36 am, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
> [...]
    > zabolała :)
    > Sytuacja miała miejsce jakieś 2 lata temu. Czy coś od tego czasu się

    Refundowalne taryfy są dużo droższe. Może dać się zmienić daty za
    doplata, może jest szansa anulować bilet ze względu na szczególne
    okoliczności (ale to faktycznie poważniejsze uzasadnione przypadki).
    Niestety platnosc karta niewiele pomzoe.

    mucher

  • 5. Data: 2009-12-08 09:15:36
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Gru, 00:26, "qwerty" <q...@o...pl> wrote:
    > ... ale lepiej by było jakby był jakiś patent :|

    Sprawdź taryfą swojego biletu/linii lotniczych.
    Jeśli to nie jest bilet który można oddać(i to bez dodatkowych
    kosztów), to zależnie od tego ile kosztował sprawdź czy opłaca się
    oddawać z jakąś opłatą manipulacyjną albo ile by kosztowała zmiana
    nazwiska. Jeśli był tani a zmiana nazwiska jest możliwa za rozsądną
    cenę to możesz próbować komuś odsprzedać.

  • 6. Data: 2009-12-08 14:07:40
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    > da się to jakoś cofnąć ?

    Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w dyskusje
    moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania wiszących
    zobowiązań daje jakąś szansę?
    Moim zdaniem nie, ale z uwagi na to że transakcja ta mogła być wykonana
    przez osoby trzecie - a nie właściciela karty wprowadza dodatkowy parametr
    do tych rozważań, tym bardziej że do realizacji lotu nie doszło - czyli
    "towar nie został wydany".

    Pozdrawiam. Hals.

  • 7. Data: 2009-12-08 14:35:23
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Hals <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w dyskusje
    > moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania wiszących
    > zobowiązań daje jakąś szansę?

    Wtedy jest to reklamacja i transakcje sa sprawdzane przez bank w ciagu 90
    dni od zgloszenia, przez ten czas nie musisz splacac zadluzenia.
    Anulowanie zobowiazac bedzie w oparciu o wynik dochodzenia kto tych
    transakcji dokonal (Ty czy zlodziej).

    --
    Sinus

  • 8. Data: 2009-12-08 15:59:54
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Sinus wrote:

> [...]
    > dni od zgloszenia, przez ten czas nie musisz splacac zadluzenia.
    > Anulowanie zobowiazac bedzie w oparciu o wynik dochodzenia kto tych

    I jak wykazuje archiwum grupy - nawet jak dochodzenie wykaze, ze
    transakcji dokonal zlodziej - obciazony moze byc posiadacz karty.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2009-12-08 18:26:13
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    > I jak wykazuje archiwum grupy - nawet jak dochodzenie wykaze, ze
    > transakcji dokonal zlodziej - obciazony moze byc posiadacz karty.

    Nie brzmi to optymistycznie z uwagi na jakość naszego systemu bankowego.
    Lecz biorąc pod uwagę ubezpieczenie karty - jak to wygląda dalej?
    W przypadku "tanich" kart - oki. A Gold i Platinium?
    Mnie zapewniano że te transakcje są cofane. Ale zapewniał bank, który złowił
    drogiego klienta. Realia mogą wyglądać zupełnie inaczej.

    Hals.

  • 10. Data: 2009-12-08 18:49:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Hals wrote:

    > Rozpatrując system bankowy czysto hipotetycznie, nie wdając się w
    > dyskusje moralne - czy zgłoszenie zgubienia karty, z żądaniem anulowania
    > wiszących zobowiązań daje jakąś szansę?

    tak, można ewentulanie pójść siedzieć jak sie bank wkurzy.