  • 61. Data: 2022-01-31 18:42:23
    Temat: Re: czyszczenie BIK - możesz to zrobić sam, bezpłatnie
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 18:27, Wojciech Bancer pisze:

    > Ale w praktyce to coś jednak idzie "od razu".

    banki zwykle raportują do bik co około 7 dni, kiedyś to było ~1x w
    miesiącu więc bywało, że klient seria kredytów, chwilówek i myk za
    granicę...taki bilet w jedną stronę

    > Koledze skradziono dane, 2 kredyty chyba na to wzięli, a kolejne już
    > się od BIK odbiły (widać było zapytania, ale zobowiązań już nie było,
    > a kolega dzwoniac dostał info, że odmówili).
    >
    > A wszystkie zapytania 1 dnia szły.

    może zdążył zgłosić i go zablokowali?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 62. Data: 2022-01-31 19:04:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 18:42:23 +0100, Robert_DF wrote:

    > banki zwykle raportują do bik co około 7 dni, kiedyś to było ~1x w
    > miesiącu więc bywało, że klient seria kredytów, chwilówek i myk za
    > granicę...taki bilet w jedną stronę

    A moze kredyty ida od reki, a koniec kredytow ... raz na tydzien :-)

    > może zdążył zgłosić i go zablokowali?

    A duze te kredyty?

    Bo kolega pewnie kiedys zauwazyl brak dowodu i zglosil, a wtedy sie
    dla oszusta robi niebezpiecznie - zlapia w banku na goracym uczynku.

    Wiec ciekawym - bankom sie te zapytania nie spodobaly, czy dowod
    zastrzezono, czy zlodzieje spanikowali/cynk mieli ...

    A w ogole to jak sie taki kredyt pobiera - gotówką w kasie, konto
    zaklada, czy podaj "swoje" konto w innym banku - nazwisko sie nie
    zgadza, ale banki nie sprawdzaja.
    Czy moze towar w sklepie na raty ?

    J.

  • 63. Data: 2022-01-31 19:14:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na podstawie informacji zażądanej przeze mnie od prezes sądu rejonowego w bodajże
    Zamościu (bo tam sobie rzekomy wierzyciel otworzył
    rachunek bankowy twierdząc, że to miejsce spełniania świadczenia), jeden nakaz
    zapłaty zajmował sądowi 17 sekund (kilkadziesiąt czy
    kilkaset tysięcy nakazów rocznie na wniosek jednej firmy windykacyjnej na obsadę sądu
    x8h x20d x12m).
    Ja obaliłem, ale kilkanaście tysięcy ludzi nie.

    -----
    > ale niestety "puszcza" nawet zupełnie niezasadne roszczenia, dlatego warto się
    bronić jeżeli jest szansa na to, że kwota nie jest

  • 64. Data: 2022-01-31 19:37:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 19:14:49 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    sądu x8h x20d x12m).
    > Ja obaliłem, ale kilkanaście tysięcy ludzi nie.

    W 17 sekund to trudno dane wpisac do przygotowanego wzorca.
    Musieli wielu sedziow i asesorow/sekretarek zatrudnic.

    A nie bylo to z tego e-sądu w Lublinie zalatwione?

    > -----
    bronić jeżeli jest szansa na to, że kwota nie jest

    J.

  • 65. Data: 2022-01-31 19:41:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tylko cos mi chodzi po glowie, ze do e-sadu sie zadnych zalacznikow
    > nie wysyla, wiec sad nie moze nawet umowy przeczytac.

    Tak. Dlatego od jakiegoś czasu trzeba przy pozwie podać ideentyfikator
    (pesel/nip) i zgodny z nim adres.
    KJ

  • 66. Data: 2022-01-31 20:29:21
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 19:14, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > x20d x12m).
    > Ja obaliłem, ale kilkanaście tysięcy ludzi nie.

    dlatego warto się odwoływać, no chyba że ktoś chce mieć temat za sobą

  • 67. Data: 2022-01-31 21:54:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-31, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    > banki zwykle raportują do bik co około 7 dni, kiedyś to było ~1x w
    > miesiącu więc bywało, że klient seria kredytów, chwilówek i myk za
    > granicę...taki bilet w jedną stronę

    Ale informacja o "zapytaniu w związku ze złożonym wnioskiem"
    to się pojawia w kilka sekund w bazie BIK. Może dlatego banki nie lubią
    jak ktoś wysyłą wiele zapytań? :)

    Moje zobowiązanie ostatnio pojawiło się po 1 dniu (as inbank), a wcześniej
    (karta) po 4 dniach (mbank). Więc jest dość gęsto..

    > może zdążył zgłosić i go zablokowali?

    Nie. Zgłosił w kolejnych dniach.

    Nie miał konta w BIK, założył później, jak z jednego banku,
    gdzie miał kiedyś konto przyszło mu info (na maila) o zmianie
    danych adresowych i zaciągnięciu zobowiązania.

    Zdążyli na te dane założyć też abonament w Play (z telefonem).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 68. Data: 2022-01-31 21:59:29
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Bo kolega pewnie kiedys zauwazyl brak dowodu i zglosil, a wtedy sie
    > dla oszusta robi niebezpiecznie - zlapia w banku na goracym uczynku.

    Hm. Ale skąd wniosek, że to było brane osobiście?
    Pewnie jakieś produkty online.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 69. Data: 2022-01-31 22:02:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-28, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > o wniosku nie ma, ale sprawdzenie bik już tak

    Jesteś pewny?

    ---
    Alert BIK: ochrona przed wyłudzeniem kredytu
    21-01-2022 12:49 zarejestrowano w BIK zapytanie od AS
    INBANK S.A. - ODDZIAŁ W POLSCE o Twoje dane w związku ze złożonym
    wnioskiem kredytowym [...]
    ---

    Jeszcze w trakcie procesowania wniosku :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 70. Data: 2022-01-31 22:23:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 22:02:43 +0100, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > wnioskiem kredytowym [...]
    > ---
    >
    > Jeszcze w trakcie procesowania wniosku :)

    A dane tego wniosku tam sa?

    Bo to wlasnie info o zapytaniu.
    Ale w zwiazku z wnioskiem ..

    A sa zapytania bez wniosku ?