  • 11. Data: 2002-06-19 09:00:21
    Temat: Re: czy z tego można zrobić aferę?
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3d104338.5456378@news.tpi.pl...

    > zglos sie z tym do sadu, bo wg ciebie to sad jest nienormalny:
    >
    > Czytalem o takim precedensie:
    > Pani X miala konto w banku Y. Po jakims czasie skasowala konto i
    > poprosila o usuniecie danych osobowych (dostala na to pisemne
    > potwierdzenie).
    Do celów _marketingowych_.

    > Po jakims czasie dostala z banku Y dostala kartke z zyczeniami
    > swiatecznymi.
    Czyli "marketing"

    > Poniewaz bank Y nie powinien miec jej danych (tylko w archiwum),
    > poszla w potwierdzeniem usuniecia danych osobowych i ta kartka do sadu
    > i zrobila sprawe bankowi Y.
    I za przetwarzanie w celach marketingowych bank został skasowany.

    > Sad zasadzil na korzysc pani X 100000PLN od banku Y.
    >
    > 1. Idz i powiedz temu sadowi ze jest nienormalny.
    > 2. Idz i powiedz sejmowi ze jest nienormalny i ustanawia glupie prawa.
    > 3. Zacznij sie orientowac w jakim swiecie zyjesz.
    > 4. Wyemigruj.
    >
    > Temat uwazam za zamkniety
    > (jesli ktos jest b. zainteresowany polecam odszukanie przypadku
    > opisanego przeze mnie pani X)

    Tylko że on nie ma wiele wspólnego z przypadkiem który rozważamy.
    BTW. Czy ja jestem nienormalny, że odróżniam przetwarzanie danych
    do działalności bankowej i przetwarzanie marketingowe ? Połowy
    postów o przetwarzaniu danych przez banki dałoby się na tej grupie
    uniknąć, gdyby tylko ludzie zechcieli trochę pomyśleć.

    KJ

  • 12. Data: 2002-06-19 09:23:27
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Wed, 19 Jun 2002 11:00:21 +0200, "Kamil Jońca"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Tylko że on nie ma wiele wspólnego z przypadkiem który rozważamy.
    >BTW. Czy ja jestem nienormalny, że odróżniam przetwarzanie danych
    >do działalności bankowej i przetwarzanie marketingowe ?

    hmmm.. ok.
    tyle ze cytat z pierwszej wiadomosci:
    "równie dawno temu rozwiązałem z nimi umowę i życie toczyło się dalej,
    aż tu nagle pewnego pięknego dnia dostałem list polecony z kartą
    maestro".

    czyli konto zostalo usuniete, dane powinny byc skasowane i lezec sobie
    tylko grzecznie w archiwum.
    Jednak dane osobowe nie leza najwidoczniej tylko w archiwum
    i powoduje to bledy np. wyslanie karty do nieistniejacego juz konta
    ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 13. Data: 2002-06-19 09:35:29
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > On Wed, 19 Jun 2002 11:00:21 +0200, "Kamil Jońca"
    > <k...@p...onet.pl> wrote:

    [..]

    > czyli konto zostalo usuniete, dane powinny byc skasowane i lezec sobie
    > tylko grzecznie w archiwum.
    Co to znaczy archiwum ?
    W większości znanych mi systemów odłożenie rekordów "do archiwum" oznacza tylko
    nadanie im odpowiedniego statusu.
    Fizyczne usunięcie z bazy/skopiowanie na jakiś "archiwalny" nośnik
    następuje rzadko. Jesli w systemie jest błąd to może on wybrać "archiwalne" rekordy
    do przetwarzania. I choc nie podwyższa to mojego zaufanie do banku :-) to
    niespecjalnie mnie to dziwi.
    Natomiast nie ma taki przypadek wiele z przetwarzaniem danych do celów
    marketingowych.

  • 14. Data: 2002-06-19 10:05:44
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Wed, 19 Jun 2002 11:35:29 +0200, "Kamil Jońca"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    niespecjalnie mnie to dziwi.
    >Natomiast nie ma taki przypadek wiele z przetwarzaniem danych do celów

    Usuniecie danych osobowych nie oznacza tylko niewykorzystywania danych
    w celach merketingowych.
    O ile sie nie myle nie wolno danych osobowych przetwarzac i
    wykorzystywac (w jakimkolwiek celu).
    W przypadku banku chyba ustawa reguluje ze dane musza byc w archiwum
    (jakkolwiek technicznie jest ono zorganizowane, co tez reguluje
    ustawa), i dostep do nich jest tylko w scisle okreslonych przypadkach,
    a nie w dowolnych przypadkach (byle nie marketingowych).

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 15. Data: 2002-06-19 16:58:22
    Od: <t...@p...onet.pl>

    [...]

    > Wątpie czy to ma sens - przysłali Ci kartę więc o wykorzystaniu twoich
    > danych do celów marketingowych nie może być mowy. Jeśli chodzi ogólnie o
    > Twoje dane to muszą (zgodnie z prawem bakowym) przechowywać je w archiwum
    > przez bodajze 3 lub 5 lat. Jak ich pozwiesz to wytłumaczą się jakimś
    > błędem systemu i tyle. Ustawy o ochronie danych osobywych nie złamali
    > (_moim_ zdaniem).
    >
    > --
    > Górnik
    [...]

    Kartki z życzeniami są jak najbardziej akcją marketingową. A za błędy systemowe
    się płaci.

    TM

  • 16. Data: 2002-06-20 07:36:28
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik gornik <g...@g...w.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@4...com..
    .
    [...]
    > Wątpie czy to ma sens - przysłali Ci kartę więc o wykorzystaniu twoich
    > danych do celów marketingowych nie może być mowy.

    Żeby było śmieszniej - po ostatniej nowelizacji administrator
    ma prawo wykorzystywać zebrane przez siebie dane do celów marketingowych
    o ile osoba nie wyraziła sprzeciwu. Czyli wysłanie kartki byłoby OK.

    > Jeśli chodzi ogólnie o
    > Twoje dane to muszą (zgodnie z prawem bakowym) przechowywać je w archiwum
    > przez bodajze 3 lub 5 lat.

    Jasne, ale...

    > Jak ich pozwiesz to wytłumaczą się jakimś
    > błędem systemu i tyle. Ustawy o ochronie danych osobywych nie złamali
    > (_moim_ zdaniem).

    ... przetwarzali dane do celów "realizacji umowy", a po rozwiązaniu
    umowy taki cel przestał być aktualny - czyli wysyłając kartę przetwarzali
    bezpodstawnie. Nie mówiąc o tym że kompletnie bez sensu 8-)
    Pierwszym ruchem powinno być zwrócenie im uwagi i/lub skarga do GIODO.

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 17. Data: 2002-06-21 10:23:58
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia 19 Jun 2002 18:58:22 +0200, <t...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Kartki z życzeniami są jak najbardziej akcją marketingową. A za błędy systemowe
    > się płaci.
    Ale on dostał kartę Maestro a nie kartkę z życzeniami...

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 18. Data: 2002-06-22 06:46:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >postów o przetwarzaniu danych przez banki dałoby się na tej grupie
    >uniknąć, gdyby tylko ludzie zechcieli trochę pomyśleć.

    Ale temat jest ciekawy. Oczywiscie nie ma watpliwosci co w wypadku gdy
    bank sobie bezprawnie przetwarza dane w celach marketingowych. Ale czy
    nie ma sposobu na te karty, wyciagi itp wysylane do nieistniejacych
    rachunkow ? Przeciez umowa zostala rozwiazana, wiec bank nie ma
    podstaw do przetwarzania danych klienta w taki sposob. Czy na to nie
    ma jakiegos paragrafu ? jak w celu marketingowym to do sadu a jak w
    celu blizej nieznanym ;-) to juz dobrze ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 19. Data: 2002-07-09 18:04:16
    Od: Sławomir Mateuszczyk <s...@g...pl>

    Cyb wrote:
> [...]
    > potwierdzenie).
    > Po jakims czasie dostala z banku Y dostala kartke z zyczeniami

    Nie miała konta tylko złożyła wniosek kredytowy. Został rozpatrzony
    negatywnie, więc wkurzona zażądała usunięcia jej danych.
    Bank jak to bank przyjął to do wiadomości ... i przysłał jej za jakiś
    czas pocztówkę. Też bym się wkurzył...
    Slaw

  • 20. Data: 2002-07-09 20:51:56
    Od: "JackT" <j...@p...REMOVE.sos.com.pl>

    Użytkownik "Sławomir Mateuszczyk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > negatywnie, więc wkurzona zażądała usunięcia jej danych.
    > Bank jak to bank przyjął to do wiadomości ... i przysłał jej za jakiś

    I była afera jak 100. I pani dostała odszkodowanie.

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. < < < JackT > > >
    ... "bo wicie, jest taki trynd..."